Έχεις παραπανίσια κιλά; Κλείσε την TV! - AllYou.gr

Search

Έχεις παραπανίσια κιλά; Κλείσε την TV!

Νέα μελέτη εξηγεί το γιατί. 

12 Ιουνίου 2015

Δεν αποτελεί έκπληξη το ότι οι διαφημίσεις των τροφίμων προκαλούν τους ανθρώπους να σκέφτονται το φαγητό. Έχει φανεί, επίσης, ότι οι διαφημίσεις των τροφίμων μπορεί να οδηγήσουν τους υπέρβαρους και παχύσαρκους ανθρώπους να καταναλώνουν μεγαλύτερες ποσότητες φαγητού, ενώ τους προκαλούν να τρώνε συχνότερα.

Σύμφωνα με έρευνα που έγινε από το πανεπιστήμιο Flinders της Αυστραλίας, οι διαφημίσεις των προϊόντων διατροφής δεν επηρεάζουν με τον ίδιο τρόπο τον εγκέφαλο των υπέρβαρων και παχύσαρκων ατόμων και εκείνων με φυσιολογικό βάρος.

Στην έρευνα εξετάστηκε κατά πόσο η έκθεση στη διαφήμιση των τροφίμων οδήγησε σε περισσότερες σκέψεις σε σχέση με τα τρόφιμα και το κίνητρο στους συμμετέχοντες να φάνε.

Οι Αυστραλοί ερευνητές διεξήγαγαν 2 πειράματα με 160 προπτυχιακούς φοιτητές με κανονικό βάρος και 124 υπέρβαρα και παχύσαρκα άτομα. Μετά την έκθεσή τους σε γενικές τηλεοπτικές διαφημίσεις και την έκθεση σε ένα μίγμα τηλεοπτικών διαφημίσεων όπου συμπεριλαμβάνονταν διαφημίσεις τροφίμων, οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να εκφράσουν με λέξεις τα συναισθήματα που τους είχαν δημιουργηθεί. Τους ζητήθηκε επίσης να βαθμολογήσουν την επιθυμία τους να φάνε.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι με την έκθεση σε διαφημίσεις τροφίμων αυξήθηκε ο αριθμός των λέξεων που σχετίζονταν με τρόφιμα και διατροφή. Διαπίστωσαν, επίσης, ότι αυξήθηκε η επιθυμία να φάνε στα υπέρβαρα και παχύσαρκα άτομα.

Έτσι, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η αυξημένη έκθεση σε διαφημίσεις με τρόφιμα παρέχει ένα μηχανισμό σύνδεσης μεταξύ της διαφήμισης και της κατανάλωσης τροφίμων.

Πιο συγκεκριμένα, τα υπέρβαρα και παχύσαρκα άτομα παρουσιάζουν αυξημένη ενεργοποίηση στο σύστημα ανταμοιβής του εγκεφάλου ως απάντηση στα συνθήματα των τροφίμων. Αυτή η ενισχυμένη αντίληψη και προτίμηση για το φαγητό μπορεί να κάνει τα υπέρβαρα και παχύσαρκα άτομα ιδιαίτερα ευάλωτα, όταν βλέπουν διαφημίσεις τροφίμων. Μια λύση στο πρόβλημα θα μπορούσε να είναι η καλλιέργεια του αυτοέλεγχου των ατόμων που είναι πιο ευάλωτα να επηρεαστούν από την παρακολούθηση των διαφημίσεων τροφίμων.

Τα άτομα φυσιολογικού βάρους, αντίθετα, που δίνουν μεγαλύτερη προσοχή προς τα συνθήματα των τροφίμων, κρατούν πιο θετικές στάσεις για το φαγητό και είναι πρόθυμα να δουλέψουν σκληρότερα για τα οφέλη του οργανισμού τους, επιλέγοντας υγιεινότερα τρόφιμα.

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, η καλύτερη κατανόηση των επιπτώσεων της διαφήμισης τροφίμων είναι σημαντική- παίζει καθοριστικό ρόλο στην παχυσαρκία.

Πηγή: http://www.mednutrition.gr/

Συντάκτης

Hot αυτή τη στιγμή!

ΠΑΙΔΙ

Tι πρέπει να πεις στο παιδί σου για τον Άγιο Βασίλη;

Και να που δε ξέρεις αν είναι καλύτερο να πεις την αλήθεια ή το παραμύθι.
STREET STYLE

7 σύνολα για να εμπνευστείς αυτή την εβδομάδα

Πάρε τώρα την εβδομαδιαία δόση έμπνευσης που χρειάζεσαι!
ΑΣΚΗΣΗ

Τα 20 λεπτά που θα «ανάψουν» τον μεταβολισμό σου

Αύξησε τις αθλητικές επιδόσεις σου, χωρίς να χρειαστεί να φτάσεις στα άκρα!
ΕΓΩ

Να γιατί πρέπει να ακούς μουσική στη δουλειά

Νέα έρευνα σού προτείνει να βάζεις πιο συχνά τα ακουστικά σου.
ΑΣΤΡΑ

Oι προβλέψεις της εβδομάδας 5- 11 Δεκεμβρίου

Η Βιργινία Λεούση αναλύει, προβλέπει και συμβουλεύει…
STAR STYLE

5 φορές που η Kate Middleton μας θύμισε την πριγκίπισσα Diana

Να από πού εμπνέεται η Kate για τις εμφανίσεις της!