Μήπως το πρωινό σου δεν είναι πρωινό; - AllYou.gr

Search

Μήπως το πρωινό σου δεν είναι πρωινό;

Η Ειρήνη Κύρα, Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M. Sc., σε καλεί να κάνεις ένα μικρό τεστ που θα σε βοηθήσει να καταλάβεις αν τρως σωστό πρωινό.

19 Οκτωβρίου 2016

Για αρχή, ας συμφωνήσουμε στο τι ονομάζουμε πρωινό: πρόκειται για τo πρώτο γεύμα της ημέρας, δηλαδή το πρώτο γεύμα μετά από το 8ωρο ύπνο ξεκούρασης. Φυσικά, αυτό για κάποιον μπορεί να είναι με το πρώτο φως της ημέρας ή για άλλον μπορεί να ορίζεται από τις βάρδιες εργασίες και να αλλάζει κάθε φορά.

Για να αποφασίσεις αν το πρωινό σου συνδυάζει την θρεπτικότητα που θα έπρεπε να έχει ένα πρωινό γεύμα, αρκεί να απαντήσεις στις παρακάτω ερωτήσεις θετικά:

Περιέχει μια πηγή αμύλου το πιάτο σου;

Αναφέρομαι σε λίγο ψωμάκι, κάποια φρυγανιά και φυσικά, τα απολαυστικά δημητριακά ολικής άλεσης! Είναι η βασική πηγή ενέργειας που χρειάζεται για να ξεκινήσει ο μεταβολισμός σου  μετά από την αδράνεια ύπνου που προηγήθηκε. Ειδικά αν τα δημητριακά είναι ολικής άλεσης, οι φυτικές τους ίνες, θα φροντίσουν να απελευθερώσουν σταδιακά την ενέργεια που χρειάζεσαι για τις εργασίες της ημέρας, ενώ είναι πιο πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β που βοηθούν στην συγκέντρωση και την νευρική λειτουργία.

Περιέχει μια πηγή πρωτεΐνης το πιάτο σου;

Συνήθως η πρωτεΐνη στο πρωινό γεύμα προέρχεται από γαλακτοκομικό όπως γάλα, τυρί ή γιαούρτι ακόμη! Βασικός στόχος της πρωτεΐνης είναι ο κορεσμός, δηλαδή να σε κρατήσει χορτάτο μέχρι το επόμενο γεύμα σου. Φυσικά, μικρή ποσότητα πρωτεΐνης υπάρχει και στα αμυλούχα τρόφιμα, σε άλλα λιγότερα και σε άλλα περισσότερα- υπάρχουν για παράδειγμα δημητριακά ολικής άλεσης εμπλουτισμένα με πρωτεΐνη. Ένα τόσο εμπλουτισμένο πρωινό ταιριάζει πολύ καλά με την πρωινή γυμναστική!

Περιέχει ένα φρούτο ή λαχανικό το πιάτο σου;

Μη διστάσεις να προσθέσεις λίγο μαρούλι ή ντομάτα στο τοστ σου. Αντίστοιχα, κόψε μισό μήλο ή ροδάκινο στο μπολ με τα δημητριακά και το γάλα ή το γιαούρτι σου ή μπορείς να διαλέξεις απευθείας τα δημητριακά ολικής άλεσης με φρούτα γιατί και τα ξερά φρούτα είναι επίσης, μια επιλογή. Στόχος τους είναι η παροχή των βιταμινών και μετάλλων που έχουν ρόλο καταλύτη στη λειτουργία του οργανισμού! Μην ξεχνάς ότι τα φρέσκα φρούτα είναι επιπλέον καλή πηγή ενυδάτωσης!

Καταλαβαίνεις τελικά ότι, ένα ποτήρι γάλα από μόνο του ή ένα ποτήρι χυμός (ούτε αν έχει φυτικές ίνες) δεν αρκεί για να πεις ότι έφαγες πρωινό, ειδικά αν είναι στο πόδι! Αν και είναι στην ελληνική νοοτροπία «της τελευταίας στιγμής», είναι επίσης στο χέρι σου να ξυπνήσεις λίγη ώρα νωρίτερα και να αφιερώσεις στον εαυτό σου ένα απολαυστικό και  θρεπτικό πρωινό. Προτίμησε να είσαι καθιστός σε ένα τραπέζι με την οικογένειά σου, θα το απολαύσεις περισσότερο!

Βιβλιογραφία

Leidy H, Racki E. The addition of a protein-rich breakfast and its effects on acute appetite control and food intake in ‘breakfast-skipping’ adolescents. Int J Obes. 2010;34:1125–1133

Williams PG. The Benefits of Breakfast Cereal Consumption: A Systematic Review of the Evidence Base. Advances in Nutrition. 2014;5(5):636S-673S.

*Από  την Ειρήνη Κύρα, Κλινική Διαιτολόγο-Διατροφολόγο, M. Sc.

Hot αυτή τη στιγμή!

SEX

Σεξ: Κάν’το όπως οι Βραζιλιάνοι

Ο πιο ερωτικός λαός της Λατινικής Αμερικής μάς δίνει μαθήματα στο κρεβάτι.
ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ

Τα 4 μανό που πρέπει να έχεις πάντα στο συρτάρι σου

Οι πιο διαχρονικές αποχρώσεις βερνικιών που θα φοράς παντός καιρού!
ΠΑΙΔΙ

6 τρόποι να κάνεις μαγικά τα Χριστούγεννα του παιδιού σου

Μερικές ιδέες για να βάλεις τη μαγεία των Χριστουγέννων στο σπίτι.
ΣΧΕΣΕΙΣ

Γιατί θέλουμε εκείνους που δε μας θέλουν

Η απόρριψη είναι... εγκεφαλική διεγερτική και άκρως ε(ρε)θιστικη, υποστηρίζουν οι ειδικοί.
ΔΙΑΤΡΟΦΗ

3 καλοί λόγοι να ξεκινήσεις να πίνεις χυμό βύσσινο

Το κερασάκι στην κορυφή μπορεί να είναι ξινό αλλά όχι για την υγεία σου, τονίζουν οι ειδικοί.