Οδηγίες (εκ)κένωσης! - AllYou.gr

Search

Οδηγίες (εκ)κένωσης!

Απόφυγε ή αντιμετώπισε τη νούμερο 1 νόσο των ταξιδιωτών: τη δυσκοιλιότητα. 

> ΥΓΕΙΑ ::
06 Αυγούστου 2014

Μπορεί για σένα η αλλαγή περιβάλλοντος που σηματοδοτούν οι διακοπές να είναι εύκολη, δεν συμβαίνει όμως απαραίτητα το ίδιο και για το γαστρεντερικό σου σύστημα. Σκέψου το: πόσες φορές δεν έχεις αντιμετωπίσει το πρόβλημα της δυσκοιλιότητας, που τείνει να σου καταστρέψει τις πρώτες μέρες… εκτός των τειχών; Διάβασε τι μπορείς να κάνεις για να βγεις από… τη δύσκολη θέση!

Θα την αναγνωρίσεις: Από τη δυσκολία κενώσεων (σπανιότερα από3 φορές την εβδομάδα), καθώς και από τη δυσκολία ή το σφίξιμο τουλάχιστον στο25% των κενώσεων. 

Για να την αποφύγεις:

• Αύξησε την καθημερινή κατανάλωση προϊόντων ολικής άλεσης, οσπρίων, φρούτων και λαχανικών. Τα ακτινίδια, τα δαμάσκηνα, τα σύκα, οι χουρμάδες, τα σταφύλια και το καλαμπόκι βοηθούν ιδιαίτερα στην αντιμετώπισή της. Επίσης, αρκετά  προϊόντα δημητριακών, που κυκλοφορούν στο εμπόριο, είναι καλή πηγή φυτικών ινών.

• Αύξησε την πρόσληψη νερού, όπως και άλλων υγρών.

• Μπες σε πρόγραμμα άσκησης. Η φυσική δραστηριότητά ενισχύει την κινητικότητα του εντέρου και προάγει την ομαλή λειτουργία του. 

• Απόκτησε ωράριο  αφόδευσης. Αυτό πρακτικά σημαίνει να επισκέπτεσαι την τουαλέτα σε τακτικές ώρες, ακόμα κι αν δεν αισθάνεσαι την ανάγκη.

• Απόφυγε τις  μπανάνες, τα μαγειρεμένα καρότα, το άσπρο ρύζι, τα επεξεργασμένα τρόφιμα και αυτά που περιέχουν πολύ λίπος.

Για να την αντιμετωπίσεις:

Πριν αρχίσεις να παίρνεις καθαρκτικά (πάντα με τη σύμφωνη γνώμη γιατρού), προσπάθησε να τροποποιήσεις κάποιους παράγοντες της καθημερινότητάς σου (άσκηση, διατροφή). 

Προσοχή: Αν τα συμπτώματα διαρκούν για περισσότερες από τρεις εβδομάδες, μην τα αγνοήσεις! Απευθύνσου στο γιατρό σου.



Ακολούθησε το allyou στο Instagram!