Skip to main content

INTERVIEW

Δούκας Χατζηδούκας: «Είναι μεγάλη χαρά να βλέπεις το προϊόν σου φορεμένο!»

O Dukas, o πιο γνωστός  Έλληνας σχεδιαστής παπουτσιών μιλάει αποκλειστικά στο allyou και την fashion editor Κέλλυ Νόβακ


Κέλλυ Νόβακ

Ξέρω ότι γνωρίζεις πολύ καλά ποιος είναι ο Δούκας Χατζηδούκας. Ξέρεις τι κάνει, ξέρεις την δουλειά του, την έχεις δει, την έχεις θαυμάσει, την φοράς. Ξέρεις πώς είναι στην όψη (γιατί πολύ πιθανό είναι να τον έχεις δει στην τηλεόραση να παρουσιάζει τις συλλογές του), ίσως και να γνωρίζεις μερικά πράγματα για την ζωή του. Σίγουρα πάντως, έχεις γνώση της αισθητικής του και αυτό είναι το σημαντικότερο απ’ όλα. Γιατί είναι αυτή η αισθητική του και η πρωτοποριακή πάντα ματιά του προς τον χώρο της μόδας και της υποδηματοποιίας που τον έχει κάνει τελικά, και ξεχωριστό και αγαπημένο και αναγνωρίσιμο!

Τα καλά νέα που σου έχω σήμερα είναι ότι πρόκειται να μάθεις ακόμα περισσότερα για αυτόν αλλά και για το γενικότερο όραμά του απέναντι στον χώρο αυτό. Πότε; Μα, σήμερα, τώρα, εδώ  στο allyou.

Θα σου πω και θα σου αποκαλύψω όλα όσα είπαμε στην αποκλειστική συνέντευξη που έδωσε ο Dukas στο allyou.

Μιλώντας μαζί του, κατάλαβα από το πρώτο λεπτό, την αφοσίωση του στη δουλειά του. Και σ’ όλη μας την κουβέντα αυτό σκεφτόμουν. Πως αυτό είναι που, κι εγώ κι εσύ, αναζητάμε από ένα άνθρωπο που θέλουμε να μας προτείνει πράγματα για την εξέλιξη της εικόνας μας. Να είμαστε σίγουρες ότι δουλεύει σκληρά, να ανακαλύπτει νέα πράγματα και να κάνει το πάθος του πράξη που την καταθέτει στην ομορφιά μας!

Τι είναι η μόδα για εσάς; Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με αυτήν και τι σας τράβηξε στον σχεδιασμό παπουτσιών;

Παρακαλουθούσα από μικρή ηλικία πολλά πράγματα που είχαν να κάνουν με την μόδα, αλλά και το κομμάτι της μουσικής με την μόδα. Μου άρεσε πολύ να βλέπω όλη την εικόνα ενός καλλιτέχνη. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να νιώθω, μέσα από δουλειές και στο marketing και σε περιοδικά, από τις οποίες πέρασα σε μικρότερη ηλικία, ότι κάτι μου λείπει. Ότι κάτι λείπει από ένα editorial. Αυτό το προϊόν που δεν υπάρχει στην αγορά ή που δεν έχει δημιουργηθεί ακόμη, όπως μια συγκεκριμένη γόβα για παράδειγμα.

Οπότε όλο αυτό ξεκίνησε από μια προσωπική ανάγκη. Και ενώ υπάρχει ποικιλία στην αγορά, πολλές φορές θέλουμε κάτι που δεν βρίσκουμε τελικά. Συνδυαστικά λοιπόν με αυτό και την αγάπη μου προς τα αξεσουάρ, σκέφτηκα… why not; Γιατί να μην κάνω μια δική μου συλλογή; Αυτή ήταν η αρχή όλων και από εκεί και πέρα, ο δρόμος έχει υπάρξει μακρύς και δύσκολος (γέλια)!

Οπότε ουσιαστικά θέλατε να δημιουργήσετε τα παπούτσια που είχατε σαν εικόνα στο μυαλό σας και δεν βρίσκατε στην αγορά...

