6 τροφές που... φουλάρουν τον οργανισμό σου - AllYou.gr

Search

6 τροφές που... φουλάρουν τον οργανισμό σου

Βάλ' τες στο πιάτο σου και γέμισε ενέργεια! 

03 Μαρτίου 2016

Μην σας ξεγελά ούτε το μέγεθος, ούτε η ποσότητα. Αν θέλετε να πάρετε γρήγορα ενέργεια, αυτές είναι οι τροφές που θα “φουλάρουν” τον οργανισμό σας.

Σταφίδες

Ένα από τα πιο σημαντικά αντιοξειδωτικά, η σταφίδα περιέχει πολύτιμα ιχνοστοιχεία (ασβέστιο, σίδηρο, κάλιο, νάτριο, μαγνήσιο, σελήνιο, φώσφορο, ψευδάργυρο, μαγγάνιο, χαλκό, βόριο, πυρίτιο), βιταμίνες (Α, C, D, Β1, Β2, Β3, Β6), φρουκτόζη, γλυκόζη και φαινόλες που την ενισχύουν με αντιβιοτικές και αντιβακτηριδιακές ιδιότητες.

Ταχίνι

100% αλεσμένο σουσάμι, το ταχίνι διατηρεί στο ακέραιο όλα τα ευεργετικά συστατικά του πολύτιμου αυτού σπόρου. Με άλλα λόγια, είναι ένα τρόφιμο φυτικής προέλευσης, το οποίο είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε πρωτεΐνη, αντιοξειδωτικές ουσίες αλλά και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα.

Φυστικοβούτυρο

Το φυστικοβούτυρο αποτελεί  μια τροφή με υψηλή  θερμιδική αξία, αφού μόλις  32 g (περίπου 2 κ.σούπας) περιέχουν 188 θερμίδες και για αυτό θα πρέπει να χρησιμοποιείται με μέτρο. Πιο συγκεκριμένα, οι 135 θερμίδες προέρχονται από το λίπος, οι 27.9 θερμίδες προέρχονται όμως από τις πρωτεΐνες  και οι υπόλοιπες 25.4 θερμίδες προέρχονται από τους υδατάνθρακες. Το φυστικοβούτυρο εντούτοις είναι πλούσιο σε πρωτεΐνη, σε μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα. Επιπλέον,είναι πλούσιο σε μέταλλα και ιχνοστοιχεία όπως ασβέστιο, φώσφορο, μαγγάνιο, μαγνήσιο, σίδηρο, ψευδάργυρο καθώς και σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β και βιταμίνη Ε.

Καρύδια

Μία χούφτα καρύδια περίπου 30 γρ., περιέχει 196 θερμίδες, είναι όμως ένα σνακ που μας κάνει καλό αρκεί να μην ξεπερνάμε αυτή την ποσότητα. Εκτός από τα πολύτιμα λιπαρά οξέα, τα καρύδια περιέχουν πολλές φυτικές ίνες, μέταλλα όπως μαγνήσιο, φώσφορο, κάλιο, ασβέστιο, χαλκό και βιταμίνες του συμπλέγματος Β και Ε, που εκτός από τη λειτουργία της καρδιάς συμβάλει και στη νεανική εμφάνιση της επιδερμίδας. Είναι φίλοι της καρδιάς και των αρτηριών, αφού περιέχουν τα ευεργετικά Ω-3 λιπαρά οξέα και μειώνουν τα επίπεδα της LDL ή “κακής” χοληστερόλης.

Μπανάνα

Οι μπανάνες, παρά τις αρκετές τους θερμίδες (περίπου 120 μία μεγάλη) είναι από τα πιο υγιεινά φρούτα. Είναι πλούσια σε άμυλο που προσφέρει ενέργεια, σε κάλιο που καταπολεμά την κατακράτηση και τις κράμπες, δρα σαν “φάρμακο” κατά της διάρροιας και συμβάλει στην καλύτερη υγεία του καρδιαγγειακού μειώνοντας τη χοληστερόλη.

Μαύρη σοκολάτα

Λόγω της καφεΐνης που περιέχει τέλος αποτελεί μεταξύ άλλων πηγή ενέργειας για το νευρικό σύστημα. Έρευνες μάλιστα αποκαλύπτουν πως εξαιτίας της περιεκτικότητας της μαύρης σοκολάτας σε φλαβονοειδή, η μαύρη σοκολάτα βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος στον εγκέφαλο και άρα συμβάλει στην καλύτερη οξυγόνωση του και λειτουργία του.

Πηγή: http://www.iatrikanea.gr/



Ακολούθησε το allyou στο Instagram!