5 συνηθισμένες διατροφικές απορίες βρίσκουν (επιτέλους) απάντηση - AllYou.gr

Search

5 συνηθισμένες διατροφικές απορίες βρίσκουν (επιτέλους) απάντηση

To eat or not to eat? Πλέον δε θα έχεις καμία απορία.

16 Σεπτεμβρίου 2016

Δεν είσαι μόνη: κι εμείς πολύ συχνά αναρωτιόμαστε αν τελικά κάνουμε τις σωστές επιλογές – και δεν εννοούμε μόνο στη ζωή αλλά και στη διατροφή μας. Αν λοιπόν κι εσύ συχνά σπαζοκεφαλιάζεις για τον αν το γιαούρτι σου είναι πραγματικά υγιεινό ή αν πρέπει να κόψεις μαχαίρι όλα τα λιπαρά για να δεις τη σιλουέτα σου να... συρρικώνενται, διάβασε παρακάτω. Γιατί; Μα γιατί ψάξαμε και σου παρουσιάζουμε τη σωστή απάντηση σε 5 συνηθισμένα διατροφικά διλήμματα.

«Πώς μπορώ να ξεχωρίζω το πραγματικά υγιεινό γιαούρτι;»
Αρκεί να μάθεις να διαβάζεις σωστά τις ετικέτες των προϊόντων που αγοράζεις. Ένας απλός κανόνας, είναι να καταναλώνεις οποιοδήποτε γιαούρτι σου αρέσει, σκέτο ή με φρούτα, το οποίο συναντά όλα τα ακόλουθα κριτήρια ανά 200 g προϊόντος: παρέχει στον οργανισμό μέχρι 200 θερμίδες, 4 g λιπαρά, 30 g σάκχαρα, 6 g πρωτεΐνη και τουλάχιστον 200 mg ασβέστιο.

«Ποιο είδος κιμά είναι πιο υγιεινό»
Σε γενικές γραμμές, καλό είναι να προτιμάς τον μοσχαρίσιο κιμά από τα άλλα είδη κόκκινου κρέατος. Φρόντισε, λοιπόν, ώστε να επιλέγεις κιμά κατά 90%-95% άπαχο καθώς προσφέρει λιγότερο από 10 g λιπαρά ανά μερίδα (100 g). Αντίθετα, ο μοσχαρίσιος κιμάς που είναι μόλις κατά 85% άπαχος παρέχει 18 g λιπαρά ανά μερίδα. Ευτυχώς, τα πράγματα είναι πιο εύκολο σε περίπτωση που προτιμάς τον κιμά από κοτόπουλο ή γαλοπούλα μιας και στο μεγαλύτερο ποσοστό τους είναι άπαχοι και, έτσι, προσδίδουν τον οργανισμό μόνο 5 g λιπαρά ανά μερίδα.

«Θέλω να κόψω τη ζάχαρη. Πρέπει να σταματήσω να καταναλώνω τροφές που περιέχουν σάκχαρα, όπως τα πορτοκάλια και τα καρότα;»
Υπάρχουν δύο κατηγορίες σακχάρων: εκείνα που προέρχονται κατευθείαν από φυσικές πηγές και εκείνα τα οποία προστίθενται κατά την επεξεργασία των τροφών. Καλό θα ήταν να μην περιορίζεις τα σάκχαρα που ανήκουν στην πρώτη κατηγορία. Σκέψου ότι ένα πορτοκάλι μπορεί μεν να περιέχει ζάχαρη αλλά, παράλληλα, προσφέρει στον οργανισμό σου βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά. Επιπλέον, αντίθετα με τα πρόσθετα και τεχνητά σάκχαρα, εκείνα που προέρχονται από φυσικές πηγές δεν αυξάνουν καθόλου τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη. Τι μπορείς να κάνεις; Απλά, περιόρισε τις επεξεργασμένες πηγές σακχάρων στο 10% της ημερήσιας πρόσληψης θερμίδων (υπολόγισε περίπου 40 – 45 g).

«Είναι υγιεινό το εμφιαλωμένο νερό;»
Ναι. Μάλιστα αποτελεί ένας από τους καλύτερους τρόπους για να καλύψεις τις καθημερινές ανάγκες του οργανισμού σου σε υγρά. Ωστόσο, ορισμένα από αυτά που κυκλοφορούν στην αγορά περιέχουν πολλά προσθετικά και συντηρητικά. Καλό θα ήταν, λοιπόν, να επιλέγεις εμφιαλωμένο νερό το οποίο δεν περιέχει γλυκαντικές ουσίες και, επομένως, δεν σε επιβαρύνει με περιττές θερμίδες. Αν, πάλι, προτιμάς το εμφιαλωμένο νερό με γεύση, καλό θα ήταν να επιλέγεις όσα έχουν πιο «φυσικές» γεύσεις (π.χ. νερό με εκχυλίσματα βοτάνων, ροδάκινο).

«Πρέπει να αποφεύγω εντελώς τα κορεσμένα λιπαρά;»
Σε γενικές γραμμές, είναι καλό να τα αποφεύγεις. Ωστόσο, δεν γίνεται να τα αποκλείσεις τελείως από το καθημερινό διατροφολόγιο σου καθώς οι περισσότερες τροφές περιέχουν ένα συνδυασμό μονοακόρεστων και κορεσμένων λιπαρών. Για παράδειγμα, ακόμα και το ελαιόλαδο, μία από τις πιο υγιεινές πηγές λιπαρών, περιέχει 2 g κορεσμένα λιπαρά ανά κ.σ. Στόχευσε, λοιπόν, να περιορίσεις την κατανάλωση τους στο 10% της ημερήσιας πρόσληψης θερμίδων. Αυτό πρακτικά σημαίνει 17,5 g ή λιγότερα κορεσμένα λιπαρά ημερησίως, στα πλαίσια μίας δίαιτας 1.600 θερμίδων.

Hot αυτή τη στιγμή!

ΥΓΕΙΑ

Τι να κάνεις για να προλάβεις την υποθερμία

Μύθοι και αλήθειες για το κρύο! Ενημερώσου και απόφευγε την υποθερμία.
ΑΣΚΗΣΗ

Το τρικ που θα σε βοηθήσει να βρεις τη φόρμα σου

Νέα έρευνα αποκαλύπτει ποιο αντικείμενο σού δίνει το ιδανικό κίνητρο για να βάλεις τα αθλητικά σου και να μείνεις πιστή στο πρόγραμμα άσκησής σου.
ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ

Μπες σε εορταστικό mood με αυτά τα μακιγιάζ

Τα πιο εντυπωσιακά μακιγιάζ από τα πιο εντυπωσιακά μοντέλα.
ΕΓΩ

Ακόμη ένας πολύ καλός λόγος να σκάσεις ένα χαμόγελο

Αμερικανική έρευνα υποστηρίζει ότι το γέλιο σου δεν συνδέεται μόνο με το ταμπεραμέντο σου.
DO IT YOURSELF

3 ενδυματολογικές φόρμουλες για κάθε εορταστικό πάρτυ

Προγραμμάτισε από τώρα την εορταστική σου γκαρνταρόμπα για πάντα επιτυχημένες εμφανίσεις!
BEAUTY TIPS

Τα απαραίτητα προϊόντα μακιγιάζ για την εορταστική περίοδο

Οι γιορτές των Χριστουγέννων πλησιάζουν, εσύ ακόμη να προετοιμαστείς;