Σε βάρεσε ο ήλιος;

Search

Σε βάρεσε ο ήλιος; 6 τρόποι να αντιμετωπίσεις την ηλίαση

Τους δοκιμάσαμε και σου τους προτείνουμε. 

> ΥΓΕΙΑ ::
11 Αυγούστου 2015

Απόλαυσες το μπανάκι σου στην θάλασσα και στη συνέχεια ξάπλωσες κάτω από τον ήλιο για να αποκτήσεις εκείνο το υπέροχο ηλιοκαμένο δέρμα που ονειρεύεσαι όλη την υπόλοιπη χρονιά. Μέχρι εδώ όλα καλά. Γιατί όμως τώρα νιώθεις ρίγη, πονοκέφαλο και ναυτία; Δεν θέλω να σου το χαλάσω αλλά το πιθανότερο είναι ότι… σε βάρεσε ο ήλιος. Πρόκειται για κλασικά συμπτώματα ηλίασης, ιδιαίτερα αν συνοδεύονται από εφίδρωση, ανορεξία, δίψα, σωματική εξάντληση, αναψοκοκκινισμένο πρόσωπο, ωχρό και κολλώδες δέρμα, ζάλη, ίσως μυϊκές κράμπες ή πόνους στον αυχένα. Εντάξει, μπορεί αυτή τη φορά να την πάτησες, αλλά αυτό δεν σημαίνει πώς δεν υπάρχουν τρόποι τόσο για να την αντιμετωπίσεις. Να πώς θα νοιώσεις καλύτερα!  

1. Το πρώτο βήμα είναι και το προφανές: αποχωρίσου την ξαπλώστρα σου (και επομένως το ήλιο) και πήγαινε σε ένα μέρος δροσερό και σκιερό. Ξάπλωσε, τοποθετώντας και φρόντισε ώστε τα πόδια σου να είναι ανασηκωμένα κατά 15-20 εκ.. Για να το πετύχεις μπορείς να τοποθετήσεις ένα μαξιλάρι. 

2. Χαλάρωσε τα ρούχα σου και βγάλε ότι είναι περιττό.  

3. Βρέξε το πρόσωπο, το κεφάλι, τα πόδια και τα χέρια σου χρησιμοποιώντας  δροσερό νερό και τοποθέτησε πάνω τους κομπρέσες. 

4. Πιες όσα περισσότερα υγρά μπορείς, κυρίως χυμούς φρούτων και νερό (1/2 ποτήρι ανά 15΄ για μία ώρα). Αν μπορείς να φας, προτίμησε κάτι αλμυρό.

5. Αν ο πονοκέφαλος συνεχίζεται και παράλληλα αισθάνεσαι έντονη εξάντληση, καλό είναι να ζητήσεις να σε μεταφέρουν στο νοσοκομείο. 

6. Απόφυγε να πιεις καφέ ή –προφανώς- οποιοδήποτε οινοπνευματώδες ποτό. Αν κάνεις εμετό, μην πιεις κανένα υγρό. 

Να θυμάσαι: Σε περίπτωση που τα συμπτώματα δεν υποχωρούν μετά από μία ώρα, κάλεσε επειγόντως το Κέντρο Πρώτων Βοηθειών.