ΑΥΤΟΣ είναι ο λόγος που έχεις υψηλή πίεση - AllYou.gr

Search

ΑΥΤΟΣ είναι ο λόγος που έχεις υψηλή πίεση

Όχι, δεν αναφερόμαστε στον εργοδότη σου! 

> ΥΓΕΙΑ ::
31 Μαρτίου 2016

Στη μεγάλη τους πλειονότητα (95%) οι υπερτασικοί εμφανίζουν τη λεγόμενη “ιδιοπαθή” υπέρταση. Πρόκειται για υπέρταση ουσιαστικά άγνωστης αιτίας που έχει σχέση κυρίως με την κληρονομικότητα (γονίδια) καθώς και με άλλους παράγοντες, όπως είναι η παχυσαρκία, η μακροχρόνια πρόσληψη αυξημένης ποσότητας αλατιού, η καθιστική ζωή, κλπ. Συνήθως εμφανίζεται μετά την ηλικία των 30 ετών, αλλά μπορεί να εμφανιστεί ακόμα και σε παιδιά.

Σύμφωνα μάλιστα με την Ελληνική Εταιρεία Μελέτης της Υπέρτασης, σε άτομα με υπερτασικούς και τους δύο γονείς η πιθανότητα εμφάνισης υπέρτασης ξεπερνά το 70%. Σε άτομα με ένα γονιό υπερτασικό η πιθανότητα είναι περίπου 30% και σε όσους δεν έχουν υπερτασικούς γονείς περίπου 15%.

Αντίθετα, σε λίγες περιπτώσεις (5%) η υπέρταση οφείλεται σε κάποιο συγκεκριμένο νόσημα (δευτεροπαθής υπέρταση), το οποίο μπορεί να διαγνωστεί και να αντιμετωπιστεί με αποτέλεσμα την εξαφάνιση της υπέρτασης. Συχνότερα αίτια δευτεροπαθούς υπέρτασης είναι η χρόνια νεφροπάθεια, η άπνοια κατά τον ύπνο και η στένωση των νεφρικών αρτηριών. Άλλα σπάνια αίτια είναι ο πρωτοπαθής αλδοστερονισμός, το φαιοχρωμοκύττωμα, το σύνδρομο Cushing, η στένωση του ισθμού της αορτής, κ.α.

Όπως αναφέρουν οι ειδικοί γιατροί, η ίαση της υπέρτασης δεν είναι δυνατή. Είναι, όμως, δυνατό η πίεση να ελαττωθεί στα φυσιολογικά επίπεδα, κυρίως με τακτική και συνεχή λήψη αντιυπερτασικών φαρμάκων, καθώς και με άλλα μέσα, όπως η μείωση του σωματικού βάρους, του αλατιού στο φαγητό, κ.λπ.

Η ελάττωση του σωματικού βάρους στους υπέρβαρους υπερτασικούς είναι ο αποτελεσματικότερος τρόπος για τη μείωση της πίεσης χωρίς φάρμακα. Ακόμα και μικρή απώλεια βάρους (π.χ., 5 κιλά) μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της πίεσης αλλά και στη βελτίωση άλλων παραγόντων που οδηγούν σε καρδιαγγειακό επεισόδιο, όπως είναι η χοληστερίνη και το σάκχαρο.

Ειδικότερα, η δίαιτα με πολλά φρούτα, λαχανικά και γαλακτοκομικά χωρίς λίπη, δηλαδή, διατροφή πλούσια σε κάλιο και ασβέστιο, μπορεί επίσης να βοηθήσει στη μείωση της πίεσης. Αλλά και ο περιορισμός της κατανάλωσης οινοπνευματωδών ποτών (μέχρι δύο ποτά την ημέρα για τους άνδρες και ένα για τις γυναίκες) επίσης μειώνει την αρτηριακή πίεση σε αυτούς που κάνουν κατάχρηση.

Ταυτόχρονα, η σωματική άσκηση (γρήγορο περπάτημα ή ποδήλατο για τουλάχιστον μισή ώρα τη μέρα τις περισσότερες μέρες της εβδομάδας) μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της πίεσης και στη βελτίωση άλλων παραγόντων κινδύνου όπως είναι η αυξημένη χοληστερίνη και το σάκχαρο.

Πηγή: http://www.iatrikanea.gr/

Συντάκτης

Hot αυτή τη στιγμή!

ΑΣΚΗΣΗ

Σε προστατεύει το τζόκινγκ από τον καρκίνο;

Τι αναφέρουν έρευνες για τα οφέλη του χαλαρού τρεξίματος.
BEAUTY TIPS

4 βήματα για καλύτερο δέρμα τον χειμώνα

Αναβάθμισε την καθημερινή ρουτίνα ομορφιάς σου με αυτά τα tips!
ΜΟΔΑ

Το look που θα σε πείσει να φορέσεις ένα βελούδινο slip φόρεμα

Συνδύασε δύο τάσεις μαζί και δεν θα χάσεις!
ΣΧΕΣΕΙΣ

Τι «κρύβει» η λατρεία του για το πλούσιο μπούστο

Η συμπεριφορά των αντρών απέναντι στις γυναίκες κρίνεται από τη διαφορά... στήθους, τονίζουν βρετανοί ερευνητές.
ΣΠΙΤΙ

Το χρώμα του 2017 είναι μια ωδή στις νέες αρχές

Η Pantone κατέληξε και φέτος στην απόχρωση που ταιριάζει στη χρονιά που έρχεται.
DO IT YOURSELF

4 στιλιστικές συνήθειες που καλό είναι να αποφεύγεις

Αν θέλεις να εξελίξεις το στιλ σου, τότε πρέπει να θυσιάσεις τα παρακάτω…