7 συστατικά και 7 τρόφιμα που βοηθάνε τα παιδιά να έχουν καλύτερη συμπεριφορά! - AllYou.gr

Search

7 συστατικά και 7 τρόφιμα που βοηθάνε τα παιδιά να έχουν καλύτερη συμπεριφορά!

Μάθετε ποιες τροφές είναι πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά για να τα προσθέσετε στο οικογενειακό σας τραπέζι και στη ζωή του παιδιού σας.

> ΠΑΙΔΙ ::
03 Φεβρουαρίου 2017

Εμείς, οι γονείς συνεχώς ακούμε για τρόφιμα που επηρεάζουν αρνητικά τη συμπεριφορά των παιδιών. Πολλά συστατικά κυρίως των τυποποιημένων τροφίμων όπως πρόσθετα σάκχαρα, χρώματα & συντηρητικά έχουν ενοχοποιηθεί ότι προκαλούν διαταραχές συμπεριφοράς και υπερκινητικότητα.

Ποια συστατικά όμως βοηθούν τη νοητική λειτουργία των παιδιών και την καλύτερη ανάπτυξή τους κι έτσι μπορούν να επηρεάσουν θετικά τη συμπεριφορά τους;

Μαγνήσιο: Υποστηρίζει την καλή λειτουργία του εγκεφάλου, την ικανότητα συγκέντρωσης & βοηθά στην ηρεμία του νευρικού συστήματος.

Ψευδάργυρος: Υποστηρίζει την καλή λειτουργία των νευροδιαβιβαστών, την καλύτερη ποιότητα ύπνου (μέσω της μελατονίνης) & ενισχύει τη θετική διάθεση και την κοινωνικοποίηση.

Ωμέγα-3 λιπαρά: Κύρια πηγή του απαραίτητου για την σωστή ανάπτυξη του εγκεφάλου λιπαρού οξέος DHA. Τα παιδιά που λαμβάνουν επαρκείς ποσότητες ωμέγα-3 λιπαρών έχουν λιγότερα προβλήματα συμπεριφοράς ενώ τείνουν να είναι καλύτεροι μαθητές.

Βιταμίνη D: Εμπλέκεται στην ομαλή λειτουργία σχεδόν όλων των κυττάρων του σώματος. Κύρια πηγή είναι ο ήλιος αλλά μπορεί να προσληφθεί από την τροφή. Προσδίδει ενέργεια, βοηθά τη θετική διάθεση & την ποιότητα του ύπνου.
Βιταμίνες συμπλέγματος Β: Υποστηρίζουν την ομαλή δράση της σεροτονίνης που εμπλέκεται στη διάθεση και τη συμπεριφορά.

Σίδηρος: Παίζει κεντρικό ρόλο στη συγκέντρωση και την ενέργεια αλλά και στη νοητική λειτουργία. Παιδιά με έλλειψη σιδήρου δεν αναπτύσσονται νοητικά όπως θα έπρεπε ενώ έχουν σοβαρές διαταραχές συμπεριφοράς.

Πρωτεΐνη: Απαραίτητα για την ομαλή ανάπτυξη του οργανισμού & την καλή εγκεφαλική λειτουργία.

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να εμπλουτίσουμε τη διατροφή των παιδιών με τρόφιμα που περιέχουν τα παραπάνω θρεπτικά συστατικά. Τα περισσότερα φυσικά τρόφιμα περιέχουν αυτά τα ωφέλιμα θρεπτικά συστατικά και αν μειώσουμε τα τυποποιημένα τρόφιμα στη διατροφή των παιδιών θα αφήσουμε χώρο για τα θρεπτικά. Υπάρχουν ωστόσο συγκεκριμένα τρόφιμα που μπορούμε να εντάξουμε στη διατροφή των παιδιών προκειμένου να τα βοηθήσουμε να λάβουν πιο εύκολα αυτά τα θρεπτικά συστατικά.

Ποια τρόφιμα λοιπόν περιέχουν επαρκής ποσότητες στην κατάλληλη μορφή από τα παραπάνω σημαντικά συστατικά ακόμη και σε μικρές ποσότητες;

Κινό

Πρόκειται για ένα πραγματικό superfood! Είναι πλούσια σε πρωτεΐνη, μαγνήσιο & ψευδάργυρο ενώ επίσης περιέχει πολλές φυτικές ίνες. Μπορεί να αντικαταστήσει οποιοδήποτε δηητριακό στη διατροφή των παιδιών, είναι νόστιμο και εύκολα αποδεκτό από τα παιδιά.

Σπόροι Chia

Οι σπόροι αυτοί είναι ιδιαίτερα πλούσιοι σε μανγήσιο, ψευδάργυρο & ωμέγα-3 λιπαρά ακόμη και σε μικρή ποσότητα. Μπορούν να προστεθούν εύκολα σε σπιτικά γλυκίσματα όπως μπάρες, κέικ, μάφιν & μπισκότα.

Λιναρόσπορος

Εξαιρετική τροφή με πραγματικές αντικαρκινικές ιδιότητες. Τροφή πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά, μαγνήσιο, ψευδάργυρο & σίδηρο. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως σπόρος ή έλαιο και να προστεθεί με ευκολία σε οποιοδήποτε φαγητό αλλά και στα δημητριακά του παιδιού και σπιτικά κουλούρια, ψωμάκια και γλυκίσματα.

