7 τρόποι για να "διώξεις" τον αρνητισμό, τώρα! - AllYou.gr

Search

7 τρόποι για να "διώξεις" τον αρνητισμό, τώρα!

Δες το ποτήρι μισογεμάτο.

> ΕΓΩ ::
16 Απριλίου 2015

Οι κυνικοί άνθρωποι πιστεύουν ότι απλά είναι ρεαλιστές, αλλά η αλήθεια είναι πως όσο πιο κυνικά και όσο πιο αρνητικά σκεφτόμαστε, τόσο πιο πολύ παραιτούμαστε από κάθε προσπάθεια να καταφέρουμε κάτι. Οι έρευνες έχουν δείξει ότι η άποψή μας για την κατάσταση της υγείας μας μπορεί να μας επηρεάσει πολύ περισσότερο τα χρόνια που θα ζήσουμε από την πραγματική κατάσταση της υγείας μας. Με λίγα λόγια, αν πιστεύουμε ότι δεν είμαστε καλά ή παραπονιόμαστε ότι δεν είμαστε καλά, τότε είναι πιθανό να μην κάνουμε τίποτα για να αλλάξουμε την κατάσταση. Η αρνητική συμπεριφορά δεν κάνει καλό ούτε στην υγεία μας ούτε στην ψυχολογία μας, γι' αυτό καλό είναι να βρούμε τρόπους να είμαστε πιο αισιόδοξοι καθημερινά.

1. Μην κάνεις ακραίες σκέψεις: Η ζωή δεν είναι ούτε μαύρη ούτε άσπρη, γι' αυτό μην σκέφτεσαι ακραία κάθε φορά που τα πράγματα δυσκολεύουν. Για παράδειγμα, εάν δεν είσαι έτοιμη για μια παρουσίαση στη δουλειά, μην σκέφτεσαι να την τελειώσεις όπως όπως για να ξεμπερδεύεις, αλλά βρες τρόπους να την κάνεις όσο καλύτερα γίνεται. Το"όλα ή τίποτα" σαν σκέψη δεν είναι μόνο ανώριμη, αλλά μπορεί να διακινδυνεύσει τις σχέσεις αλλά και τη δουλειά σου.

2. Μην γενικεύεις: Όταν συμβαίνει κάτι κακό -σε εμάς ή κάποιους άλλους- συνήθως φανταζόμαστε ότι όλα διαλύονται σαν συγκοινωνούντα δοχεία. Κάθε φορά, λοιπόν, που κάτι δεν πηγαίνει καλά, σταμάτα να γενικεύεις με σκέψεις "πάντα μου συμβαίνουν κακά πράγματα",  "τίποτα δεν μου πάει καλά", αλλά δες το σαν μεμονωμένο γεγονός.

3. Μην υποτιμάς τα θετικά: Οι αρνητικές σκέψεις μάς εμποδίζουν να αναγνωρίζουμε τα θετικά, όταν συμβαίνουν. Η ανασφάλεια και οι φοβίες δεν μας αφήνουν να βρούμε τις σωστές ισορροπίες και να χαρούμε τα καλά πράγματα της καθημερινότητάς μας.

4. Μην κάνεις υποθέσεις: Είναι πολύ εύκολο να κάνουμε αρνητικές σκέψεις, κάθε φορά που αισθανόμαστε αβεβαιότητα με κάτι. Σταμάτα να κάνεις υποθέσεις ή να φτιάχνεις φανταστικές ιστορίες με το μυαλό σου, που έχουν κακό τέλος. Ο μόνος τρόπος να το αντιμετωπίσεις είναι να ζεις το "τώρα" και να νιώθεις αυτοπεποίθηση.

5. Μην είσαι υπερβολικά υπεύθυνη και κολλάς σε κανόνες: Δεν υπάρχουν συνταγές για την ευτυχία, γι' αυτό σταμάτα να αισθάνεσαι ηττημένη κάθε φορά που κάτι δεν πάει καλά. Οι κανόνες "εάν με σεβόταν, θα έκανε αυτό", "εάν ήμουν καλή επαγγελματίας δεν θα έκανα αυτό" κ.α. σε περιορίζουν. Σταμάτα να είσαι σκληρή με τον εαυτό σου και να αναλαμβάνεις πολλές ευθύνες καθημερινά.