Έτσι θα αντιμετωπίσεις το burn-out - AllYou.gr

Search

Έτσι θα αντιμετωπίσεις το burn-out

Μάθε τα πάντα για την πνευματική εξουθένωση και πώς να την ξεπεράσεις.

> ΕΓΩ ::
07 Νοεμβρίου 2016

Σίγουρα το γνωρίζεις. Το έχεις διαβάσει, έχεις ακούσει για αυτό σε πάμπολλες ιατρικές εκπομπές. Το στρες αποτελεί παγκόσμια επιδημία. Οι ειδικοί δεν διαφωνούν, αλλά θα σου πουν ότι η εξουθένωση (burn out), η «κακιά», μικρή και ύπουλη αδερφή του στρες, δημιουργεί πολλά περισσότερα προβλήματα σε εσένα και τον οργανισμό σου.

Ποιες είναι οι κυριότερες διαφορές ανάμεσα στα δύο αδέρφια; Το στρες σε κάνει να αισθάνεσαι κόπωση, που σταδιακά κυριεύει το σώμα και το πνεύμα, αλλά η εξουθένωση είναι ένας οδοστρωτήρας που σε αφήνει ισοπεδωμένη  και χωρίς κίνητρα στη ζωή σου, κάτι που αποδεικνύεται καταστροφικό και για την ψυχολογία σου. Μάλιστα, πρόσφατη φινλανδική μελέτη υποστηρίζει ότι η χρόνια εξουθένωση μπορεί να αποβεί μοιραία, καθώς οδηγεί στην κατάθλιψη και σε καρδιακά επεισόδια.

Διάβασε παρακάτω για αν μάθεις πώς θα προφυλαχθείς αλλά και πώς μπορείς να αντιμετωπίσεις το burn out:

1. Μείωσε σταδιακά τις καθημερινές πηγές στρες. Νιώθεις αδιάλειπτη πίεση κάθε μέρα; Να, λοιπόν, ένας παράγοντας που παίζει σημαντικότατο ρόλο στο πρώτο ξέσπασμα της εξουθένωσης, τονίζουν αμερικανοί ψυχολόγοι. Πες αντίο στο στρες καθιερώνοντας 10λεπτα άσκησης ακόμα και στο γραφείο. Περπάτα στους διαδρόμους του γραφείου σου ή ανεβοκατέβα τις σκάλες με ρυθμό. Κάτι σημαντικό: για να πιάσει τόπο αυτή η «γιατρειά», πρέπει να αφιερώσεις αδιάλειπτα 10 ολόκληρα λεπτά για αυτό το σκοπό. Κάτι επίσης σημαντικό: Απόκτησε μερικές μικρές τονωτικές συνήθεις στη δουλειά, όπως, για παράδειγμα, μικρά 5λεπτα διαλείμματα μακριά από το task που έχεις αναλάβει.

2. Δώσε και σώσε.  Ο εθελοντισμός μειώνει σοβαρά τις πιθανότητες να πάθεις burn out. Υπάρχουν πάρα πολλές μη κερδοσκοπικές οργανώσεις, με κορυφαίες ανάμεσά τους αυτές που ασχολούνται με παιδιά ή συμβουλευτική γονέων. Εσύ μπορείς να παρακολουθήσεις ένα πρόγραμμα εξοικείωσης με το αντικείμενο και μετά να αναλάβεις δράση. Η αυτοπεποίθηση που θα νιώσεις σιγά-σιγά, αλλά και τα αισθήματα προσφοράς, βάζουν στοπ στην εμφάνιση του συνδρόμου πνευματικής εξουθένωσης.

3. Ψάξε για άλλη δουλειά. Ακόμη κι αν δεν το πιστεύεις, το σύνδρομο της εξουθένωσης συνδέεται συχνά με τις άσχημες εργασιακές συνθήκες, συμπεριλαμβανομένου του αισθήματος ότι δεν υπάρχουν νέες προκλήσεις να κυνηγήσεις. Τι μπορείς να κάνεις; Να δώσεις καινούργιο νόημα στην καθεμία εργασιακή σου μέρα. Ζήτα από τον προϊστάμενό σου να αναλάβεις ένα νέο project και κατάβαλε κάθε προσπάθεια για να αποδείξεις ότι μπορείς και αξίζεις. Αν κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό και πάλι υπάρχουν πράγματα που μπορείς να κάνεις, με τα προγράμματα διά βίου εκπαίδευσης να σου δίνουν τη δυνατότητα να διευρύνεις τους ορίζοντές σου.