5 λόγοι για να βάλεις το (μονοακόρεστο) λίπος στη διατροφή σου - AllYou.gr

Search

5 λόγοι για να βάλεις το (μονοακόρεστο) λίπος στη διατροφή σου

Έχει και τα καλά του! 

15 Δεκεμβρίου 2015

Όλοι γνωρίζουμε τις αρνητικές επιπτώσεις του λίπους στη διατροφή μας, όμως παραβλέπουμε τα θετικά στοιχεία του. Πιο συγκεκριμένα, το μονοακόρεστο λίπος έχει πολλές ευεργετικές ιδιότητες που ίσως αγνοούμε: 

1. Μας δίνει περισσότερη αντοχή Αμερικανοί ερευνητές διαπίστωσαν ότι αθλητές που συμπλήρωσαν τη διατροφή τους με ακόρεστα λιπαρά στη μορφή φιστικιών επί 1 μήνα, είχαν μεγαλύτερη αντοχή κατά τη προπόνησή τους σε σχέση με τους αθλητές που δεν κατανάλωσαν φιστίκια.

2. Βοηθάει στη σκέψη Ιταλική έρευνα έδειξε ότι άτομα που κατανάλωναν τουλάχιστον 75 γραμμάρια μονοακόρεστου λίπους ημερησίως είχαν υψηλότερες βαθμολογίες σε τεστ γνωσιακής ικανότητας. Οι ερευνητές αναφέρουν ότι όσο μεγαλώνουμε, οι νευρώνες του εγκεφάλου απαιτούν περισσότερα μονοκόρεστα λιπαρά οξέα ώστε οι μεμβράνες να διατηρούνται δυνατές.

3. Αδυνατίζει Έρευνα του ιατρικού κέντρου Brigham and Women’s Hospital έδειξε ότι, μεταξύ 2 ομάδων ατόμων που έχασαν κατά μέσο όρο 5 κιλά, αυτοί που κατανάλωναν υψηλές ποσότητες μονοακόρεστου λίπους δεν είχαν ξαναπάρει αυτά τα κιλά μετά από 18 μήνες, ενώ ανέφεραν πως δεν είχαν την αίσθηση ότι έκαναν δίαιτα. 

4. Δυναμώνει την καρδιά Άτομα που καταναλώνουν υψηλές ποσότητες μονοκόρεστου λίπους έχουν χαμηλότερα επίπεδα κακής χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων, κατά 14% και 13% αντίστοιχα.

5. Συμβάλει στην καλύτερη απορρόφηση των βιταμινών Η παρουσία του λίπους είναι απαραίτητη για την απορρόφηση των λιποδιαλυτών βιταμινών Α, D, E και Κ. Ωστόσο, ερευνητές διαπίστωσαν ότι, όταν υπάρχει λίπος στο γεύμα μας, απορροφάμε και περισσότερα καροτινοειδή, αντιοξειδωτικές ουσίες που προστατεύουν τα μάτια και την καρδιά, ενώ «θωρακίζουν» την επιδερμίδα απέναντι στον ήλιο. Μάλιστα, ερευνητές του Πανεπιστήμιου Αϊόβα Στέιτ διαπίστωσαν ότι όταν καταναλώνουμε λαχανικά χωρίς λίπος, δεν απορροφάμε καθόλου καροτινοειδή. 

Πού θα το βρεις: Η κυριότερη πηγή μονοακόρεστων λιπαρών είναι το ελαιόλαδο. Επίσης, μικρότερες ποσότητες περιέχονται στα σπορέλαια (καλαμποκέλαιο, ηλιέλαιο, σογιέλαιο κλπ.), στο αβοκάντο, στο σουσάμι, στο ταχίνι, στα αμύγδαλα, στα αράπικα φιστίκια και στα καρύδια. 

Συντάκτης

Hot αυτή τη στιγμή!

DO IT YOURSELF

Το απόλυτο χτένισμα για τα άλουστα μαλλιά σου

Πώς να… σώσεις την κατάσταση και να δείχνεις λες και μόλις βγήκες από το κομμωτήριο!
ΣΧΕΣΕΙΣ

Με αυτή την πρακτική θα αποφύγεις το διαζύγιο

Αν φοβάσαι ότι ο γάμος κάποια στιγμή θα τελειώσει άδοξα, κινήσου διαφορετικά.
ΔΙΑΤΡΟΦΗ

3 τρόποι να αποφύγεις τον πονοκέφαλο από το κρασί

Οι γιορτές έρχονται και ο πονοκέφαλος δεν χρειάζεται να σου στερεί μερικά ποτηράκια κρασί.
ΥΓΕΙΑ

Γιατί παγώνουν τα δάχτυλά σου;

Κρύα χέρια ακόμα και μέσα στο σπίτι; Να τι μπορεί να φταίει.
DO IT YOURSELF

Το αναζωογονητικό scrub σώματος που θα λατρέψεις

Αυτή η diy συνταγή θα γίνει η αγαπημένη σου!
ΣΧΕΣΕΙΣ

Πώς η επιτυχία σου επηρεάζει το μέλλον της σχέσης σου

Νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι η επαγγελματική πρόοδος επηρεάζει την προσωπική σου ζωή.