Ναι. Όταν πρωτοβγήκε το τακούνι “Silhouette” το οποίο ήταν αρκετά διαφορετικό και ανατρεπτικό, ήταν για εμένα ένα παιχνίδι και  μια πρόκληση . Το να δημιούργησω κάτι πέρα από αυτό το τακούνι και κάτι πέρα από τις 99 διαφορετικές παραλλαγές του στιλέτο για παράδειγμα, ήταν πρόκληση Και βέβαια, είχε και ρίσκο.

Πείτε μου λίγα λόγια για την νέα σας συλλογή Φθινόπωρο / Χειμώνας 2016-2017. Ποια ήταν η έμπνευση πίσω από αυτήν;

Καταρχάς, είμαι της άποψης ότι το αξεσουάρ είναι μπαλαντέρ και θεωρώ ότι δεν πρέπει να είναι αδιάφορο. Πρέπει να έχει κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Έτσι λοιπόν, κάθε παπούτσι που δημιουργείται, πιστεύω ότι πρέπει να έχει προσωπικότητα, κάποιο ουσιαστικό λόγο ύπαρξης.

Όσον αφορά την συλλογή λοιπόν, αυτό που με ενέπνευσε περισσότερο απ’ όλα, είναι ότι δημιούργησα μετά από 2-3 σεζόν, ένα νέο τακούνι από το μηδέν. Αυτό το τακούνι κάνει ένα Τwist (στροφή) και είναι half & half. Είναι καλυμμένο με δέρμα, κάνει πλέξη προς τα έξω, απ’ όπου βγαίνει και το μεταλλικό μέρος που υπάρχει από μέσα προς τα έξω. Αυτή η ιστορία του twist λοιπόν, ήταν η βασική ιδέα γι’ αυτή την συλλογή, μεταξύ άλλων φυσικά. Από εκεί και πέρα, έχοντας στα χέρια μου αυτό το αντικείμενο (το νέο τακούνι), το οποίο φυσικά θέλει πολλές μέρες για να δημιουργηθεί, και για να γίνει παραγωγή επίσης, ξεκίνησε το concept. Και φυσικά, είναι Χειμώνας, οπότε η συλλογή είναι luxurious, υπάρχει χρυσό. Πολλές φορές επίσης, μπορεί να με εμπνεύσει ένα υλικό, και σκέφτομαι  «αν το κάνω αυτό χρυσό, θα είναι ωραίο;». Και στην συλλογή αυτή συγκεκριμένα, έχουμε χρυσό πύθωνα, που είναι από πραγματικό φύλο χρυσού, δεν είναι σπρέι ή λάκα, αλλά φύλο χρυσού το οποίο έχει μεταλλική υφή και όψη, αλλά όχι πλαστικοποιημένη. Κάτι το οποίο κάνει το παπούτσι να δείχνει ενδιαφέρον και πολυτελές.

dukas-fall201617-04.jpg

Γόβα από την νέα συλλογή DUKAS F/W '16-17

dukas-fall201617-01.jpg

Το νέο τακούνι "Twist" που δημιούργησε ο σχεδιαστής 

 

Άρα, μπορεί το concept μιας συλλογής να ξεκινήσει από ένα υλικό ή πολλά υλικά που θα σας εμπνεύσουν και που ίσως δεν έχουν υπάρξει στο παρελθόν;

Όλα λίγο πολύ έχουν ξαναγίνει και δεν είμαστε εδώ για να πούμε στον κόσμο ότι αυτό που έχουμε δημιουργήσει δεν έχει ξαναδημιουργηθεί. Δεν είναι αυτός ο ρόλος μας. Είναι να προτείνουμε κάτι, σύμφωνα πάντα με την προσωπική μας αισθητική και την δική μας ματιά, αλλά ποτέ με τον παράγοντα ότι δεν έχει ξαναγίνει. Αυτό αν το θέσουμε ως ζήτημα θα «ακυρώσουμε» πολλές συλλογές παγκοσμίως!

