Skip to main content

MARKET

Έρχεται η νέα ταινία της Τζόντι Φόστερ με τίτλο: "Hotel Artemis"

H φουτουριστική και απολαυστική περιπέτεια του Ντρου Πιρς, σε πρώτη τηλεοπτική προβολή στις 14 Ιουνίου στους κινηματογράφους.



Εύκολα μπαίνεις, δύσκολα βγαίνεις

Η δύο φορές βραβευμένη με Όσκαρ Τζόντι Φόστερ μεταμορφώνεται σε μία ανορθόδοξη Νοσοκόμα σε ένα κλειστού κυκλώματος νοσοκομείο για εγκληματίες και επιστρέφει δυναμικά, πέντε χρόνια μετά το «Elysium», με πρωταγωνιστικό ρόλο σε μία πολλά υποσχόμενη παραγωγή με καταιγιστική δράση και στοιχεία επιστημονικής φαντασίας και φιλμ νουάρ. 

Το έξυπνο σενάριο και τη σκηνοθεσία αυτής της φουτουριστικής και απολαυστικής περιπέτειας υπογράφει ο Ντρου Πιρς, συν-σεναριογράφος του «Iron Man 3», ενώ στην ταινία εμφανίζεται ένα all-star καστ με τα ονόματα των Τζεφ Γκόλντμπλαμ («Τζουράσικ Παρκ»), Ντέιβ Μπαουτίστα («Φύλακες του Γαλαξία»), Στέρλινγκ Κ. Μπράουν («This is Us»), Σοφία Μπουτέλα («Star Trek: Beyond»), Ζάκαρι Κουίντο («Star Trek»), Τζένι Σλέιτ («Obvious Child»), Μπράιαν Ταϊρί Χένρυ («Atlanta») και Τσάρλι Ντέι («Αφεντικά για Σκότωμα»). Την αφοπλιστική ατμόσφαιρα της ταινίας υπογράφει η μουσική του Κλιφ Μαρτίνεζ («Drive») και η φωτογραφία του Τσανγκ Χουν Τσανγκ («Oldboy»). 

Υπόθεση της ταινίας

Λος Άντζελες, 2028. Οι  δρόμοι είναι αδιαπέραστοι καθώς εξελίσσεται η  πιο βίαιη εξέγερση στην ιστορία της πόλης. Μέσα στο απόλυτο χάος, μία συμμορία ληστών (Στέρλινγκ Κ. Μπράουν, Μπράιαν Ταϊρί Χένρυ) τραυματίζεται από πυρά αστυνομικών. Η μόνη ελπίδα είναι το Hotel Artemis, ένα νοσοκομείο τελευταίας τεχνολογίας αποκλειστικά για εγκληματίες με αυστηρούς κανόνες και ιδιοκτήτη έναν αρχιμαφιόζο (Τζεφ Γκόλντμπλαμ). Η Νοσοκόμα (Τζόντι Φόστερ) διοικεί το μέρος για 22 χρόνια και μπορεί να γιατρέψει ακόμα και τα πιο δύσκολα περιστατικά. Την ίδια νύχτα έχουν κάνει τσεκ ιν μία λάγνα Γαλλίδα δολοφόνος (Σοφία Μπουτέλα), ένας ναρκισσιστής έμπορος όπλων (Τσάρλι Ντέι), ενώ ο ιδιοκτήτης και ο εκρηκτικός γιος του (Ζάκαρι Κουίντο) κατευθύνονται προς τα εκεί. Επίσης, ένας τραυματισμένος αστυνομικός (Κένεθ Τσόι) που ικετεύει τη Νοσοκόμα να τον δεχτεί, πράγμα που παραβαίνει τους κανόνες που τηρούνται ευλαβικά 22 ολόκληρα χρόνια. 

hotelartemis_keimeno.jpg

Η μυστηριώδης αύρα του Λος Άντζελες

Τη δεκαετία του 1920, οι σουίτες στο επινοημένο Ξενοδοχείο είχαν τα ονόματα δημοφιλών τουριστικών προορισμών. Έναν αιώνα μετά, όλοι οι φιλοξενούμενοι έχουν τις κωδικοποιημένες ονομασίες των δωματίων τους, ως ένδειξη της ανωνυμίας και της νοσηλείας τελευταίας τεχνολογίας. Οπότε ο ληστής Σέρμαν ανακηρύσσεται Γουακίκι, όταν κάνει τσεκ ιν, ενώ ο αδελφός του κυκλοφορεί ως Χονολουλού. Η μοιραία από τη Γαλλία λέγεται Νίκαια, ο έμπορος όπλων είναι ο Ακαπούλκο και ο ιδιοκτήτης είναι ο Νιαγάρα. Για να μπουν τα μέλη έχουν ένα τσιπάκι ενσωματωμένο στους καρπούς τους. Δεν γίνονται εξαιρέσεις, όπως θα μάθει ο απεγνωσμένος αιμόφυρτος αστυνομικός.

Ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης Ντρου Πρις φαντάστηκε κάθε λεπτομέρεια αυτού του μελλοντικού κόσμου αντλώντας έμπνευση από το συναρπαστικό Λος Άντζελες. «Είμαι από τη Σκωτία, έζησα στην Αγγλία το μεγαλύτερο μέρος της ζωής μου» λέει ο Πιρς. «Μου αρέσει η σχετικά πρόσφατη ιστορία της πόλης, σε σύγκριση με το Λονδίνο. Στην ταινία βλέπεις 100 χρόνια ζωής σε ένα κτίριο και τα επίπεδα της ιστορίας είναι εμφανή ταυτόχρονα. Είναι όπως η ίδια η πόλη. Το Λος Άντζελες έχει δική του προσωπικότητα. Δεν ξέρεις ποτέ το εσωτερικό ενός μέρους με βάση το εξωτερικό του. Το πιο καλό εστιατόριο μπορεί να είναι πίσω από μία πόρτα ενός ρημαγμένου εμπορικού κέντρου και αυτό με συναρπάζει. Φαίνεται και στην ταινία».

Η Τζόντι Φόστερ απολαμβάνει τη ματιά του δημιουργού. «Μεγάλωσα εδώ. Έχει μια νοσταλγία η ταινία, που τη νιώθω κι εγώ. Η ταινία αγαπά αυτή την πόλη, αυτό το μέρος με τις ευκαιρίες, την παρανομία και την πλούσια κινηματογραφική ιστορία. Ο Ντρου δημιούργησε κάτι τόσο πρωτότυπο, τόσο αφοπλιστικά πλούσιο σε εικόνες που βλέπεις το Λος Άντζελες μέσα από νέο φακό. Η ταινία έχει στοιχεία θρίλερ, αλλά έχει φτιάξει έναν δικό της κόσμο. Είναι ανάμεσα σε διάφορα κινηματογραφικά είδη».
Ο Στέρλινγκ Κ. Μπράουν που παίζει τον Γουακίκι λέει: «Είναι ταυτόχρονα φιλμ νουάρ και φουτουριστικό. Αστείο και παθιασμένο. Βρισκόμαστε σε ένα συναρπαστικό περιβάλλον όπου οι εγκληματίες δεν είναι όλοι ίσοι».


Πολλά είναι τα θέματα στο Hotel Artemis και πολλά συμφέρονται συγκρούονται. Ανεξαιρέτως, όλοι οι εγκληματίες θέλουν το ίδιο πράγμα. «Πρέπει να μπούμε μέσα, να ξεφύγουμε από την αστυνομία και μετά να βγούμε» λέει ο Μπράουν.

Η καταιγιστική δράση μπορεί να λαμβάνει χώρα σε μία νύχτα, αλλά ο δημιουργός πήρε τον χρόνο του για να υφάνει την ιστορία. «Έχει έγκλημα, έχει επιστημονική φαντασία και έχει γονίδια για να είναι οπτικά καθηλωτική. Επίσης, τιμά το Λος Άντζελες».


hotelartemis_keimeno1.jpg

Το μέλλον έφτασε…

Ο Πιρς και οι παραγωγοί συμφώνησαν να κάνουν γυρίσματα στο Λος Άντζελες. «Τίποτα δε μοιάζει με το Λος Άντζελες» λέει ο παραγωγός Μαρκ Πλατ, που είχε αναλάβει και την παραγωγή του «La La Land» δημιουργώντας ένα ακόμα εμβληματικό πορτρέτο της πόλης. «Είναι σαν ένας ακόμα χαρακτήρας στην ταινία και θέλαμε το κοινό να το νιώσει αυτό όσο πιο οργανικά γίνεται». Έτσι, η ταινία γυρίστηκε σχεδόν εξολοκλήρου στο κέντρο σε πολλές διαφορετικές τοποθεσίες. 

