"Είμαι έγκυος. Μπορώ να νηστέψω -έστω και για λίγες μέρες;" - AllYou.gr

Search

"Είμαι έγκυος. Μπορώ να νηστέψω -έστω και για λίγες μέρες;"

Υπό ΑΥΤΕΣ τις προϋποθέσεις! 

28 Απριλίου 2016

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, οι διατροφικές συνήθειες της μέλλουσας μητέρας καλούνται να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες σε ενέργεια και θρεπτικά συστατικά, που απαιτούνται για την ομαλή ανάπτυξη του εμβρύου και τη φυσιολογική έκβαση της κύησης. Κατά πόσο όμως μπορεί να επιτευχθεί κάτι τέτοιο μέσα από την κατανάλωση ενός νηστίσιμου διαιτολογίου;

Ο παραπάνω προβληματισμός προκύπτει από το γεγονός ότι η αποχή από τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης, όπως το κρέας, το κοτόπουλο, το ψάρι, το αυγό και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη ή και ανεπαρκή πρόσληψη πολύτιμων θρεπτικών συστατικών, με ιδιαίτερη σημασία για την περίοδο της εγκυμοσύνης.

Σε αυτά, περιλαμβάνονται κυρίως η πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, ο σίδηρος και το ασβέστιο, αφού οι πλουσιότερες πηγές τους δεν καταναλώνονται κατά τη διάρκεια της νηστείας. Έτσι, στην περίπτωση της πρωτεΐνης, οι ανάγκες της εγκύου θα πρέπει να καλυφθούν μέσα από κατάλληλους συνδυασμούς φυτικών πηγών, όπως για παράδειγμα μέσω της ταυτόχρονης κατανάλωσης προϊόντων δημητριακών και οσπρίων, με στόχο την πρόσληψη όλων των απαραίτητων αμινοξέων.

Αντίστοιχα, για την επαρκή πρόσληψη σιδήρου θα πρέπει να δίνεται έμφαση στην κατανάλωση πλούσιων φυτικών πηγών σιδήρου, όπως είναι τα όσπρια, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και τα εμπλουτισμένα δημητριακά.

Παράλληλα, τα παραπάνω τρόφιμα θα πρέπει να συνδυάζονται με μια πηγή βιταμίνης C, προκειμένου να αυξηθεί η απορρόφηση του σιδήρου.

Τέλος, λόγω του αποκλεισμού του γάλακτος και των γαλακτοκομικών προϊόντων, οι ημερήσιες ανάγκες σε ασβέστιο θα πρέπει να καλύπτονται από άλλες πηγές, όπως είναι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, το μπρόκολο και ορισμένα όσπρια και ξηροί καρποί.

Συνοπτικά, θα λέγαμε πως ένα κατάλληλα διαμορφωμένο διαιτολόγιο θα μπορούσε να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες σε θρεπτικά συστατικά μιας εγκύου, αρκεί να τηρηθεί με ιδιαίτερη προσοχή. Θα ήταν ωστόσο προτιμότερο οι γυναίκες κατά τη διάρκεια της κύησης να ακολουθούν ένα πλήρες και ισορροπημένο διατροφικό πρότυπο, που θα περιλαμβάνει όλες τις ομάδες τροφίμων, και να τηρήσουν -εφόσον το επιθυμούν- τη νηστεία μόνο κατά τη διάρκεια της Μ. Εβδομάδας.

Σε κάθε περίπτωση, πριν αποφασίσει μια έγκυος να νηστέψει θα πρέπει να ζητήσει την καθοδήγηση του γιατρού που την παρακολουθεί, ώστε να προηγηθεί προσεκτική αξιολόγηση της κατάστασης υγείας και θρέψης και της πορείας της κύησης. Ακολούθως, εάν οι συνθήκες το επιτρέπουν, η συνεργασία με επαγγελματία διαιτολόγο μπορεί να εξασφαλίσει το σχεδιασμό ενός νηστίσιμου διαιτολογίου, προσαρμοσμένου στις προσωπικές ανάγκες και ιδιαιτερότητες της εγκύου, το οποίο θα προσφέρει επαρκή πρόσληψη όλων των απαραίτητων θρεπτικών συστατικών. 

Πηγή: http://www.neadiatrofis.gr/

Συντάκτης

Hot αυτή τη στιγμή!

DO IT YOURSELF

To πιο εύκολο και κομψό μανικιούρ για να δοκιμάσεις τώρα

Πριν κλείσεις το επόμενο ραντεβού στην μανικιουρίστα σου δοκίμασε αυτό!
ΑΣΚΗΣΗ

«Αν και δεν έχω παχύνει, τα ρούχα μου με στενεύουν. Τι συμβαίνει;»

Το πρόβλημα είναι συνηθισμένο και –ευτυχώς- υπάρχει λύση υποστηρίζουν οι ειδικοί.
ΣΧΕΣΕΙΣ

3 τρόποι να διαχειριστείς τη ζήλια του

Σε ζηλεύει; Μάθε πώς μπορείς να αποφύγεις τις σκηνές ζηλοτυπίας που ενδέχεται να φθείρουν τη σχέση σας.
FASHION NEWS

Tα 10 καλύτερα looks από την Chanel Métiers d’Art συλλογή

Ετοιμάσου να αντικρύσεις ιδιοφυή σύνολα, δια χειρός Karl Lagerfeld!
BEAUTY TIPS

3 φρούτα που θα βελτιώσουν την επιδερμίδα σου

Ενίσχυσε την διάθεση και το δέρμα σου εκ των έσω!
ΑΣΚΗΣΗ

Ποια ώρα είναι καλύτερα να προπονείσαι;

Μια νέα μελέτη, αποκαλύπτει αν τελικά υπάρχει ιδανική ώρα για να το ρίξεις στην άσκηση.