Skip to main content

INTERVIEW

Γιώργος Νανούρης : Πώς θα βγει αυτή η ζωή χωρίς όνειρα;

Η «Κουζίνα» είναι μια παράσταση-γροθιά στο στομάχι. O…masterchef- σκηνοθέτης της Γιώργος Νανούρης, χρυσό παιδί του ελληνικού θεάτρου, μιλάει για όλα στο Allyou και τη Νάνσυ Καλλικλή.


Νάνσυ Καλλικλή

Ιδιαίτερες συστάσεις δεν χρειάζεται. Έχει κάνει τηλεόραση και κινηματογράφο, θέατρο. Εκείνος βρίσκεται πίσω από εξαιρετικές παραγωγές όπως «Η Σονάτα του Σεληνόφωτος» με την Μαρινέλλα, το «Χειρόγραφο» με τη Χάρις Αλεξίου και η «Κατερίνα» του Αύγουστου Κορτώ.

Είναι ηθοποιός, γράφει δικά του κείμενα, μεταφράζει ξένους συγγραφείς, τους διασκευάζει, διδάσκει, σκηνοθετεί… Είναι αεικίνητος και γεμάτος ενέργεια.

Με αυτό του το πάθος και την ορμή μπήκε φέτος στο θέατρο Αποθήκη, για να ανεβάσει το έργο του Άγγλου συγγραφέα Άρνολντ Γουέσκερ «Η Κουζίνα». Ένα έργο με αρκετές δόσεις χιούμορ, με  γρήγορους ρυθμούς και 11 πρωτοεμφανιζόμενους ηθοποιούς που οργωνουν τη σκηνή και σε κρατούν σε μια δίωρη εγρήγορση!

 Οι καταστάσεις, στο έργο,  μάς είναι οικείες: εργασιακή εκμετάλλευση, καταστρατηγημένα ωράρια, αμοιβές για γέλια, εκνευρισμός και κούραση, ανταγωνισμός, μισαλλοδοξία κι ένας έρωτας που προσπαθεί να ανθίσει ανάμεσα σ’ όλα αυτά – όλα όσα ζούμε τα τελευταία χρόνια χωρούν στους τέσσερις τοίχους μιας κουζίνας εστιατορίου.

Κι ο θεατής, χωρίς ούτε στιγμή να ακουμπήσει την πλάτη πίσω, αναρωτιέται: μέσα σ’ όλα αυτά, περισσεύει άραγε χώρος για όνειρα; Χωράει, αλήθεια, πουθενά η λαχτάρα για τη ζωή την ίδια; Μας απαντά, σε όλα, ο ίδιος ο Γιώργος Νανούρης.

Nanouris 2.jpgΦωτό: Αντώνης Συμεωνάκης
 


Είναι «Η Κουζίνα» ένα θεατρικό έργο έντονα πολιτικό;
Ναι, φυσικά και είναι.

Μια κουζίνα μπορεί να λειτουργήσει καλά μόνο όταν λειτουργεί καλά η ομάδα. Μα εδώ (στην «Κουζίνα», στην εργασία, στη ζωή…) καθένας είναι για τον εαυτό του.
Αν ο καθένας  πάρει την ευθύνη του εαυτού του και κάνει καλά αυτό που του αναλογεί, τότε η ομάδα θα πετύχει.

Είναι το χιούμορ αντίδοτο στη δύσκολη καθημερινότητα;
Αντίδοτο δεν ξέρω αν είναι, σίγουρα όμως είναι ένας τρόπος να αποφορτίζεσαι.

Ο ρυθμός και το νεύρο μάς ντοπάρουν για να τα βγάζουμε πέρα στην καθημερινότητα; Ή τελικά μας παρασέρνουν;
Συμβαίνει πολλές φορές το δεύτερο που λέτε, ναι. Και εκεί θέλει δουλειά για να μην παρασυρθείς. Δεν είναι καθόλου εύκολο όμως.


Όλοι έχουν δικαίωμα στο όνειρο. Εσείς τι ονειρεύεστε και δεν έχετε ακόμα πραγματοποιήσει;
Ονειρεύομαι πάντα το επόμενο.

Πίεση, ανταγωνισμός, πενιχρές αμοιβές… Στην εστίαση, στη βιομηχανία και στα γραφεία σίγουρα. Στο σανίδι;
Υπάρχουν όλα αυτά και στο σανίδι φυσικά. Δεν υπάρχει όμως μεγαλύτερη πίεση από αυτή που βάζεις ο ίδιος στον εαυτό σου, να ανταπεξέλθεις, να τα καταφέρεις να γίνουν όλα καλά.

Η Χάρις Αλεξίου είδε την «Κουζίνα». Τι σας είπε για την παράσταση;
Της άρεσε πολύ.

Αντίθετα με τις τελευταίες δουλειές σας («Η Σονάτα του Σεληνόφωτος», «Χειρόγραφο», «Κατερίνα») ο φετινός θίασος είναι 11μελής. Είχατε ανάγκη να δουλέψετε με μια μεγαλύτερη ομάδα;
Είχα ανάγκη να δουλέψω με ένα θίασο συνόλου και με καινούριους ανθρώπους στη δουλειά. Είμαι πολύ τυχερός που μου δόθηκε η ευκαιρία να το κάνω. Το χρωστάω στα Αθηναϊκά Θέατρα και στους 11 αυτούς υπέροχους ηθοποιούς και ανθρώπους που με εμπιστεύτηκαν και δούλεψαν σκληρά  με πρωτοφανή αυταπάρνηση, μένοντας ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Αθήνα για να ετοιμάσουμε την «Κουζίνα» μας. Τους είμαι ευγνώμων.