Αυτό που ενδιαφέρει εμένα περισσότερο είναι κάτι συλλογικό, όχι η αναφορά σε ένα πράγμα μόνο. Παίζουν διάφορα ρόλο: Το υλικό, το εύρος της τιμής κτλ. Αλλά σαφώς όλο αυτό, όταν έχεις δημιουργήσει ένα brand και όταν υπάρχει το θέμα των πωλήσεων, και δεν πρόκειται να δημιουργηθεί για ένα gala ή ένα συγκεκριμένο show, θέλει δουλειά και παίζει πάρα πολύ και η αγορά. Από το ότι δεν θέλεις να έχεις πολύ stock ή να δημιουργήσεις πολύ έντονα χρώματα -γιατί τελικά πάντα πουλάνε τα πιο ασφαλή-, και φυσικά το γεγονός ότι ζούμε σε μια εποχή όπου υπάρχει παγκόσμια κρίση, οπότε συμβάλλει και αυτό σημαντικά. Επίσης, η αγορά είναι κορεσμένη και στην Ευρώπη και εδώ, οπότε όλο αυτό, το τι βλέπει δηλαδή κανείς σε μια εταιρία η οποία δεν έχει και μια τεράστια παραγωγή -είμαστε ουσιαστικά μια μικρή εταιρία-, παίζουν ρόλο στο τι τελικά θα καταλήξει στο παράθυρο ενός μαγαζιού. Είναι πολλά από πίσω. Αν κάναμε εκατό τις εκατό αυτό που θέλαμε, θα κάναμε κάτι πιο exclusive, κάτι πιο “art”.

dukas-fall201617-10.jpg

Ankle boots από την νέα συλλογή DUKAS F/W '16-17

dukas-fall201617-03.jpg

Γόβες από την νέα συλλογή DUKAS F/W '16-17

 

Πιστεύετε λοιπόν ότι όλα αυτά τα «ακούει» η Ελληνίδα γυναίκα; Υπάρχει ανταπόκριση; Γιατί μου λέτε ότι τελικά, επιλέγει κάτι πιο ασφαλές για την εμφάνισή της.

Οι Ελληνίδες επιλέγουν τα πιο «ασφαλή» ως προς το χρώμα περισσότερο, όχι τόσο στο design. Και αυτό γιατί η παραγωγή που κάνουμε εμείς, έχει υψηλά κόστη, γιατί δημιουργούμε και κάτι που έχει εξαρχής υψηλό κοστολόγιο, οπότε υπάρχουν πολλά «φίλτρα» με τον τρόπο που ψωνίζουν τελικά. Οπότε αν ρισκάρεις στο design, το προϊόν μπορεί να έχει πωλήσεις. Το να ρισκάρεις όμως στο χρώμα -που το αγαπάμε βέβαια εμείς-, έχει κάποια όρια και τελικά θα υπερισχύσουν τα παστέλ δυστυχώς. Εμείς αγαπάμε τα prints, αλλά το χρώμα θα δημιουργήσει μια ένταση, είναι εντυπωσιακό, μπορεί να υποστηρίξει ένα λιτό design, είναι χρώμα! Είναι άλλο πράγμα.

Πείτε μου λίγα λόγια για την συνεργασία σας με την Estee Lauder. Τι σημαίνει για εσάς η δημιουργία ενός αξεσουάρ κατά του Καρκίνου του Μαστού;

Η συνεργασία μας ξεκίνησε το 2005, πάνε δηλαδή σχεδόν 11 χρόνια και χαίρομαι πολύ που συνεχίζεται μέχρι και σήμερα. Αυτό, γιατί ήταν εξαρχής έκπληξη για εμένα το να μου χτυπήσει την πόρτα μια εταιρία σαν την Estee Lauder, ειδικά εκείνη την εποχή που ήμουν και πιο νέος σαν σχεδιαστής.

Θυμάμαι ότι εκείνη την εποχή το brand διεθνώς ήθελε να ασχοληθεί πολύ με την μόδα, κάτι που πήγε και πολύ καλά τελικά. Και φυσικά πέρα από το τρομερά δημιουργικό κομμάτι της δουλειάς είναι και η προσφορά προς τον Καρκίνο του Μαστού, οπότε είναι πάντα διπλή η χαρά και το ενδιαφέρον, είναι συνάμα και το γεγονός ότι ακούμε τις γυναίκες αυτές και ακούμε τι έχουν να πουν. Σαφώς παίζει ρόλο και το σωστό marketing που κάνουν στην εταιρία, κάνοντας το προϊόν να βγαίνει sold out. Όλα αυτά μαζί, έχουν κουμπώσει τόσο καλά και γλυκά που έχουμε δημιουργήσει κάτι, που πέρα από την δουλειά τη δική μας και τη δουλειά που κάνει η εταιρεία διεθνώς αλλά και στην Ελλάδα, το αποτέλεσμα του είναι πραγματικά ουσιαστικό.