Πηγή έμπνευσης για το Hotel Artemis ήταν το Hotel Alexandria που ήταν το πιο διάσημο ξενοδοχείο του Λος Άντζελες, όταν άνοιξε το 1906. Όμως, η ταινία έχει πολλά φουτουριστικά στοιχεία, όπως τρισδιάστατους εκτυπωτές που αναπαράγουν ανθρώπινα όργανα, αλλά και όπλα και διάφορα άλλα ρομποτικά εργαλεία που χρησιμοποιεί η Νοσοκόμα για να θεραπεύσει τους ασθενείς. 

Αυτή η μείξη του παλιού με το καινούριο φαίνεται και στα ρούχα των χαρακτήρων μέσα από πινελιές της δεκαετίας του ’70. Το κουστούμι του Γουακίκι, για παράδειγμα, έχει στοιχεία από του δεκαετία ’70 σε στυλ Στιβ ΜακΚουίν. 

 " Ολα να μοιάζουν αληθινά και ενσωματωμένα στις ζωές των χαρακτήρων», λέει ο Πιρσ. Κι  αυτή είναι η "φιλοσοφία"  που τον οδήγησε σε μία συγκεκριμένη αποτύπωση των κοινωνικών συνθηκών και της ανθρώπινης συμπεριφοράς. «Οι φυσικές καταστροφές και η αστυνομική βία είναι προβλήματα που ο κόσμος και ειδικά οι Αμερικανοί αντιμετωπίζουν όλο και περισσότερο» λέει ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος. «Τα προβλήματα και οι συνέπειες που βλέπουμε στην ταινία είναι μέσα στις πιθανότητες κι αυτό κάνει την αλήθεια της ταινίας πιο έντονη, αν και σε υπερβολικό βαθμό».

Ανάμεσα σε όλα, το να είναι πειστικές οι ιατρικές τεχνικές ήταν κι αυτό ζητούμενο. Μία νοσοκόμα, που έχει κάνει και σπουδές υποκριτικής, επιστρατεύτηκε στο γύρισμα για όλες τις ιατρικές σκηνές, αλλά και στο προκαταρκτικό στάδιο της παραγωγής για να δώσει συμβουλές για τον εξοπλισμό. Η ίδια η Τζόντι Φόστερ ήθελε να ξέρει γιατί κάνει αυτό που κάνει στις σκηνές της ταινίας. Το ίδιο συνέβη και με τον Μπαουτίστα, που υποδύεται τον βοηθό της, ο οποίος ήθελε να καταλάβει ποιες είναι οι τεχνικές ενός νοσοκόμου, όπως το να βάλει μάσκα οξυγόνου σε έναν ασθενή, να τρυπάει με ψεύτικες βελόνες και διάφορα άλλα. 

Τη μουσική της ταινίας ανέλαβε το Κλιφ Μαρτίνεζ, ο οποίος έχει στο ιστορικό του ταινίες όπως το «Drive», οπότε ο Πιρς ήξερε ότι ο συνθέτης θα έδινε τη σωστή χροιά νοσταλγίας και μοντέρνου στην ταινία. «Ήθελα η μουσική να είναι έντονη και συναισθηματική. Είναι δύσκολο να δώσεις ήχο στο μέλλον και ρομαντικό να ντύσεις το παρελθόν του ξενοδοχείου» λέει ο δημιουργός. «Ο Κλιφ ήταν η πρώτη μου επιλογή γιατί η δουλειά του είναι σύγχρονη και έχει συναίσθημα. Είναι μαέστρος στο είδος του και η μουσική έκανε για την ταινία ήταν το τελευταίο τέλειο κομμάτι του παζλ».

Πώς μπορώ να σας βοηθήσω; 

Ο Πιρς συγκέντρωσε πρωτοκλασάτο καστ για το ντεμπούτο του και είναι ευγνώμων και κατενθουσιασμένος για τους ηθοποιούς του. «Κάθε ηθοποιός έδωσε κάτι φοβερό στην ταινία. Η Τζόντι Φόστερ είναι απίστευτη, ανακάλυψε μόνη της το σενάριο και μας βρήκε. Μη με ρωτήσετε πώς το βρήκε». Η συμμετοχή της Φόστερ, όπως ήταν φυσικό, επηρέασε με τον καλύτερο τρόπο τους πάντες, ηθοποιούς και συνεργείο. 