Επιλέξατε αποκλειστικά πρωτοεμφανιζόμενους ηθοποιούς. Γιατί;
Γιατί έτσι μου είπε το μέσα μου και προσπαθώ πάντα να το ακούω. Νομίζω ότι όλοι εμείς που μας έχει φερθεί καλά η ζωή έχουμε ένα χρέος απέναντι στους άλλους το οποίο δεν πρέπει να ξεχνάμε. Είναι υποχρέωσή μας να ψάξουμε για το καλό εκεί έξω. Και ευτυχώς υπάρχει πολύ.

Αναλάβατε ο ίδιος σκηνικά, φώτα, κινησιολογία, μουσική επιμέλεια… Είναι «Η Κουζίνα» ένα προσωπικό στοίχημα;
Εντελώς. Πιο προσωπικό δε γίνεται. Είναι μια προσωπική αναμέτρηση με τις δυνάμεις μου.

Ο περισσότερος κόσμος δεν δουλεύει για να ζει, αλλά ζει για να δουλεύει. Η δική σας δουλειά σάς αφήνει χρόνο;
Η δουλειά μου και η ζωή μου είναι ένα πράγμα. Δυστυχώς ή ευτυχώς μου είναι δύσκολο να τα διαχωρίσω. Όταν θες, βρίσκεις χρόνο για όλα.

Εσείς κάνατε το όνειρό σας επάγγελμα. Τι έχετε να πείτε στα νέα παιδιά; Έχει νόημα να ονειρεύονται;
Μα, φυσικά! Πώς αλλιώς θα βγει αυτή η ζωή;

Δες το trailer της παράστασης


INFO
«Η Κουζίνα»
Θέατρο Αποθήκη
Τετάρτη 20:00, Πέμπτη & Παρασκευή 21:00, Σάββατο 18:00 / 21:00, Κυριακή 20:00
Μετάφραση - Προσαρμογή - Σκηνοθεσία: Γιώργος Νανούρης

Παίζουν: Μαρία Αθητάκη, Μοσχούλα Ατσιδαύτη, Παναγιώτης Γαβρέλας, Κωνσταντίνος Γιουρνάς, Απόστολος Καμιτσάκης, Φίλιους-Μιχαήλ Κανάκης, Χρήστος Καρνάκης, Τάσος Κορκός, Γρηγορία Μεθενίτη, Μάριος Ράμμος, Σταύρος Τσουμάνης
Κοστούμια: Λάζαρος Τζοβάρας
Σκηνικό-Φωτισμοί: Γιώργος Νανούρης
ρυθμοί, Κινησιολογία και Μουσική επιμέλεια: Γιώργος Νανούρης και Θίασος
Παραγωγή: Αθηναϊκά Θέατρα
Διάρκεια : 95΄χωρίς διάλειμμα

Κεντρική φωτό: Ολυμπία Κρασαγάκη

Διαβάστε επίσης

INTERVIEW

«Η μητέρα μου, και η αστείρευτη αγάπη της για τη ζωή, αποτελεί τη βασική πηγή έμπνευσής μου» Μαρία Κηλαηδόνη

Λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Gazarte, 18/2, η Μαρία Κηλαηδόνη μιλάει για τα σχέδιά της στην Αγγελική Λάλου και το allyou

INTERVIEW

«Η καλύτερη εποχή είναι εδώ και τώρα, κάτι που πάλευα χρόνια να καταλάβω στην πράξη» Λουίζα Σοφιανοπούλου

Λίγο πριν τραγουδήσει «Time of my life», η ταλαντούχα τραγουδίστρια Lou Is, ή αλλιώς Λουίζα Σοφιανοπούλου, μίλησε στην Αγγελική Λάλου και το allyou.gr 

INTERVIEW

«Με εμπνέει η μέση γυναίκα που παλεύει για το καλό των παιδιών της και των οικείων της. Η γυναίκα αγωνίστρια της ζωής» Φωτεινή Δάρρα

Λίγο πριν τις νέες της εμφανίσεις στο Half Note, η εξαιρετική Φωτεινή Δάρρα σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης στην Αγγελική Λάλου και το allyou.gr

Προτεινόμενα

ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ

Ζώδια Παρασκευής 26 Απριλίου

Αφεθείτε στην ευτυχία που σας προσφέρει η καθημερινότητα

PETS

Γιατί η γάτα μου με κοιτάζει επίμονα;

6 λόγοι για τους οποίους οι γάτες κοιτούν επίμονα και πώς να ανταποκριθείτε

ΒΙΒΛΙΟ

12 βιβλία για το Πάσχα του 2024

Η Ναταλία Πετρίτη επιλέγει τα βιβλία που θα μας κρατήσουν συντροφιά στις διακοπές και που θα χαρίσουμε στους αγαπημένους μας.