dukas-estee-bracelet.jpg

To φετινό βραχιόλι του Dukas για την Estee Lauder Κατά του Καρκίνου του Μαστού 

 

Ωστόσο, δεν θα προσπεράσω το γεγονός ότι το brand έχει διαχειριστεί απίστευτα αυτή την ιστορία αλλά και το πόσο καλό έχει κάνει όλη αυτή η ιστορία στην εικόνα του brand.

Όσον αφορά το βραχιόλι δουλεύουμε κάθε χρόνο ώστε να είναι κάτι διαφορετικό κάθε φορά, κάτι που έχει βάλει σε ένα trip και εμένα σαν designer και σε μια άλλη διαδικασία, όπως του να δω πώς λειτουργεί το mass production, να μπω στην φάση του να δω τι σημαίνει κοστολόγιο και πώς πρέπει ένα προϊόν να κοστολογείται .

Είναι ένα μεγάλο σχολείο όλη αυτή η εμπειρία. Και σαν νέος σχεδιαστής που ήμουν έμαθα πολλά: Πώς λειτουργεί μια καμπάνια, ένα concept, πόσο σημαντικό ρόλο παίζει ο κόσμος που θα φωτογραφηθεί για αυτή την καμπάνια (βλ. διασημότητες σαν την Ελένη Μενεγάκη, την Έλλη Στάη, τον Λάκη Λαζόπουλο).

Και είναι  τόσο ωραίο, που όλο αυτό που κάνουμε όλα αυτά τα χρόνια, ο κόσμος το έχει αγαπήσει, το έχει στηρίξει και τελικά η αγορά μιλάει από μόνη της. Είναι μεγάλη χαρά να βλέπεις το προϊόν σου φορεμένο τελικά!

Κατά την γνώμη σας, τι κάνει μια γυναίκα σέξι; Τι πρέπει δηλαδή να κάνει με την εμφάνισή της για να αναδείξει την θηλυκότητά της;

Είναι πολλά πράγματα, αλλά πιστεύω ότι το πιο βασικό –πριν φτάσουμε στα αξεσουάρ-, είναι ο τρόπος που κινείται στον χώρο. Πώς χειρίζεται το σώμα της, τα πόδια της, την έκφρασή της, όλα. Και σαφώς το styling. Και φυσικά τα αξεσουάρ,  π.χ ένα παπούτσι το οποίο σαφώς και είναι σέξι. Όπως τα τακούνια που όλες οι γυναίκες τα αγαπάνε. Αλλά παίζει ρόλο και πώς τα φοράνε. Πόσο διαθέσιμη είναι μια γυναίκα να “συμβιβαστεί” ως προς το αν μπορεί να τα περπατήσει ή όχι, γιατί πονάνε τα πόδια της, για παράδειγμα.

Θεωρώ, ότι μια 12ποντη γόβα είναι το ιδανικό ύψος –δεν θα μιλήσω για το άλλο άκρο, όπως τις 15ποντες γόβες! Αλλά μια 12ποντη γόβα/πέδιλο είναι το σίγουρο εργαλείο για να δείχνει μια γυναίκα σέξι. Αυτό σε συνδυασμό φυσικά και με τον τρόπο που θα περπατήσει την γόβα της, ο τρόπος που θα καθίσει σταυροπόδι και θα αναδείξει την γόβα, όλα έχουν σημασία. Όλες αυτές οι λεπτομέρειες είναι που δημιουργούν μια σέξι εικόνα. Και το καλό είναι ότι στην εποχή μας πλέον, μια γυναίκα έχει την δυνατότητα να εξελίσσει αυτή την εικόνα.

