ΤΑΞΙΔΙ
Μήπως ταξιδεύεις για να βγάζεις ωραίες selfies;
Ίσως ανήκεις σε μια νέα «φυλή» ταξιδιωτών, που δεν μπορούν να φανταστούν τις αποδράσεις τους χωρίς τα social media.
Τα τελευταία χρόνια έχει κάνει την εμφάνισή της μια νέα κατηγορία ταξιδιωτών, σύμφωνα με μια καινούργια μελέτη (που παρήγγειλε η εταιρεία συστημάτων κρατήσεων Amadeus IT). Γι' αυτούς, τους αποκαλούμενους και «κυνηγούς κοινωνικού κεφαλαίου», το να μοιράζονται την εμπειρία ενός ταξιδιού τους στα social media είναι εξίσου σημαντικό με το να τη ζουν. Από τη βαλίτσα τους δεν λείπει ποτέ το smartphone τους, συχνά ούτε το selfie stick, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση για να επιλέξουν έναν προορισμό είναι η πρόσβασή του σε Wi-Fi.
Αν δεν αναγνωρίζεις τον εαυτό σου σε αυτή την περιγραφή, σίγουρα θα σου θυμίσει κάποια φίλη σου: είναι αυτή που στη διάρκεια κάθε απόδρασής της ποστάρει τη μία φωτογραφία μετά την άλλη στο Facebook ή στο Instagram, σε βαθμό να αναρωτιέσαι αν προλαβαίνει καθόλου να χαλαρώσει ή να επισκεφτεί τα αξιοθέατα. Είναι αυτή που θα συμφωνούσε με το συμπέρασμα της μελέτης της Amadeus: «Οι διακοπές δεν μας ανήκουν απόλυτα, αλλά φτιάχτηκαν για να τις μοιραζόμαστε».
Φυσικά, η βιομηχανία του τουρισμού δεν θα μπορούσε να αγνοήσει αυτή την εξέλιξη. Ήδη υπάρχουν εταιρείες που προσαρμόζουν τις υπηρεσίες τους στις ανάγκες αυτών των... social media addicts. Για παράδειγμα το ξενοδοχείο Mandarin Oriental στο Παρίσι προσφέρει περιηγήσεις στην πόλη με σοφέρ, στη διάρκεια των οποίων μπορεί κάποιος να τραβήξει selfies και να τις κάνει επιτόπου «share» μέσω της ασύρματης σύνδεσης στο Ίντερνετ που διαθέτει το αυτοκίνητο. Άλλα ξενοδοχεία (όπως αυτά εδώ) υπόσχονται διάφορα μπόνους, όπως εκπτώσεις και δωρεάν VIP υπηρεσίες, σε όσους τραβήξουν φωτογραφίες στο εσωτερικό τους, τις ανεβάσουν στα social media και συγκεντρώσουν τα περισσότερα likes.