4 τροφές που θα σου χαρίσουν ενέργεια - AllYou.gr

Search

4 τροφές που θα σου χαρίσουν ενέργεια

Σου παρουσιάζουμε ποιες τροφές αποτελούν -κυριολεκτικά- την ασπίδα προστασίας σου στη σκληρή μάχη ενάντια στο άγχος και την κούραση.

16 Νοεμβρίου 2016

Πρόσφατες έρευνες στον τομέα των νευροεπιστημών και της διατροφολογίας δείχνουν ότι αλλάζοντας διατροφικές συνήθειες μπορείς εύκολα να διατηρείς ψηλά τη διάθεση σου, να βελτιώσεις την συγκέντρωσή σου και να ενισχύσεις την εγκεφαλική σου υγεία. Κι όλα αυτά με γεμάτο στομάχι. Μάθε ποιες τροφές θα σου χαρίσουν την ενέργεια που χρειάζεσαι για να αντέξεις κατά τη διάρκεια μιας απαιτητικής ημέρας.

Ρόκα. Τα σκουροπράσινα φυλλώδη λαχανικά αποτελούν τροφές εξαιρετικά πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά. Για την ακρίβεια, το φυλλικό οξύ το οποίο σε προστατεύει από την κατάθλιψη είναι μία ουσία φυτικής προέλευσης. Το δε όνομά  του προέρχεται από την λατινική λέξη «folium» που σημαίνει «φύλλο». Μπορεί όλα τα λαχανικά να το περιέχουν, η ρόκα όμως σου το προσφέρει σε αφθονία. Και μπορεί όταν ήσουν παιδί να είχες μάθει καλά το μάθημά σου και να έπινες μπόλικο γάλα για να παίρνεις το απαραίτητο ασβέστιο, ωστόσο η μητέρα σου μάλλον ξέχασε να σου πει το ίδιο για τα φυλλώδη σκουροπράσινα λαχανικά που επίσης περιέχουν ασβέστιο. Πέρα από γερά κόκαλα, το ασβέστιο πυροδοτεί την απελευθέρωση νευροδιαβιβαστών. Επιπλέον, δύο φλιτζάνια ρόκα δίνουν μόλις 10 θερμίδες ενώ καλύπτουν το 6% των ημερήσιων αναγκών σου σε ασβέστιο αλλά και σε φυλλικό οξύ και φυτικές ίνες. Αναρωτιέσαι για ποιον ακριβώς λόγο χρειάζεσαι τις τελευταίες; Οι δίαιτες που είναι φτωχές σε αυτές συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο κατάθλιψης και αυτοκτονίας. Και κάτι ακόμα: το χαρακτηριστικό χρώμα της ρόκας αποτελεί ένδειξη της παρουσίας μαγνησίου, ενός ακόμη (θρεπτικού) συστατικού της ευτυχίας.

Καφές. Η καφεΐνη προκαλεί αύξηση στην έκκριση ντοπαμίνης από τον οργανισμό και για αυτό άλλωστε αρκεί μία γουλιά καφέ για να νιώσεις την αυτοπεποίθηση, τη συγκέντρωση και τη διάθεσή σου να χτυπάνε κόκκινο. Μαζί λοιπόν με αυτές τις διεγερτικές της ιδιότητες, μία κούπα καφέ περιέχει περισσότερα αντιοξειδωτικά από μία μερίδα σπανάκι. Επιπλέον, περιέχει δύο φυτοθρεπτικά συστατικά (norharman και harman) τα οποία λειτουργούν όπως ακριβώς και οι αναστολείς της μονοαμινοξειδάσης, μία κατηγορία αντικαταθλιπτικών φαρμάκων. Τα άτομα που πίνουν 2-3 φλιτζάνια καφέ την ημέρα διατρέχουν επομένως μικρότερο κίνδυνο να εμφανίσουν κάποια διαταραχή της εγκεφαλικής λειτουργίας όπως είναι η κατάθλιψη ή η άνοια.

Καρύδια. Παρά το μικρό του μέγεθος που του επιτρέπει να χωράει με ευκολία στην παλάμη του χεριού σου, το καρύδι παρέχει μεγάλα οφέλη στον οργανισμό σου. Συγκεκριμένα, αυτοί οι αγαπημένοι ξηροί καρποί περιέχουν πληθώρα μετάλλων, μακροθρεπτικών συστατικών και βιταμινών. Ανάμεσα τους μάλιστα συγκαταλέγονται το μαγνήσιο, ο χαλκός, ο σίδηρος, το μαγγάνιο, ο ψευδάργυρος, το ασβέστιο, τα Ω-3 λιπαρά οξέα, η βιταμίνη Ε αλλά και το φυλλικό οξύ και άλλες βιταμίνες του συμπλέγματος Β, οι οποίες αποτελούν ένα είδος φυσικών πολυβιταμινών. Κι όχι μόνο αυτό: οι διάφορες μορφές βιταμίνης Ε ανακουφίζουν τους νευρώνες από πιθανές φλεγμονές και, παράλληλα, τους προστατεύουν. Γιατί είναι σημαντικό αυτό; Τα άτομα που έχουν διαγνωστεί με κάποια βαριά μορφή κατάθλιψης εμφανίζουν μειωμένα επίπεδα βιταμίνης Ε στο αίμα.

Πατάτες. Οι πατάτες αποτελούν τα πλέον παρεξηγημένα λαχανικά και αυτό γιατί οι περισσότεροι από εμάς μπερδεύουμε τη θρεπτική αξία μίας τροφής με εκείνη των επεξεργασμένων μορφών της. Η φλούδα της πατάτας σού παρέχει τόσα φυτοθρεπτικά συστατικά όσα και το μπρόκολο –κι ακόμα περισσότερα αν επιλέγεις τις πιο χρωματιστές ποικιλίες της, όπως τις κόκκινες ή τις μπλε. Εκεί θα βρεις και σπάνια θρεπτικά συστατικά, γνωστά ως κουκοαμίνες, που περιορίζουν την αρτηριακή πίεση και, κατ’ αυτόν τον τρόπο, προστατεύουν την εγκεφαλική λειτουργία. Αλλά οι πατάτες είναι –κυριολεκτικά- φορτωμένες και με άλλες ουσίες που συμβάλλουν στην ευεξία σου, όπως το φυλλικό οξύ και το ιώδιο. Κι όπως έχουμε γράψει παραπάνω, το ιώδιο σχετίζεται με την σωστή και καλή λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα ο οποίος παίζει ρυθμιστικό ρόλο και για τη διάθεσή σου. Μάλιστα, οι περισσότεροι ψυχίατροι ελέγχουν τη λειτουργία του εν λόγω αδένα όταν καλούνται να αξιολογήσουν έναν ασθενή που εμφανίζει συμπτώματα κατάθλιψης. Αλλωστε, η έλλειψη ιωδίου αποτελεί την πιο κοινή αιτία εμφάνισης διαταραχών της εγκεφαλικής λειτουργίας παγκοσμίως. Τα καλά νέα; Η ζημιά που προκαλεί αυτό το έλλειμμα μπορεί να προληφθεί.



Ακολούθησε το allyou στο Instagram!