Χρόνιο στρες φύγε τώρα: 7 τρόποι να το νικήσεις ΦΥΣΙΚΑ - AllYou.gr

Search

Χρόνιο στρες φύγε τώρα: 7 τρόποι να το νικήσεις ΦΥΣΙΚΑ

Αγωνία και λαχτάρα... τέλος. 

> ΥΓΕΙΑ ::
06 Ιανουαρίου 2016

Το στρες αποτελεί μία φυσιολογική αντίδραση του οργανισμού απέναντι σε διάφορες καθημερινές καταστάσεις. Αν όμως νιώθεις συχνά την καρδιά σου να χτυπά δυνατά ενώ, παράλληλα, δεν κλείνεις μάτι από την αγωνία, ενώ οι σκέψεις σου σού δημιουργούν μια συνεχή τρικυμία εν... κρανίω, ίσως να υποφέρεις από χρόνιο στρες. Το τελευταίο, μάλιστα, αποτελεί μία κατάσταση που «απειλεί» σημαντικά όχι μόνο την υγεία αλλά και την εμφάνισή σου καθώς, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου της California, οι γυναίκες ηλικίας 20-50 ετών που πάσχουν από αυτό, εμφανίζουν πρόωρη γήρανση. Δε θέλεις να χτυπήσεις την πόρτα του γιατρού; Εμείς σου αποκαλύπτουμε πώς θα το αντιμετωπίσεις εναλλακτικά. 

Τρεις κλασικές θεραπείες… 

1. Καφεΐνη στοπ! Αν το στρες σου χτυπάει για μια ακόμη φορά την πόρτα, βάλε στην άκρη εκείνη τη κούπα καφέ. Η καφεΐνη αυξάνει τους καρδιακούς παλμούς, με αποτέλεσμα να νιώθεις τα νεύρα σου συνέχεια σπασμένα.

2. Με μία ανάσα! Οι βαθιές αναπνοές συμβάλλουν στην αποκατάσταση της ισορροπίας του νευρικού συστήματος και στέλνουν το στρες σε ένα γαλαξία πολύ, πολύ μακριά.

3. Κάτσε στον καναπέ... αλλά όχι για αν δεις ταινία. Όσο κι αν εχθρεύσαι τον Φρόϋντ και τους απανταχού ψυχολόγους, η ψυχοθεραπεία αλλάζει τον τρόπο με τον οποίον αντιδράς απέναντι στις στρεσογόνες καταστάσεις. Και δεν το λέμε εμείς, αλλά σχετικές έρευνες.

… και τέσσερις νέες αφίξεις 

Νέα δεδομένα ισχυρίζονται ότι οι παρακάτω φυσικές θεραπείες θα κρατήσουν το κεφάλι σου ήσυχο.

4. Κάβα-κάβα τον καημό σου: Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Nutrition Journal κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το βότανα κάβα-κάβα λειτουργεί αγχολυτικά. Παρόμοια δράση έχουν η πασιφλόρα αλλά και η βαλεριάνα. Πριν εμπιστευτείς κάποιο από αυτά, φρόντισε να συμβουλευτείς έναν ειδικό, καθώς η λήψη τους δεν πρέπει να ξεπερνά τον ένα μήνα. 

5. Ψ-άριστον: Τα μειωμένα επίπεδα Ω-3 λιπαρών οξέων συνδέονται με το χρόνιο στρες, ενώ η επαναφορά τους σε φυσιολογικά επίπεδα ανακουφίζει άμεσα από τα ανεπιθύμητα συμπτώματα του. Γι' αυτό μην παραλείπεις τροφές όπως ο σολομός και το σκουμπρί από το εβδομαδιαίο διατροφολόγιό σου. Κι αν δεν είσαι φαν του θαλασσινού, πες «ναι» στα καρύδια και τα αμύγδαλα, που είναι γεμάτα με Ω-3 λιπαρά οξέα.

6. Tea time: Το αμινοξύ L-θειανίνη, που είναι υπεύθυνο για τη χαρακτηριστική γεύση του πράσινου τσαγιού, έχει ισχυρή ηρεμιστική δράση, καθώς ενισχύει την εκπομπή των εγκεφαλικών κυμάτων, τα οποία εκπέμπονται από τον εγκέφαλο σε καταστάσεις χαλάρωσης και ηρεμίας.

7. Γ όπως γιόγκα: Κι όμως τα «ομ» σώζουν αγχωμένες συνειδήσεις! Αρκεί μια ώρα γιόγκα για να ανακτήσεις την (εσωτερική) ισορροπία σου. Κατά τη διάρκεια της, απελευθερώνονται ίδιες ποσότητες γ-αμινοβουτιρικού οξέος (GABA), μίας ουσίας που βελτιώνει τη διάθεση, με εκείνες που εκκρίνονται με τη λήψη αγχολυτικών σκευασμάτων.

Hot αυτή τη στιγμή!

ΕΓΩ

Να γιατί πρέπει να ακούς μουσική στη δουλειά

Νέα έρευνα σού προτείνει να βάζεις πιο συχνά τα ακουστικά σου.
ΑΣΤΡΑ

Oι προβλέψεις της εβδομάδας 5- 11 Δεκεμβρίου

Η Βιργινία Λεούση αναλύει, προβλέπει και συμβουλεύει…
STAR STYLE

5 φορές που η Kate Middleton μας θύμισε την πριγκίπισσα Diana

Να από πού εμπνέεται η Kate για τις εμφανίσεις της!
BEAUTY NEWS

Αυτή η τάση στα μαλλιά έχει κατακλύσει το Pinterest

Εσύ είσαι έτοιμη για να την δοκιμάσεις;
ΕΓΩ

Το ένα πράγμα που δεν πρέπει να κάνεις όταν όλα πάνε στραβά

Είχες μια κακή μέρα; Προσοχή πως θα το διαχειριστείς.
STREET STYLE