ΠΑΙΔΙ
Ανησυχητικά στοιχεία για τα παιδιά και το ηλεκτρονικό τσιγάρο
Οι επιστήμονες διαπίστωσαν πόσο επιδραστικές είναι οι διαφημίσεις του ηλεκτρονικού τσιγάρου στον παιδικό εγκέφαλο.
Το ηλεκτρονικό τσιγάρο έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας, εν μέσω φυσικά πολλών συζητήσεων και ενστάσεων σε ορισμένες περιπτώσεις. Πως, όμως, αυτή η νέα συνήθεια επηρεάζει τα παιδικά μυαλά όταν αυτά εκτίθεται στην εικόνα της; Μια νέα έρευνα έρχεται να δώσει στοιχεία τα οποία είναι ανησυχητικά.
Οι ειδικοί του Behavior and Health Reserach Unit στο University of Cambridge, έκαναν ένα σχετικό πείραμα. Σε αυτό συμμετείχαν 400 παιδιά που δεν είχαν δοκιμάσει να καπνίσουν ποτέ. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε 3 ομάδες. Η μια ομάδα είδε 10 διαφημίσεις που προέβαλαν το ηλεκτρονικό τσιγάρο ως κάτι σαγηνευτικό, η άλλη ομάδα είδε 10 διαφημίσεις που το προέβαλαν ως υγιεινή επιλογή και η τρίτη δεν είδε καθόλου διαφημίσεις.
Αυτό που διαπιστώθηκε είναι ότι οι διαφημίσεις ηλεκτρονικού τσιγάρου με έναν περίεργο τρόπο... προάγουν το περισστασιακό κάπνισμα. . Όλες οι ομάδες πίστευαν ότι το να κάνει κάποιος πάνω από 10 τσιγάρα την ημέρα είναι επιβλαβές για την υγεία. Όμως, οι ομάδες που είδαν διαφημίσεις, ήταν λιγότερο πιθανό να πιστεύουν ότι το να καπνίζει κάποιος ένα ή δύο τσιγάρα τη μέρα, όποτε τυχαίνει, είναι επιβλαβές.
"Αν και μπορούμε να είμαστε αρκετά αισιόδοξοι για το ότι οι διαφημίσεις δεν κάνουν τον καπνό να φαίνεται δελεαστικός σε νέους ανθρώπους, παρουσιάζουν το περιστασιακό κάπνισμα ως κάτι λιγότερο επιβλαβές. Αυτό είναι ανησυχητικό, καθώς γνωρίζουμε ότι ακόμα και το περιστασιακό κάπνισμα καπνού είναι κακό για την υγεία και οι νέοι άνθρωποι που καπνίζουν περιστασιακά νομίζουν ότι κατά κάποιο τρόπο έχουν ανοσία στις επιπτώσεις και δεν νιώθουν την ανάγκη να το κόψουν", τονίζει η Dr Milica Vasiljevic από το Department of Public Health and Primary Care στο University of Cambridge.