Μήπως η δίαιτα σου... σε παχαίνει; - AllYou.gr

Search

Μήπως η δίαιτα σου... σε παχαίνει;

ΕΤΣΙ θα το διαπιστώσεις.

20 Απριλίου 2015

Δύσκολα θα πιστεύατε πως υπάρχουν «δίαιτες» απώλεια βάρους που τελικά οδηγούν στο αντίθετο αποτέλεσμα… Στην πραγματικότητα, δεν εννοούμε συγκεκριμένα διαιτολόγια που ενώ υπόσχονται μείωση του σωματικού βάρους καταλήγουν σε αύξησή του, αλλά διαιτητικές πρακτικές και διατροφικά σχήματα που σε μακροπρόθεσμο επίπεδο και με έμμεσο τρόπο οδηγούν σε υψηλότερο βάρος από το αρχικό ή θέτουν σημαντικά εμπόδια στην προσπάθεια απώλειας.

Ας δούμε λοιπόν συγκεκριμένα ποιες πρακτικές εντάσσονται στην κατηγορία αυτή:

Επαναλαμβανόμενοι κύκλοι απώλειας-επαναπρόσληψης βάρους (φαινόμενο «γιο-γιο»): Οι επανειλημμένες προσπάθειες απώλειας βάρους που συνοδεύονται από επαναπρόσληψη των χαμένων ή και περισσότερων κιλών, είναι πολύ συχνά η αιτία που ένα άτομο αντιμετωπίζει δυσκολία στο να χάσει βάρος ξεκινώντας μια δίαιτα. Ο κύκλος αυτός μπορεί να επηρεάσει αρνητικά το βασικό μεταβολικό ρυθμό αλλά και τη διατροφική συμπεριφορά του ατόμου, βάζοντας έτσι εμπόδιο στην προσπάθειά του. Επιπλέον, δεν είναι λίγες οι φορές που σε μακροπρόθεσμο επίπεδο, η ανακύκλωση του βάρους έχει ως τελικό αποτέλεσμα το άτομο να φτάνει σε υψηλότερο βάρος από αυτό που είχε πριν ξεκινήσει η όλη διαδικασία.

Στερητικές δίαιτες: Η πεποίθηση ότι όσο λιγότερες θερμίδες καταναλώσει κανείς κάνοντας δίαιτα, τόσο περισσότερο και γρηγορότερα θα χάσει βάρος, είναι ένας βασικός μύθος που δυσκολεύει τη διαδικασία απώλειας βάρους. Στην πραγματικότητα, ο αυξημένος θερμιδικός περιορισμός δρα σαν «σήμα κινδύνου» για τον οργανισμό, ο οποίος προκειμένου να ανταποκριθεί στη στέρηση ενέργειας μειώνει το βασικό μεταβολικό ρυθμό, με αποτέλεσμα η επιθυμητή μείωση στο βάρος να γίνεται δυσκολότερη. Παράλληλα, οι στερητικές δίαιτες, λόγω της αδυναμίας τους να ικανοποιήσουν αποτελεσματικά το αίσθημα πείνας, μπορεί να οδηγήσουν συχνά σε υπερφαγικά επεισόδια και κατ’ επέκταση υψηλότερη ενεργειακή πρόσληψη, «αντιστρέφοντας» την καθοδική πορεία της ζυγαριάς.

Συνεπώς, προκειμένου να επιτευχθούν τα επιθυμητά αποτελέσματα στη διαχείριση του σωματικού βάρους και παράλληλα να εξασφαλιστεί η διατήρηση ή/και βελτίωση της υγείας, οι παραπάνω πρακτικές θα ήταν καλό να αποφεύγονται. Αντίθετα, θα πρέπει να δίνεται έμφαση στο συνδυασμό ενός ισορροπημένου προγράμματος διατροφής με συστηματική φυσική δραστηριότητα που αποτελεί αδιαμφισβήτητα το «κλειδί» της επιτυχίας. 

Πηγή: http://www.neadiatrofis.gr/

Συντάκτης

Hot αυτή τη στιγμή!

DO IT YOURSELF

Να τι θα φορέσεις στην επόμενη βραδινή σου έξοδο

Ακόμη και αν ο καιρός γράφει… μείον, εσύ θα είσαι in style!
ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Τελικά υπάρχουν τρόφιμα με αρνητικές θερμίδες;

Ώρα να μάθεις αν όντως υπάρχουν τρόφιμα που αποδίδουν λιγότερες θερμίδες από αυτές που δαπανά ο οργανισμός για την πέψη τους.
FASHION TRENDS

Αυτή η τάση είναι η πιο chic εναλλακτική του νυφικού φορέματος

Γιατί μια λευκή ολόσωμη φόρμα πρέπει να είναι το ρούχο που θα φορέσεις την ημέρα του γάμου σου!
ΠΡΩΤΗ ΥΛΗ

"Καλησπέρα από το Χαλέπι. Διαβάζω για να ξεχάσω τον πόλεμο"

Η Bana Alabed είναι 7 χρονών και μαζί με τη μητέρα της, διατηρεί έναν από τους πιο καθηλωτικούς λογαριασμούς στο Twitter.
DO IT YOURSELF

To πιο εύκολο και κομψό μανικιούρ για να δοκιμάσεις τώρα

Πριν κλείσεις το επόμενο ραντεβού στην μανικιουρίστα σου δοκίμασε αυτό!
ΑΣΚΗΣΗ

«Αν και δεν έχω παχύνει, τα ρούχα μου με στενεύουν. Τι συμβαίνει;»

Το πρόβλημα είναι συνηθισμένο και –ευτυχώς- υπάρχει λύση υποστηρίζουν οι ειδικοί.