Φάε ΑΥΤΟ, ζήσε ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ - AllYou.gr

Search

Φάε ΑΥΤΟ, ζήσε ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ

Το μυστικό της μακροζωίας!

13 Ιουλίου 2016

Όσοι τρώνε πολλά πλήρη δημητριακά (ολικής άλεσης), έχουν μικρότερο κίνδυνο να πεθάνουν πρόωρα από καρδιά, καρκίνο ή άλλη αιτία, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον επίκουρο καθηγητή διατροφολογίας Κι Σαν της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, που έκαναν τη σχετική δημσίευση στο αμερικανικό καρδιολογικό περιοδικό “Circulation”, αξιολόγησαν προηγούμενες μελέτες πάνω στα πλήρη δημητριακά (μετα-ανάλυση), οι οποίες αφορούσαν συνολικά πάνω από 786.000 άτομα.

Η βασική διαπίστωση είναι ότι όσο αυξάνεται η κατανάλωση των δημητριακών ολικής άλεσης, τόσο μειώνεται ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου.

Σύμφωνα με την μελέτη, όσοι τρώνε τουλάχιστον τρεις μερίδες δημητριακών ολικής άλεσης τη μέρα (κάθε μερίδα είναι περίπου 16 γραμμάρια, άρα συνολικά 48 γραμμάρια) έχουν 20% μειωμένο κίνδυνο θανάτου από οποιαδήποτε αιτιολογία, 25% μειωμένο κίνδυνο καρδιαγγειακού θανάτου και 14% μειωμένο κίνδυνο θανάτου από καρκίνο.

Για όσους τρώνε 70 γραμμάρια δημητριακών ολικής άλεσης καθημερινά, οι μειώσεις του κινδύνου θανάτου είναι 22% (από κάθε αιτία), 23% (από καρδιά) και 20% (από καρκίνο) αντίστοιχα.

Τα πλήρη δημητριακά (σιτάρι, βρώμη, ρύζι κ.α.) είναι πλούσια σε ίνες, που μειώνουν το επίπεδο χοληστερόλης στο αίμα, άρα και τον καρδιαγγειακό και μεταβολικό κίνδυνο (διαβήτη, παχυσαρκία).

Μια άλλη διεθνής μελέτη (επίσης μετα-ανάλυση προηγούμενων ερευνών), η οποία αφορούσε συνολικά πάνω από 700.000 άτομα και δημοσιεύθηκε στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό British Medical Journal, με επικεφαλής τον επιδημιολόγο δρα Ντάγκφιν Ον της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Imperial College του Λονδίνου, δείχνει και αυτή ότι ακόμη και μια μικρή αύξηση στην καθημερινή κατανάλωση δημητριακών ολικής άλεσης έχει σημαντικά οφέλη για την υγεία, μειώνοντας τον κίνδυνο χρονίων παθήσεων και πρόωρου θανάτου.

Σύμφωνα με την μελέτη, το μεγαλύτερο όφελος έχουν όσοι δεν έτρωγαν καθόλου πλήρη δημητριακά στο παρελθόν και τώρα τρώνε καθημερινά δύο μερίδες τη μέρα (32 γραμμάρια). Περαιτέρω μειώσεις του κινδύνου για πρόωρο θάνατο και χρόνιες ασθένειες παρατηρούνται, όταν η κατανάλωση δημητριακών αυξηθεί έως τις 7,5 μερίδες ημερησίως (225 γραμμάρια).

Οι δύο νέες μελέτες έρχονται να προστεθούν σε άλλες κατά τα τελευταία 15 χρόνια, που δείχνουν τα οφέλη των δημητριακών ολικής άλεσης για την υγεία. Όπως είπαν οι ερευνητές, μετά και τις νέες μελέτες, οι γιατροί πρέπει να συστήνουν τα πλήρη δημητριακά τόσο στον γενικό πληθυσμό, όσο και σε επιμέρους ομάδες ασθενών.

Πηγή: http://www.iatrikanea.gr/

Συντάκτης

Hot αυτή τη στιγμή!

ΜΟΔΑ

Το look που θα σε πείσει να φορέσεις ένα βελούδινο slip φόρεμα

Συνδύασε δύο τάσεις μαζί και δεν θα χάσεις!
ΣΧΕΣΕΙΣ

Τι «κρύβει» η λατρεία του για το πλούσιο μπούστο

Η συμπεριφορά των αντρών απέναντι στις γυναίκες κρίνεται από τη διαφορά... στήθους, τονίζουν βρετανοί ερευνητές.
ΣΠΙΤΙ

Το χρώμα του 2017 είναι μια ωδή στις νέες αρχές

Η Pantone κατέληξε και φέτος στην απόχρωση που ταιριάζει στη χρονιά που έρχεται.
DO IT YOURSELF

4 στιλιστικές συνήθειες που καλό είναι να αποφεύγεις

Αν θέλεις να εξελίξεις το στιλ σου, τότε πρέπει να θυσιάσεις τα παρακάτω…
BEAUTY TIPS

3 αναπάντεχοι τρόποι να χρησιμοποιήσεις ένα φυσικό έλαιο

Βάλε για τα καλά στην ζωή σου ένα φυσικό έλαιο ομορφιάς!
ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Το τρικ που θα σε βοηθήσει να κάνεις πιο έξυπνες διατροφικές επιλογές

O πιο απλός τρόπος να κερδίσεις πόντους... υγείας.