SINGLES

Αγαπάς τα ζώα; ΑΥΤΗ η είδηση θα σου φτιάξει τη διάθεση

Ένα νέο έντυπο έρχεται να... ταράξει τα νερά.

Γεωργία Κοντού

Νιώθουν τα ψάρια πόνο; Αυτό είναι ένα από τα ερωτήματα που εξετάζονται στα άρθρα της καινούριας επιθεώρησης Animal Sentience: An Interdisciplinary Journal on Animal Feeling, η οποία ειδικεύεται στα συναισθήματα των ζώων. Ένα πεδίο που τα τελευταία χρόνια κερδίζει έδαφος στην επιστημονική έρευνα, αλλάζοντας τον τρόπο σκέψης μας απέναντι στα άλλα πλάσματα του πλανήτη.

Χαράς ευαγγέλια για τους φιλόζωους η νέα έκδοση αφού, σύμφωνα με το φιλόσοφο Άλβα Νόε, «ένα καινούριο επιστημονικό περιοδικό δεν αποτελεί μόνο μια νέα πλατφόρμα δημοσίευσης ερευνών, αλλά μπορεί να ενθαρρύνει τις νέες επιστήμες, να δημιουργήσει μια νέα κοινότητα ερευνητών και, σε κάποιο βαθμό, να συνεισφέρει στην καθιέρωση νέων πεδίων».

Τελικά όμως νιώθουν τα ψάρια πόνο; Όπως γράφει στην επιθεώρηση ένας βιολόγος από το Πανεπιστήμιο του Κουίνσλαντ, δεν νιώθουν, γιατί τούς λείπει η περιοχή του εγκεφάλου που συνδέεται στον άνθρωπο με το συγκεκριμένο αίσθημα. Ένας άλλος επιστήμονας, όμως, από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Ιβάιν, εκφράζει τις επιφυλάξεις του, σχολιάζοντας ότι μπορεί τα ψάρια να νιώθουν πόνο μέσα από κάποιον άλλο μηχανισμό. Σε κάθε περίπτωση, όταν ανοίγουν τέτοιοι διάλογοι αρχίζουμε να το σκεφτόμαστε διπλά προτού ρίξουμε στη θάλασσα το αγκίστρι με το δόλωμα.