Πάνω σε αυτό που λέτε, θεωρείτε λοιπόν ότι μια γυναίκα πρέπει να φοράει ψηλά τακούνια ακόμη και αν δεν μπορεί να τα υποστηρίξει, να τα περπατήσει κ.ο.κ.; Είναι καλύτερο δηλαδή τελικά να τα φορέσει ή όχι;

Το «μπορώ» σημαίνει και «θέλω». Εκτός αν υπάρχουν άλλοι παράγοντες , για παράδειγμα αν υπάρχει πρόβλημα με την μέση της ή μια γυναίκα έχει πάρα πολλά κιλά και πολλά άλλα τέτοια θέματα, που εννοείται πως «δικαιολογούνται». Αλλά, όταν μιλάμε για τις 12ποντες γόβες που αναφέρω, η απόσταση της καμάρας από το πόδι είναι στο 1,5 εκατοστό, το οποίο σύμφωνα και με τις οδηγίες ενός ορθοπεδικού, είναι και το επιτρεπτό όριο. Οπότε δεν επηρεάζεται η κατάσταση του ποδιού.

Γενικότερα πάντως πιστεύω ότι ένας υποδηματοποιός οφείλει να βρει ένα τρόπο να κατασκευάσει σωστά παπούτσια, έτσι ώστε να μπορεί μια γυναίκα να τα περπατήσει άνετα. Γιατί παίζει ρόλο και αυτό. Γιατί μια γυναίκα θέλει να φορέσει ψηλά τακούνια, αρκεί να μπορεί και να μην της χαλάσουν την βραδιά αν τα φορέσει!

Ποιο/α στιλ παπουτσιών δεν πρέπει να λείπουν από την ντουλάπα μιας γυναίκας;

Ένα ζευγάρι γόβες προφανώς, στο γνωστό pale χρώμα. Για το καλοκαίρι είναι οι nude γόβες, για τον χειμώνα είναι must το μαύρο, αν και μου αρέσει το nude και τον χειμώνα. Πολλές γυναίκες βέβαια έχουν συνηθίσει να φοράνε τον χειμώνα πιο σκούρα χρώματα. Αλλά πιστεύω ότι το nude και το μαύρο χρώμα σε μια γόβα, είναι από τα βασικά παπούτσια που πρέπει να υπάρχουν στην ντουλάπα μιας γυναίκας. Είναι και ο λόγος που δημιουργήσαμε την “Basic” σειρά, η οποία έχει σκοπό να προσεγγίσει και τον πιο μέσο καταναλωτή και ο οποίος δεν θέλει το budget του να ξεπεράσει τα 250€.

basic-sandals-nude-12-2-600x600.jpg

Πέδιλο από την σειρά "Basics"

 

Η σειρά ξεκινάει με τακούνια από 7,5 εκ. μέχρι και 9.5 εκ., αλλά και παπούτσια με 12,5 εκατοστά. Περιλαμβάνει μυτερές αλλά και open toe γόβες  και μποτάκια με μυτερή μύτη. Φυσικά, για θέματα κόστους, το δέρμα είναι συνθετικό, αλλά υπάρχει και το καστόρι. Γενικά, η σειρά έχει προϊόντα εφάμιλλης ποιότητας με τα υπόλοιπα παπούτσια, απλά τα υλικά είναι πιο οικονομικά. Μπορεί κανείς να τα αποκτήσει μόνο online και κλείνοντας πολύ απλά, ένα ραντεβού στον χώρο μας. Γενικά, η σειρά αποτελείται από τα basic nudes και black κάτι που αποδεικνύει ότι με το σωστό styling μπορεί μια γυναίκα να αναδείξει στο έπακρο την γόβα.

Επίσης, θεωρώ σημαντικό να υπάρχει και ένα πέδιλο στην ντουλάπα μιας γυναίκας, με ένα ερωτηματικό βέβαια. Γιατί λόγω του ότι εκτίθενται τα δάχτυλα, πρέπει να υπάρχει μια σχετική περιποίηση, ενώ στην γόβα καλύπτονται όλα αυτά. Το καλό, βέβαια, είναι ότι δεν υπάρχει πλέον η νοοτροπία ότι η γόβα φοριέται μόνο τον χειμώνα, αλλά και το καλοκαίρι. Είναι ωραία μια γόβα και το καλοκαίρι!

