Πίτσα ή σουβλάκι; - AllYou.gr

Search

Πίτσα ή σουβλάκι;

Τα βάλαμε στο μικροσκόπιο και σου λύνουμε την απορία! 

04 Σεπτεμβρίου 2014

Πίτσα

Μπορεί να θεωρηθεί καλή διατροφική πρόταση για κάποιον που επιθυμεί να την καταναλώσει, μόνο στην περίπτωση που επιλεγεί στην light μορφή της. Πότε θεωρείται θρεπτική και light;

Τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν σε μία light πίτσα, πρέπει να είναι ελαφριά και προσεκτικά επιλεγμένα. Πρέπει να αποφεύγονται τα αλλαντικά, όπως μπέικον, λουκάνικο κ.λπ., διότι τα περισσότερα είναι πλούσια σε αλάτι, κορεσμένα λιπαρά και διάφορες βλαβερές ουσίες. Εάν περιέχεται τυρί, αυτό πρέπει να είναι χαμηλό σε λιπαρά και να βρίσκεται σε μικρή ποσότητα μέσα στην πίτσα, καθώς τα τυριά που είναι πλήρη σε λιπαρά, περιέχουν πολλές θερμίδες, κορεσμένα λιπαρά και μεγάλη ποσότητα αλατιού. Όσον αφορά στη ζύμη της πίτσας, αυτή πρέπει να είναι σικάλεως και όσο πιο λεπτή γίνεται.

Τέλος, πρέπει να προστίθενται αρκετά λαχανικά μέσα στην πίτσα, καθώς αποτελούν σπουδαία πηγή βιταμινών και συμβάλλουν στην καλή πέψη και στον σωστό κορεσμό. Για παράδειγμα, το λυκοπένιο που περιέχεται στην ντομάτα, είναι πολύ θρεπτικό αντιοξειδωτικό συστατικό, που συμβάλλει στην πρόληψη, αλλά και στην αντιμετώπιση πολλών παθήσεων. Επίσης, η πράσινη πιπεριά είναι καλή επιλογή υλικού, διότι αποτελεί καλή πηγή βιταμίνης C και άλλων συστατικών.

Είναι πολύ σημαντικό να φτιάχνουμε την πίτσα με απλά υγιεινά υλικά, στις σωστές ποσότητες, ώστε να πετύχουμε την light εκδοχή της. Καλό είναι να περιορίζουμε την ποσότητα των κομματιών που θα καταναλώσουμε σε 2 με 3 το πολύ (καθένα από αυτά δίνει 160 -200 θερμίδες, σε αντίθεση με ένα special κομμάτι μπορεί να ξεπερνά και τις 400 θερμίδες).

Σουβλάκι

Όπως στην πίτσα, έτσι και στο σουβλάκι υπάρχουν διάφορα είδη που μπορεί να επιλέξει κανείς. Πότε θεωρείται θρεπτικό και light;

Αντί να προτιμήσουμε ένα σουβλάκι με χοιρινό γύρο, πίτα με λάδι, πατάτες τηγανιτές και σως, που δίνει συνολικά 700 θερμίδες, μπορούμε να επιλέξουμε ένα σουβλάκι με κοτόπουλο, αλάδωτη πίτα ολικής αλέσεως, ντομάτα και λαχανικά με μόλις 350 θερμίδες. Με αυτήν την επιλογή, αποφεύγουμε τις πολλές θερμίδες και τα κορεσμένα λιπαρά του λαδιού της πίτας και της τηγανητής πατάτας, ενώ παράλληλα καταναλώνουμε ένα πλήρες γεύμα, αποτελούμενο από υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, λίπη, βιταμίνες και φυτικές ίνες.

Το πόρισμα: Τρώγοντας ένα light σουβλάκι ή 2 κομμάτια light πίτσα, μπορεί να πετύχεις μια καλή διατροφική επιλογή, χωρίς τύψεις. Σημαντικό όμως είναι, να υπάρχει μέτρο στην κατανάλωση, έτσι ώστε να μην υπερβαίνει κανείς το ισορροπημένο και συνιστώμενο θερμιδικό περιεχόμενο ενός γεύματος.

Πηγή: http://www.mednutrition.gr/

Συντάκτης

Hot αυτή τη στιγμή!

ΠΑΙΔΙ

Μια ξεχωριστή φιλία αφιερωμένη στα υιοθετημένα παιδιά

Ο Buddy και ο Reagan, ποζάρουν υπέροχα για καλό σκοπό.
ΕΓΩ

Να γιατί ήρθε η ώρα να μάθεις να μιλάς ισπανικά

Νέα έρευνα υποστηρίζει ότι οι ξένες γλώσσες έχουν ευεργετική επίδραση και στην προσοχή μας.
ΠΑΙΔΙ

Πως να προστατεύσεις το παιδί σου από το bullying

Σχολικός και κοινωνικός εκφοβισμός και πως αντιμετωπίζεται.
ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ

Μύθοι και αλήθειες για τα κιλά στην εγκυμοσύνη

Ποια είναι η συνιστώμενη πρόσληψη βάρους και τι κίνδυνοι υπάρχουν όταν το νούμερο στη ζυγαριά, ανεβαίνει εντυπωσιακά.
FASHION NEWS

6 πράγματα που πρέπει να ξέρεις για το φετινό show της Victoria’s Secret

Οι πιο όμορφες γυναίκες του κόσμου έφτασαν μέχρι το Παρίσι, για να περπατήσουν στο μοναδικό αυτό show!
BEAUTY TIPS

3 λάθη που κάνεις στα σγουρά μαλλιά σου όταν τα ισιώνεις

Έτσι θα κάνεις το ίσιωμα παιχνιδάκι.