Bρες τον ύπνο σου ακολουθώντας αυτά τα tips - AllYou.gr

Search

Bρες τον ύπνο σου ακολουθώντας αυτά τα tips

Οι νύχτες που μετρούσες προβατάκια τελειώνουν... απόψε.

> ΕΓΩ ::
12 Σεπτεμβρίου 2016

Σίγουρα έχεις παρατηρήσει ότι όποτε έχεις επαγγελματικά ή προσωπικά προβλήματα, το πρώτο πράγμα που θυσιάζεις στο βωμό του άγχους είναι ο (βραδινός) ύπνος σου. Αλήθεια, έχεις σκεφτεί ποτέ τις συνέπειες που έχει αυτή η «θυσία» στην καθημερινότητά σου; Καταρχάς, όπως γνωρίζεις από προσωπική εμπειρία, επηρεάζει αρνητικά τις επαγγελματικές επιδόσεις σου αλλά, κυρίως, βλάπτει σοβαρά την υγεία σου.

Tα καλά νέα είναι ότι οι περισσότερες αρνητικές επιπτώσεις που δημιουργεί η έλλειψη ύπνου «εξαφανίζονται» αν πάρεις την απόφαση να μείνεις με τις πιτζάμες σου για τουλάχιστον 7 ώρες. Κι αν θεωρείς ότι το τελευταίο είναι εξαιρετικά δύσκολο να το κάνεις πράξη, οι ειδικοί έχουν καταφέρει όχι μόνο να εντοπίσουν τις κυριότερες πηγές του κακού αλλά και να αναπτύξουν αποτελεσματικές στρατηγικές προκειμένου να σε βοηθήσουν να κάνεις τα όνειρα σου –κυριολεκτικά- πραγματικότητα.

* Βάλε κάλτσες. «Η άμεση ζεστασιά και θερμότητα που προσφέρουν ενισχύει την κυκλοφορία του αίματος στα αγγεία και, έτσι, επιτρέπουν στον οργανισμό να μεταφέρει την θερμότητα από τον κορμό προς τα άκρα, με αποτέλεσμα να χαλαρώνεις και να νιώθεις ότι νυστάζεις», υποστηρίζουν οι ειδικοί του Κέντρου Διαταραχών του Ύπνου της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Νορθουέστερν.

* Μείνε στο σκοτάδι. Ακόμα και αν έχεις καταφέρει να κοιμηθείς, το ημίφως και ειδικά το μπλε φως που εκπέμπει το κινητό σου μπορεί να σε ξυπνήσει άμεσα. Αν θέλεις, λοιπόν, να κοιμάσαι βαθιά και -κυρίως- καλά, φρόντισε να σβήνεις όλα τα φώτα, συμπεριλαμβανομένου του κινητού σου, πριν πέσεις για ύπνο.

* Μπες σε πρόγραμμα. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου του Πίτσμπουργκ, τα άτομα που ακολουθούν ένα συγκεκριμένο και σταθερό ημερήσιο πρόγραμμα για όλες τις δραστηριότητές τους (από τα γεύματα και τα εργασιακά διαλείμματα μέχρι τις ώρες άσκησης και ύπνου) αντιμετωπίζουν λιγότερα προβλήματα με τον ύπνο τους συγκριτικά με εκείνους που ζουν… στη στιγμή. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείς να ρυθμίσεις αποτελεσματικά το βιολογικό ρολόι σου, εξηγούν οι ερευνητές.