Η Κατερίνα Καλογεροπούλου, κλινική διαιτολόγος-διατροφολόγος, σου προτείνει... - AllYou.gr

Search

Η Κατερίνα Καλογεροπούλου, κλινική διαιτολόγος-διατροφολόγος, σου προτείνει...

...έξυπνα μυστικά για να ρίξεις την κοιλίτσα μέσα σε λίγες μέρες.

31 Ιουλίου 2014

 Το τοπικό πάχος είναι ο μεγαλύτερος εχθρός του καλλίγραμμου σώματος. Η συσσώρευση λίπους σε συγκεκριμένες περιοχές, όπως είναι η κοιλιά και τα ψωμάκια, ταλαιπωρεί το μεγαλύτερο ποσοστό γυναικών και ανδρών. Καθώς μεγαλώνουμε, ο οργανισμός συσσωρεύει πιο εύκολα λίπος στην περιοχή της κοιλιάς. Όταν αυτό συνοδεύεται από κακή διατροφή και έλλειψη άσκησης, το κοιλιακό πάχος γίνεται ακόμα πιο έντονο. 

Βέβαια υπάρχουν περιπτώσεις που παρατηρείται έντονο πρήξιμο στην περιοχή της κοιλιάς χωρίς αυτό να συνοδεύεται από αύξηση λίπους. Σε αυτή την περίπτωση μιλάμε για το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου (σπαστική κολίτιδα). Το φούσκωμα στην περιοχή της κοιλιάς οφείλεται σε πλήθος παραγόντων, από την τροφική δυσανεξία ως τη δυσκοιλιότητα. Πώς θα αποφύγετε καθεμία από τις παραπάνω περιπτώσεις; Ακολουθήστε τις εξής συμβουλές.

Αν έχετε κοιλιακό λίπος: 

• Υιοθετήστε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής και ακολουθήστε τη μεσογειακή διατροφή.

• Καταναλώνετε περίπου 2 λίτρα νερό ημερησίως. Αυτό θα βοηθήσει την ενυδάτωση του οργανισμού αλλά και την αποτοξίνωσή του.

• Αποφύγετε το τσιμπολόγημα.

• Εμπλουτίστε τη διατροφή σας με 2-3 φρούτα ημερησίως και σαλάτες σε κάθε κυρίως γεύμα.

• Αποφύγετε τροφές πλούσιες σε λιπαρά, π.χ. τηγανιτά, γλυκά κ.ά.

• Αυξήστε τη φυσική δραστηριότητα με έμφαση στην αερόβια άσκηση (γρήγορο περπάτημα) και τους κοιλιακούς. 

• Μειώστε το επιτραπέζιο αλάτι και τις τυποποιημένες τροφές πλούσιες σε νάτριο π.χ. πατατάκια κ.ά. 

• Μοιράστε τα γεύματα μέσα στη μέρα, περίπου ανά 3 ώρες.

Αν έχετε ευερέθιστο έντερο:

•Αποκλείστε τροφές που αποδεδειγμένα σας προκαλούν αλλεργία ή υπερευαισθησία. Π.χ. για δυσανεξία στη λακτόζη καλό είναι να χρησιμοποιούνται τα γαλακτοκομικά ελεύθερα λακτόζης και για δυσανεξία στη γλουτένη τα προϊόντα ελεύθερα γλουτένης. Υπάρχει το εξειδικευμένο τεστ δυσανεξίας Asyra Pro που ανιχνεύει ανώδυνα τις υπερευαισθησίες στις τροφές. 

• Αποφύγετε τις τροφές που προκαλούν μετεωρισμό όπως είναι τα όσπρια, τα άγρια χόρτα, το μπρόκολο, το κουνουπίδι, ο αρακάς και το ρύζι. Η σταδιακή ένταξή τους στο εβδομαδιαίο διαιτολόγιο είναι σημαντική για την καλύτερη ρύθμιση του εντέρου. Αν η σπαστική κολίτιδα βρίσκεται σε έξαρση καλό είναι τα παραπάνω τρόφιμα να αποκλείονται τελείως έως ότου ρυθμιστεί η λειτουργία του εντέρου. 

• Ενισχύστε τη διατροφή σε καθημερινή βάση, με τρόφιμα πλούσια σε προβιοτικά όπως το γιαούρτι και τα γαλακτοκομικά προϊόντα.

• Αυξήστε τη σωματική δραστηριότητα. Η αερόβια άσκηση, όπως το ελαφρύ τρέξιμο, το γρήγορο περπάτημα, ο χορός και το ποδήλατο θα βοηθήσουν στην εκτόνωση της έντασης και του στρες από το σώμα αλλά και από το έντερο. Με το κατάλληλο ασκησιολόγιο η κοιλιά θα φαίνεται πιο επίπεδη.

• Προτιμάτε τα μικρά και συχνά γεύματα επειδή ρυθμίζουν την αίσθηση της πείνας και ταυτόχρονα την καλή λειτουργία του εντέρου.

• Φροντίστε την ενυδάτωσή σας που βοηθά την εύρυθμη λειτουργία του εντέρου. Επίσης θεραπευτικά τρόφιμα στη νόσο του εντέρου θεωρούνται το τσάι, η μέντα, ο ανανάς, ο μαϊντανός.

Η Κατερίνα Καλογεροπούλου είναι κλινική διαιτολόγος-διατροφολόγος στην Cosmetic Derma Medicine (www.cosmeticdermamedicine.gr).

Hot αυτή τη στιγμή!

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

3 τρόποι να αποφύγεις τον πονοκέφαλο από το κρασί

Οι γιορτές έρχονται και ο πονοκέφαλος δεν χρειάζεται να σου στερεί μερικά ποτηράκια κρασί.
ΥΓΕΙΑ

Γιατί παγώνουν τα δάχτυλά σου;

Κρύα χέρια ακόμα και μέσα στο σπίτι; Να τι μπορεί να φταίει.
DO IT YOURSELF

Το αναζωογονητικό scrub σώματος που θα λατρέψεις

Αυτή η diy συνταγή θα γίνει η αγαπημένη σου!
ΣΧΕΣΕΙΣ

Πώς η επιτυχία σου επηρεάζει το μέλλον της σχέσης σου

Νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι η επαγγελματική πρόοδος επηρεάζει την προσωπική σου ζωή.
ΠΑΙΔΙ

Tι πρέπει να πεις στο παιδί σου για τον Άγιο Βασίλη;

Και να που δε ξέρεις αν είναι καλύτερο να πεις την αλήθεια ή το παραμύθι.
STREET STYLE

7 σύνολα για να εμπνευστείς αυτή την εβδομάδα

Πάρε τώρα την εβδομαδιαία δόση έμπνευσης που χρειάζεσαι!