Μπάρες δημητριακών: Υγιεινές είναι. Διαιτητικές είναι; - AllYou.gr

Search

Μπάρες δημητριακών: Υγιεινές είναι. Διαιτητικές είναι;

ΑΥΤΑ πρέπει να προσέξεις. 

24 Ιουνίου 2015

Οι μπάρες δημητριακών αποτελούν ένα ιδιαίτερα δημοφιλές προϊόν μεταξύ ατόμων που επιθυμούν να ρυθμίσουν το σωματικό τους βάρος, αφού μπορούν να καταναλωθούν εύκολα, χωρίς καμία προετοιμασία, έχουν ευχάριστη γεύση, ικανοποιούν την επιθυμία για κάτι γλυκό κι έχουν –στην πλειοψηφία τους- λίγες θερμίδες. Τα παραπάνω, τις καθιστούν ιδανικό σνακ στο πλαίσιο μιας δίαιτας, το οποίο μπορεί να έχει κανείς μαζί του παντού.

Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένα σημεία στα οποία θα πρέπει να δίνουμε προσοχή, όσον αφορά στην επιλογή και κατανάλωση των εν λόγω προϊόντων, αφού μια πιο προσεκτική ανάλυση της διατροφικής τους σύστασης μάλλον κρύβει …εκπλήξεις για το κατά πόσο αποτελούν τελικά την ιδανικότερη επιλογή. 

Αρχικά, είναι σημαντικό να θυμόμαστε πως δεν πρέπει να εξετάζει κανείς μόνο τις θερμίδες που περιέχονται σε ένα τρόφιμο, αλλά και από πού αυτές προέρχονται. Επομένως, αν και οι περισσότερες μπάρες δημητριακών του εμπορίου αποδίδουν περίπου 90-100 θερμίδες, δε θα πρέπει να σταθούμε μόνο σε αυτό, καθώς παράλληλα προσφέρουν σημαντικές ποσότητες «ανθυγιεινών» συστατικών.

Ενδεικτικά, οι μπάρες δημητριακών περιέχουν τουλάχιστον 5 γραμμάρια απλών σακχάρων ανά τεμάχιο, ποσότητα που αντιστοιχεί στο 10% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης. Με λίγα λόγια, καταναλώνοντας μια μπάρα δημητριακών, έχουμε ήδη καλύψει το 1/10 της ποσότητας απλών σακχάρων που πρέπει να προσλάβουμε συνολικά μέσα στην ημέρα. Από την άλλη, πολλές μπάρες δημητριακών περιέχουν σημαντικά ποσά κορεσμένων λιπαρών, αναλογικά με το βάρος τους, καθώς ποσότητα 1-2 γραμμαρίων που συνήθως περιλαμβάνεται σε αυτές, είναι αρκετά υψηλή για ένα τόσο μικρό σνακ, το οποίο μάλιστα αποτελείται από συστατικά κυρίως φυτικής προέλευσης.

Συνεπώς, θα πρέπει να δίνετε ιδιαίτερη προσοχή στις ετικέτες τροφίμων, ώστε να επιλέγετε προϊόντα που έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα και κορεσμένα λιπαρά. Γενικά, να θυμάστε πως, όταν το ποσοστό της ενδεικτικής ημερήσιας πρόσληψης ενός συστατικού που καλύπτεται από την προτεινόμενη μερίδα είναι κάτω από 5%, τότε θεωρείται πως το τρόφιμο έχει χαμηλή περιεκτικότητα στο εν λόγω συστατικό.

Τέλος, προσοχή απαιτείται και στην περίπτωση που ετοιμάζετε σπιτικές μπάρες δημητριακών ή αγοράζετε αντίστοιχα προϊόντα από φούρνους ή ζαχαροπλαστεία, καθώς ανάλογα με το είδος και την ποσότητα των υλικών που χρησιμοποιούνται, όπως βρώμη, ξηροί καρποί, αποξηραμένα φρούτα, σοκολάτα, ταχίνι ή μέλι, το θερμιδικό περιεχόμενο μπορεί να αυξάνεται σημαντικά.

Πηγή: http://www.neadiatrofis.gr/

Συντάκτης

Hot αυτή τη στιγμή!

ΣΧΕΣΕΙΣ

Αυτή είναι η σκοτεινή πλευρά του σεξισμού

Η μειωτική συμπεριφορά απέναντι στις γυναίκες, «καλύπτει» ψυχικές ανισορροπίες, υποστηρίζουν Αμερικανοί ειδικοί.
ΜΟΔΑ

Aυτές είναι οι καλύτερες μίνι τσάντες της αγοράς

Όσο πιο μικρές, τόσο το καλύτερο!
BEAUTY TIPS

5 tips για τέλειες μπούκλες

Έτσι θα διατηρήσεις τις μπούκλες σου άψογες πρωί-βράδυ!
ΔΙΑΤΡΟΦΗ

6 τροφές που είναι καλύτερο να τρως με τη φλούδα

Ξύσε (την), φάε και κερδίσε, τονίζουν οι διατροφολόγοι.
ΕΓΩ

Γιατί δεν πρέπει να μιλάς στον προϊστάμενό σου για το στρες

Νέα έρευνα αποκαλύπτει τη γκρίζα ζώνη στη σχέση σου με το αφεντικό σου.
FASHION TRENDS

5 χρωματικοί συνδυασμοί για να δοκιμάσεις τώρα

Τα αντίθετα έλκονται να ξέρεις…