Με τι κριτήριο πρέπει μια γυναίκα να αγοράζει παπούτσια; Ποια είναι η συμβουλή σας στις αναγνώστριες του AllYou;

Το πιο βασικό απ’ όλα είναι να είναι να είναι η ίδια ικανοποιημένη με την επιλογή της. Να της αρέσει. Να την κάνει χαρούμενη. Αυτό δηλαδή είναι το 80%. Το υπόλοιπο 20% είναι να υπάρχει η επίγνωση του τι της ταιριάζει και τι «χωλαίνει» από αυτή της την επιλογή.

Αν την πονάει για παράδειγμα, καλύτερα είναι να μην τα αγοράσει. Όπως επίσης σημαντικό είναι να μην γίνεται έρμαιο της μόδας και να μην αγοράζει κάτι επειδή το είδε σε ένα περιοδικό μόδας ή επειδή είναι τάση. Και φυσικά να σκέφτεται τις πραγματικές της ανάγκες. Φυσικά, όλα αυτά πάντα με γνώμονα ότι αυτό που θα αγοράσει θα μπορεί να το προσαρμόσει επάνω της, αλλιώς η αγορά της δεν έχει νόημα.

Θα θέλατε προσθέσετε κάτι άλλο;

Γενικότερα, θα ήθελα να συμβουλέψω όλους τους νέους σχεδιαστές να είναι λίγο συγκρατημένοι με αυτό που δημιουργούν. Υπάρχει μεγάλη αγορά και σίγουρα πολλές οικονομικές επιλογές, εντός και εκτός Ελλάδας , που έχουν έλλειψη όμως από έμπνευση και από στοιχεία που εκφράζουν την κουλτούρα μας. Ας προσέξουμε τον κορεσμό! 

Eπισκέψου το site του σχεδιαστή DUKAS: http://dukas.com.gr/shop/

Διαβάστε επίσης

INTERVIEW

«Η μητέρα μου, και η αστείρευτη αγάπη της για τη ζωή, αποτελεί τη βασική πηγή έμπνευσής μου» Μαρία Κηλαηδόνη

Λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Gazarte, 18/2, η Μαρία Κηλαηδόνη μιλάει για τα σχέδιά της στην Αγγελική Λάλου και το allyou

INTERVIEW

«Η καλύτερη εποχή είναι εδώ και τώρα, κάτι που πάλευα χρόνια να καταλάβω στην πράξη» Λουίζα Σοφιανοπούλου

Λίγο πριν τραγουδήσει «Time of my life», η ταλαντούχα τραγουδίστρια Lou Is, ή αλλιώς Λουίζα Σοφιανοπούλου, μίλησε στην Αγγελική Λάλου και το allyou.gr 

INTERVIEW

«Με εμπνέει η μέση γυναίκα που παλεύει για το καλό των παιδιών της και των οικείων της. Η γυναίκα αγωνίστρια της ζωής» Φωτεινή Δάρρα

Λίγο πριν τις νέες της εμφανίσεις στο Half Note, η εξαιρετική Φωτεινή Δάρρα σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης στην Αγγελική Λάλου και το allyou.gr

Προτεινόμενα

ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ

Ζώδια Σαββάτου 20 Απριλίου

Εάν πιστεύετε ότι μέχρι στιγμής τα έχετε δει όλα, θα διαπιστώσετε ότι κάνατε λάθος

ΠΡΟΤΑΣΗ ΗΜΕΡΑΣ

Όλα όσα θα δούμε στο Disney+ τον Απρίλιο

Με αποκλειστικό, πρωτότυπο περιεχόμενο, χιλιάδες τίτλους Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic και περιεχόμενο γενικής ψυχαγωγίας, το Disney+ προσφέρει στους fans περισσότερα από όσα φαντάζονται, όλα σε ένα σημείο.

ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ

Αθήνα: Βόλτα σε έξι ξεχωριστά βιβλιοπωλεία

Έξι ιδιαίτερα βιβλιοπωλεία της Αθήνας, γεμάτα τέχνη, ποίηση, design, κυψέλες φιλαναγνωσίας και επικοινωνίας. Γράφει ο Μάνος Νομικός