Στην ταινία, όλοι οι χαρακτήρες πρέπει να βρουν τρόπο να βοηθήσουν τον εαυτό τους. «Οι αναταραχές που συμβαίνουν έξω, αιχμαλωτίζουν τους φιλοξενούμενους του ξενοδοχείου που δεν έχουν πολλές επιλογές. Όμως το πραγματικό πρόβλημα είναι μέσα. Η Νοσοκόμα είναι παγιδευμένη στον ίδιο την τον πόνο. Ο Γουακίκι είναι αιχμάλωτος σε μία καταστροφική σχέση με τον αδελφό του, που είναι εθισμένος. Η Νίκαια είναι αιχμάλωτη της σαδιστικής δουλειάς της και ο Ακαπούλκο είναι φυλακισμένος στις ίδιες τους τις ανασφάλειες. Αυτή είναι η κλασική αφήγηση του Λος Άντζελες, από τη «Λεωφόρο της Δύσης» μέχρι τον «Πρωτάρη» και το «Hotel California» των Eagles. Είναι μία πόλη σε επίχρυσο κλουβί» καταλήγει ο δημιουργός.

Δείτε το trailer της ταινίας:

https://youtu.be/CSkmmAn0JwU

Σκηνοθεσία/Σενάριο: Ντρου Πιρς

Πρωταγωνιστούν: Τζόντι Φόστερ, Στέρλινγκ Κ. Μπράουν, Σοφία Μπουτέλα, Τζεφ Γκόλντμπλαμ, Μπράιαν Ταϊρί Χένρυ, Τζένι Σλέιτ, Ζάκαρι Κουίντο, Τσάρλι Ντέι, Ντέιβ Μπαουτίστα

Παραγωγή: Μαρκ Πλατ, Σάιμον Κορνγουέλ, Στίβεν Κορνγουέλ, Ντρου Πιρς

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Τσανγκ Χουν Τσανγκ 

Σκηνογραφία: Ράμσεϊ Έιβερι

Μοντάζ: Γκάντνερ Γκουλντ, Πολ Ζούκερ

Μουσική: Κλιφ Μαρτίνεζ

Διάρκεια: 1 ώρα και 33 λεπτά



 

Διαβάστε επίσης

MARKET

To Lidl στα καλύτερά του: 25 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα

Η εταιρεία γιορτάζει την 25ετή διαδρομή της στη χώρα με μία επετειακή καμπάνια για όλα εκείνα, τα μικρά και τα μεγάλα, που έχει επιτύχει στον δρόμο για ένα καλύτερο αύριο.  

MARKET

Η ΦΡΟΥ ΦΡΟΥ ΕΙΣΕΡΧΕΤΑΙ ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ

Η αγαπημένη μάρκα μπισκότων στην Κύπρο Φρου Φρου, με 60 χρόνια ιστορίας, ξεκίνησε το ταξίδι της στην Ελληνική αγορά.

MARKET

100 Χρόνια Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε.

Το 2024 αποτελεί χρονιά ορόσημο για την Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε., καθώς η εταιρεία γιορτάζει με υπερηφάνεια τα 100 χρόνια από την ίδρυσή της.

Προτεινόμενα

ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ

Ζώδια Πέμπτης 25 Απριλίου

Ενισχύστε την υγεία σας, φυσική, πνευματική και ψυχική

ΣΧΕΣΕΙΣ

Αμερικανική έρευνα: 20 φράσεις υποστήριξης που θες να ακούς και να μοιράζεσαι με άλλους

«Είμαι υπερήφανος για εσένα», «Πιστεύω σε εσένα», απλές φράσεις που θέλουμε να ακούμε και να μοιραζόμαστε με άλλους και έχουν τεράστια συναισθηματική δύναμη. Γράφει ο Μάνος Νομικός

ΘΕΑΤΡΟ

Θέατρο στη Στέγη: «Περιμένοντας τον Γκοντό» σε σκηνοθεσία Θεοόδωρου Τερζόπουλου

15 – 19 Μαΐου 2024 | Κεντρική Σκηνή | Τετάρτη – Κυριακή | 20:30