Βγες από την κρίση (πανικού)! - AllYou.gr

Search

Βγες από την κρίση (πανικού)!

Διάβασε πώς θα αναγνωρίσεις και -κυρίως- πώς θα αντιμετωπίσεις μία κρίση πανικού.

> ΕΓΩ ::
23 Ιουλίου 2014

Οι κρίσεις πανικού δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα παιχνίδι του μυαλού μας. Τόσο ισχυρό όμως, ώστε μπορεί να μας αναγκάσει να διακόψουμε καθημερινές δραστηριότητές μας. Τα καλά νέα; Από τη στιγμή που θα αναγνωριστούν, μπορούν να θεραπευτούν.

Πότε ένα επεισόδιο είναι κρίση πανικού;

Οι κρίσεις πανικού αρχίζουν ξαφνικά, κλιμακώνονται μέσα σε περίπου δέκα λεπτά και διαρκούν το πολύ ένα μισάωρο. Όταν υποχωρούν, μας αφήνουν συνήθως εξαντλημένους. Για να χαρακτηριστεί ένα επεισόδιο ως κρίση πανικού πρέπει να συνυπάρχουν τουλάχιστον 4 από τα παρακάτω 13 συμπτώματα: 

1. αίσθημα παλμών ή ταχυκαρδία

2. εφίδρωση

3. τρέμουλο ή ρίγος

4. αίσθημα δύσπνοιας

5. στέγνωμα του στόματος και σφίξιμο του λαιμού – αίσθημα πνιγμού

6. πόνος ή δυσφορία στο στήθος

7. μούδιασμα ή μυρμήγκιασμα

8. ναυτία ή κοιλιακοί πόνοι

9. ζάλη

10. αίσθημα αστάθειας ή λιποθυμίας

11. κρυάδες ή εξάψεις

12. αποπραγματοποίηση ή αποπροσωποποίηση

13. φόβος απώλεια ελέγχου ή τρέλας και φόβος θανάτου.

Τι πρέπει να κάνεις;

Αν λοιπόν υποψιαστείς ότι ένα επεισόδιο είναι κρίση πανικού, αρχικά θα επισκεφτείς παθολόγο για να αποκλείσεις το ενδεχόμενο παθολογικών καταστάσεων και στη συνέχεια ειδικό ψυχικής υγείας. Η πρώτη επιλογή θεραπείας είναι η γνωσιακή-συμπεριφορική ψυχοθεραπεία (ΓΣΨ), πιθανόν σε συνδυασμό με φαρμακευτική αγωγή. Επίσης ο ειδικός θα σου συστήσει αλλαγές στον τρόπο ζωής σου.

Το ποσοστό θεραπείας των κρίσεων πανικού με ΓΣΨ υπολογίζεται γύρω στο 70-90%. 



Ακολούθησε το allyou στο Instagram!