ΠΑΙΔΙ
Τι να κάνεις με τις λιχουδιές που φτάνουν στα χέρια του παιδιού σου
Δες τους γλυκούς πειρασμούς σαν ευκαιρία, όχι σαν πρόβλημα.
Για να δούμε μια γνώριμη για τις περισσότερες απο εσάς κατάσταση: το παιδί σας, ετών 6, πηγαίνει σε ενα παιδικό πάρτυ. Εκεί τρώει διαφορά μπισκότα, κεκάκια και τούρτα. Όταν γυρνάτε σπίτι ανοίγει το δωράκι του πάρτυ και μέσα έχει γλειφιτζούρι, σοκαλατες, καραμέλες ενώ επίσης έχει στις τσέπες του τα «κέρδη» της πινιάτας που είναι επίσης καραμέλες, σοκολάτες κλπ. Τι κάνετε;
Α. Αφήνετε το παιδί να τα φάει όλα εκείνη τη στιγμή, γιατί αυτό θέλει.
Β. Τσακώνεστε του τα παίρνετε και τα πετάτε.
Γ. Του εξηγείτε οτι είναι δικά του και μπορεί να τα φαει αρκεί να το κάνει ακολουθώντας κάποιον κανόνα διατροφικής ισορροπίας.
Τί επιλέξατε; Α, Β ή Γ;
Το θέμα τις υπερκατανάλωσης ζαχαρούχων τροφίμων απο τα παιδιά απασχολεί αρκετούς γονείς αλλά δεν ξέρουν πως να το διαχειριστούν. Οι λιχουδιές είναι παντού και προσφέρονται στα παιδιά συνεχώς, σε σχολεία, πάρτυ, εκδηλώσεις ακόμη και στο πάρκο. Ωστόσο υπάρχει κάτι που μπορούμε να κάνουμε ώστε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να αναπτύξουν τη δική τους ισορροπία σε οτι αφορά στην κατανάλωση τους.
Η απαγόρευση της κατανάλωσης ζαχαρούχων σνακ δυστυχώς δεν αποτελεί επιτυχημένη μέθοδο εφόσον οι λιχουδιές υπάρχουν στο περιβάλλον μας. Σε επιστημονικές μελέτες, τα κορίτσια που είχαν πολύ αυστηρούς περιορισμούς, τρώγανε υπερδιπλάσιες ποσότητες όταν είχαν την ευκαιρία και ήταν παχύτερα σε σύγκριση με όσα έτρωγαν λιχουδιές ακολουθώντας κανόνες διατροφικής ισορροπίας.
Επίσης, η πλήρης ελευθερία στην κατανάλωση ζαχαρούχων σνακ έχει συνδεθεί με πληθώρα διαταραχών που επιβαρύνουν την υγεία των παιδιών όπως χαμηλό ανοσοποιητικό, επεισόδια υπερφαγίας, προβλήματα συμπεριφοράς ή/ και νοητικής ανάπτυξης, τερηδόνα, παχυσαρκία και διαβήτη τύπου 2.
Μια διδακτική ευκαιρία
Οι ζαχαρούχες λιχουδιές που εμφανίζονται στο σπίτι μας αποτελούν μια ευκαιρία τα παιδιά να μάθουν να τις διαχειρίζονται. Σκοπός είναι τα παιδιά να μπορούν να καταναλώσουν τις λιχουδιές που έχουν διαθέσιμες ακολουθώντας κάποιον κανόνα διατροφικής ισορροπίας. Π.χ. Μπορούν να καταναλώσουν 1 μικρή λιχουδιά κάθε δεύτερη ημέρα ως επιδόρπιο σε ενα γεύμα ή 2-3 λιχουδιές ως προγραμματισμένο σνακ 1 φορά την εβδομάδα. Ο κανόνας αυτόν δεν πρέπει απαραίτητα να είναι αυτός αλλά σας δίνει μια ιδέα για το που να κινηθείτε.
Φτιάξτε τον κανόνα απο κοινού, συμφωνήστε και εφόσον το παιδι τον ακολουθεί τότε «κερδίζει» το δικαίωμα να τα διαχειρίζεται μόνο του. Εάν το παιδί δεν ακολουθεί τον κανόνα τότε αποφασίζετε εσεις για τη διαχείριση τους μέχρι να ειναι σε θέση να τον ακολουθήσει.
Η προσέγγιση αυτή έχει σίγουρα καλύτερα αποτελέσματα για το παιδί για τη δεδομένη χρονική στιγμή αλλά και για το μέλλον απο την πλήρη ελευθερία ή τον αυστηρό περιορισμό.
Όλγα Κουνάρη, MS, RDN, Κλινικός Διαιτολόγος | Παιδοδιατροφολόγος, Registered Dietitian | New York University Medical CenterTraining in adult, childhood & adolescent weight management | American Academy of Nutrition & Dietetics
Πηγή: Childit.gr
SELECTIONS
- Η Salma Hayek συνδυάζει αστράφτει σε μια ιταλική βραδινή έξοδο
- «Στο πρώτο της πάθος, μια γυναίκα αγαπά τον αγαπημένο της, στη συνέχεια το μόνο που αγαπά είναι αγάπη» Lord Byron
- Τα μαλλιά μας τώρα έχουν ταυτότητα!
- Η Zendaya έλαμψε στην πρεμιέρα της νέας της ταινίας μέσα σε μια ξεχωριστή δημιουργία Ελληνίδας δημιουργού