Τσιμπημένη χοληστερόλη; Ρίξ΄την ΤΡΩΓΟΝΤΑΣ! - AllYou.gr

Search

Τσιμπημένη χοληστερόλη; Ρίξ΄την ΤΡΩΓΟΝΤΑΣ!

Κάνε γευστική επίθεση!

23 Μαρτίου 2016

Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να αμυνθείς ενάντια στη βάρβαρη επέλαση της χοληστερόλης; Η υγιεινή διατροφή - αλλά αυτό μάλλον το ξέρεις ήδη. Στη θέση της «νερόβραστης» εικόνας που σου έρχεται στο μυαλό κάθε φορά που διαβάζεις τη λέξη «υγιεινό», εμείς σου παρουσιάζουμε 4 τροφές που θα σε βοηθήσουν να κρατήσεις τη χοληστερόλη χαμηλά με τον πιο απολαυστικό τρόπο!

1. Αμύγδαλα

Σύμφωνα με μελέτες του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου του Πίτσμπουργκ, αρκεί 1/4 φλ. αμύγδαλα την ημέρα για να ρίξεις κατά 4,4% τα επίπεδα της LDL χοληστερόλης στο αίμα σου. Γιατί συμβαίνει αυτό; Τα αμύγδαλα, είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και καλά λιπαρά. Εξαιτίας, όμως, της υψηλής θερμιδικής αξίας τους, καλό είναι να περιορίζεσαι σε μικρές ποσότητες και να τα καταναλώνεις καβουρδισμένα.

2. Βρώμη

Σίγουρα έχεις διαβάσει για τα απαράμιλλα υγιεινά οφέλη της βρώμης. Ανάμεσα σε αυτά συγκαταλέγεται και η μοναδική δυνατότητά της να ρίχνει τη χοληστερόλη. Το εκπληκτικό αυτό αποτέλεσμα επιτυγχάνεται λόγω των υψηλών ποσοστών διαλυτών φυτικών ινών που διαθέτει. Οι διαλυτές φυτικές ίνες δεσμεύουν τα χολικά οξέα, τα οποία αποτελούν προάγγελο της χοληστερόλης, με αποτέλεσμα να αναστέλλουν τη δημιουργία της, ενώ παράλληλα συμβάλλουν στην αποβολή της. Δεν έχει σημασία με ποιον τρόπο θα την καταναλώσεις: είτε διαλέξεις τη στιγμιαία εκδοχή της, που κυκλοφορεί ευρέως στο εμπόριο, είτε αποφασίσεις να τη μαγειρέψεις παραδοσιακά, η βρώμη παραμένει εξίσου ωφέλιμη, θρεπτική και νόστιμη. 

3. Ψάρι

Τα Ω-3 λιπαρά οξέα θεωρούνται πολύ θρεπτικά, ενώ αποτελούν τους πρωταγωνιστές της κατηγορίας των λεγόμενων «καλών» λιπαρών. Πού μπορείς να τα βρεις; Γενικά στο ψάρι και συγκεκριμένα στα λιπαρά ψάρια, όπως είναι ο σολομός, η πέστροφα, το σκουμπρί, οι σαρδέλες και ο τόνος. Καλό είναι να λαμβάνεις 1,5-3 g ω-3 λιπαρών σε καθημερινή βάση μέσω της διατροφής σου, τονίζουν οι ειδικοί. Πρακτικά, αυτή η ποσότητα αντιστοιχεί σε ένα κομμάτι φιλέτο σολομού περίπου 115 g (όπου θα βρεις περίπου 3g Ω-3). Δεν σου αρέσουν τα ψάρια; Κανένα πρόβλημα! Μπορείς να βρεις αυτά τα καλά λιπαρά στα καρύδια και στο λιναρόσπορο (2 κ.σ. περιέχουν περίπου 3,5 

4. Κόκκινο κρασί

Μπορεί η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ να αποτελεί παράδειγμα προς αποφυγήν, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να το αποφεύγεις τελείως. Αντίθετα, μπορείς να το συμπεριλάβεις στη λίστα των μικρών «ένοχων» απολαύσεων, με την προϋπόθεση ότι το καταναλώνεις με μέτρο. Μάλιστα, έχει αποδειχθεί ότι ένα ποτήρι κόκκινο κρασί, χάρη στις φλαβονόλες που περιέχει, διαθέτει ισχυρές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, γεγονός που συμβάλλει στη μείωση της κακής χοληστερόλης και την αποφυγή καρδιακών παθήσεων. Οι ειδικοί σου δίνουν... τις ευλογίες τους και σε προτρέπουν να καταναλώνεις ένα ποτήρι κόκκινο κρασί την ημέρα. Προσοχή όμως: αν το παρακάνεις, αναχαιτίζεται κάθε πιθανό υγιεινό όφελος. Δεν ψήνεσαι για κρασάκι; Οι ίδιες φλαβονόλες εντοπίζονται στο χυμό κόκκινου σταφυλιού, στο κακάο και τη μαύρη σοκολάτα. 

×
Alterra