Ακόμα ένα ποτηράκι...

Search

Crash test στα καλοκαιρινά ποτά: Ποιο να επιλέξεις και ποιο να αποφύγεις;

Ακόμα ένα ποτηράκι...  

05 Αυγούστου 2015

Οι έξοδοι του καλοκαιριού είναι συνυφασμένες με την κατανάλωση αλκοόλ. Αν δεν αρκείσαι σε ένα ποτηράκι, μάθε τους κανόνες και τους συνδυασμούς που πρέπει να ακολουθείς, για να μην αυξήσεις το βάρος σου.

Όσο περισσότερο αλκοόλ περιέχουν τα ποτά, τόσο περισσότερες είναι οι θερμίδες τους. Εκτός όμως από τη ποσότητα του αλκοόλ, το θερμιδικό περιεχόμενο καθορίζεται και από τα υπόλοιπα συστατικά, κυρίως στα ανάμεικτα ποτά. Έτσι, όταν προσθέτουμε αναψυκτικά, χυμούς, ζάχαρη ή άλλα συστατικά, οι θερμίδες τους γίνονται ακόμα περισσότερες. Δες λοιπόν πόση περιεκτικότητα σε αλκοόλ και πόσες θερμίδες δίνουν τα πιο συνηθισμένα ποτά:  

Μπίρα: Έχει μικρή περιεκτικότητα σε αλκοόλ (συνήθως 4-5%), σε σύγκριση με τα άλλα αλκοολούχα ποτά, ενώ περιέχει και υδατάνθρακες. 250 ml μπίρα δίνουν περίπου 107 θερμίδες. 

Κρασί: Έχει μέτρια περιεκτικότητα σε αλκοόλ (8-14%, κατά μέσο όρο 12% για τα λευκά και 14% για τα κόκκινα). Για παράδειγμα, ένα μικρό ποτήρι (120 ml) ξηρό κρασί δίνει περίπου 80 θερμίδες και ένα γλυκό κρασί περίπου 105 θερμίδες. 

Άλλα οινοπνευματώδη ή "σκληρά" ποτά: Tο τζιν, το ρούμι, η βότκα ή το ουίσκι έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε αλκοόλ (συνήθως 40-50%). Oι 100 περίπου θερμίδες που προσφέρουν θεωρούνται πολλές, όταν η δόση στην οποία αντιστοιχούν είναι μόλις 45 ml. 

Λικέρ: Περιέχουν 40-50% αλκοόλ και είναι υψηλότερα σε θερμίδες, καθώς περιέχουν και ζάχαρη. 

Κοκτέιλ: Ένα κοκτέιλ σε ποτήρι μεγάλου μεγέθους μπορεί να προσφέρει πάνω από 400 θερμίδες. Εάν επιλέξεις ένα κοκτέιλ σε κανονικού μεγέθους ποτήρι, θα πάρεις λιγότερες θερμίδες.