Λαχανίδα ή kale

Ένα πράσινο σκούρο λαχανικό με εξαιρετικές ιδιότητες. Εξαιρετική πηγή βιταμίνης Β6, σιδήρου, ψευδαργύρου, μανγησίου & ωμέγα-3 λιπαρών. Μπορεί να δυσκολέψει τα παιδιά που δεν έχουν μάθει ακόμη να τρώνε με ευχαρίστηση λαχανικά ωστόσο μπορεί εύκολα να προστεθεί σε σούπες, όσπρια, σάλτσες ζυμαρικών, ομελέτες & smoothies.

Ψάρια

Τα ψάρια (ιδανικά ελεύθερας βοσκής) αποτελούν εξαιρετική τροφή για τα παιδιά. Ειδικά στην Ελλάδα που τα ψάρια είναι περισσότερο διαθέσιμα είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά να μάθουν να τρώνε από μικρή ηλικία. Τα ψάρια αποτελούν την καλύτερη πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, είναι εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης και βιταμινών Β3, Β5, Β12 & D. Προσφέρετε ποικιλία ψαριών αλλά και θαλασσινών στα παιδιά αρκετά συχνά ώστε να τους δώσετε την ευκαιρία να τα αγαπήσουν. Πειραματιστείτε με διάφορες συνταγές, κάντε σούπες & σπιτικά fish sticks.

Αυγά

Τα αυγά αποτελούν πηγή πληθώρας θρεπτικών συστατικών και αποτελούν βασική τροφή για τα παιδιά. Είναι πλούσια σε βιταμίνες Β12 & D ενώ αποτελούν εξαιρετική πηρ΄γ πρωτεΐνης. Αναζητήστε αυγά βιολογικά ή ελευθέρας βοσκής.

Μοσχάρι, αρνί ή κατσίκι

Το κόκκινο κρεάς αποτελεί βασική τροφή για τα παιδιά παρόλο που δεν χρειάζεται να το καταναλώνουν περισσότερες από 2 φορές την εβδομάδα. Αποτελεί την κύρια πηγή σιδήρου & της πολύτιμης βιταμίνης Β12 στη διατροφή τους, ενώ είναι επίσης πλούσιο σε σε ψευδάργυρο & βιταμίνες Β3 και Β6. Συχνά το κόκκινο κρέας αποτελεί θέμα συζήτησης σχετικά με το πόσο ασφαλής είναι η κατανανάλωσή του καθώς μπορεί να περιέχει πολλά κορεσμένα λιπαρά και τοξίνες. Υπάρχουν κάποια πράγματα ωστόσο που αν γνωρίζετε θα κάνουν πιο εύκολη την επιλογή σας.

Το κατσικίσιο κρέας κυρίως αλλά σε αρκετές περιπτώσεις και το αρνήσιο περιέχουν ελάχιστα έως καθόλου αντιβιωτικά και είναι ανώτερης ποιότητας από το μοσχαρίσιο καθώς είναι κατά βάση κρέας ελευθέρας βοσκής.
Το άπαχο μοσχαρίσιο κρέας περιέχει περιορισμένα κορεσμένα λιπαρά οξέα.
Το βιολογικό μοσχαρίσιο κρέας, το μοσχαρίσιο κρέας ελευθέρας βοσκής και γενικά το μοσχαρίσιο κρέας αλλά και το χοιρινό από φάρμες μικρής παραγωγής περιέχουν λιγότερες τοξίνες.
Το χοιρινό, το μοσχαρίσιο κρέας μαζικής παραγωγής περιέχουν περισσότερες λιπαρά & βλαβερές ουσίες.
Τα αλλαντικά είτε προέρχονται από χοιρινό, είτε από μοσχαρίσιο (αλλά και από πουλερικά) είναι αποδεδειγμένα βλαβερά για όλους τους οργανισμούς αλλά κυρίως για τους παιδικούς καθώς περιέχουν καρκινογόνες ουσίες & συχνά πολλά κορεσμένα λιπαρά.
Αποτέλεσμα εικόνας για protein foods

* Για τα παιδιά που δεν τρώνε κρέας: Είναι σημαντικό όταν ένα παιδί δεν τρώει κόκκινο κρέας ή πουλερικά να λαμβάνει πρωτεΐνη & σίδηρο από εναλλακτικά τρόφιμα όπως βούτυρα ξηρών καρπών (φυστικοβούτυρο, αμυγδαλοβούτυρο κλπ), αυγά, τυρί, γιαούρτι, κινόα, όσπρια και φυσικά ψάρι (εφόσον τρώει).  Είναι σημαντικό να προσφέρουμε καθημερινά ποικιλία από τα παραπάνω τρόφιμα στα παιδιά που δεν τρώνε κρεάς και να συνδυάζουμε τα όσπρια με ρύζι ώστε να καλύψουν τις ανάγκες τους σε πρωτεΐνη & σίδηρο. Τέλος, ο έλεγχος των τιμών σιδήρου & φεριτίνης, η χορήγηση συμπληρώματος σιδήρου εφόσον χρειάζεται και η παρακάλουθηση της ανάπτυξής τους από τον παιδίατρο θα εξασφαλίσει ότι μεγαλώνουν σωστά.

Όλγα Κουνάρη, www.mathainodiatrofi.org

Πηγή: Childit.gr