Εγκυμοσύνη: Τα DO's και τα DONT's που πρέπει να θυμάσαι - AllYou.gr

Search

Εγκυμοσύνη: Τα DO's και τα DONT's που πρέπει να θυμάσαι

Σου δίνουμε την απάντηση σε 3 καυτά ερωτήματα! 

27 Δεκεμβρίου 2015

1. Υπάρχουν τροφές που δεν πρέπει να τρώω;

• Απόφυγε μαλακά και παλαιωμένα τυριά –όπως το ροκφόρ, το brie και το camembert, το πατέ (ακόμη και λαχανικών), τα ωμά ή ελαφρώς μαγειρεμένα έτοιμα φαγητά, καθώς και το ωμό ψάρι (π.χ. σούσι). Περιέχουν υψηλά επίπεδα λιστέριας, ένα μικρόβιο που μπορεί να προκαλέσει αποβολή ή κάποια σοβαρή ασθένεια στο νεογέννητο.

• Μην καταναλώνεις ωμά αυγά, καθώς και φαγητά που περιέχουν ωμά ή ελαφρώς μαγειρεμένα αυγά. Μαγείρεψε τα αυγά μέχρι να γίνουν σφιχτά. Διαφορετικά, υπάρχει κίνδυνος σαλμονέλας.

• Βεβαιώσου ότι το κρέας που καταναλώνεις έχει ψηθεί καλά, ιδιαίτερα τα λουκάνικα και ο κιμάς, για να προστατευτείς από το τοξόπλασμα.

• Περιόρισε την κατανάλωση τόνου, καθώς περιέχει πολύ υδράργυρο, που σε υψηλά επίπεδα μπορεί να βλάψει το νευρικό σύστημα του εμβρύου. Μην τρως πάνω από ένα φιλέτο την εβδομάδα (με βάρος 140 γρ. μαγειρεμένο ή 170 γρ. ωμό).

2. Πρέπει να κόψω τον καφέ;

Καλό είναι να ελαττώσεις την ποσότητα που καταναλώνεις καθημερινά, αλλά δεν χρειάζεται να τον κόψεις εντελώς. Φρόντισε να μην καταναλώνεις πάνω από 300 mg καφεΐνης καθημερινά, διαφορετικά το μωρό μπορεί να γεννηθεί λιποβαρές, ενώ υπάρχει ακόμη και κίνδυνος αποβολής. 300 mg καφεΐνης αντιστοιχούν σε 4 φλ. στιγμιαίου καφέ, 3 φλ. καφέ φίλτρου ή 6 φλ. τσάι. Ακόμη, καφεΐνη περιέχουν τα αναψυκτικά τύπου κόλα το τσάι και η σοκολάτα (διάβαζε τις ετικέτες). Επίσης, δεδομένου ότι η καφεΐνη περιέχεται σε ορισμένα σκευάσματα, π.χ. για το κρύωμα και το συνάχι, συμβουλέψου το γιατρό σου πριν από τη λήψη τους.

3. Πρέπει να κόψω το αλκοόλ;

Δεν πρέπει να καταναλώνεις πάνω από 1 με 2 ποτήρια αλκοόλ μία με δύο φορές την εβδομάδα. Ένα ποτήρι ισοδυναμεί με ένα μικρό ποτήρι κρασί, μία ελαφριά μπίρα ή 25 ml αλκοολούχου ποτού. Έρευνες έχουν συσχετίσει την υψηλή κατανάλωση αλκοόλ κατά την κύηση με προβλήματα ανάπτυξης του εμβρύου.