Skip to main content

ΠΑΙΔΙ

Χυμοί φρούτων: Δεν είναι τελικά τόσο αναγκαίοι όσο νόμιζες


Η Ακαδημία Παιδιατρικής προειδοποιεί τους γονείς



«Διψάς, αγάπη μου; Θα σου δώσω ένα χυμάκι!» Κλασική ατάκα μάνας απευθυνόμενη προς το μικρό της παιδί.

Και με την κίνηση αυτή νιώθει ήσυχη και ασφαλής ότι εξετέλεσε σωστά το μητρικό της χρέος.

Σύμφωνα με την Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής, οι χυμοί φρούτων δεν είναι κατάλληλοι για παιδιά που δεν έχουν συμπληρώσει τον πρώτο χρόνο της ζωής τους και τελικά δεν είναι και τόσο υγιεινή επιλογή όσο νομίζαμε.

Η Ακαδημία, με μεγάλη αυστηρότητα, συστήνει στους γονείς να αποφεύγουν εντελώς τους χυμούς κατά τον πρώτο χρόνο της ζωής του παιδιού.

Υποστηρίζουν ότι οι χυμοί δεν παρέχουν κανένα διατροφικό όφελος στα πολύ μικρά παιδιά και ότι πιθανόν αντικαθιστούν προϊόντα που πραγματικά χρειάζονται τα παιδιά, όπως το μητρικό γάλα ή το γάλα σε σκόνη. 

Σύμφωνα με τον Δρ. Στίβεν Άμπραμς, βασικό συντάκτη των νέων οδηγιών της Ακαδημίας και Πρόεδρο του τμήματος Παιδιατρικής στην Ιατρική Σχολή Ντελλ του Πανεπιστημίου του Τέξας στο Όστιν, τα ολόκληρα φρούτα έχουν περισσότερες φυτικές ίνες σε σύγκριση με τον χυμό και επίσης είναι λιγότερο πιθανό να προκαλέσουν φθορά στα παιδικά δόντια.

Ενδεικτικά: 
120 ml χυμός μήλου έχει: 
0 γρ. φυτικές ίνες 
60 θερμίδες 
13 γρ. ζάχαρη 

Ενώ μισό φλιτζάνι κομμένο μήλο έχει:
1,5 γρ. φυτικές ίνες 
30 θερμίδες 
5,5 γραμμάρια ζάχαρη

Για τα μεγαλύτερα παιδιά, η Ακαδημία συνιστά:
Για 1-3 ετών:
Μέχρι 120 ml χυμού φρούτων ημερησίως
Για 4-6 ετών:
180 ml ημερησίως 
Για 6-18 ετών:
240 ml ημερησίως
 

Διαβάστε επίσης

ΠΑΙΔΙ

Πώς νιώθουν δέος τα παιδιά και πώς αυτό το συναίσθημα γίνεται ισχυρό κίνητρο

Νέα έρευνα μας βοηθά να κατανοήσουμε καλύτερα την εμφάνιση του δέους στην παιδική ηλικία.

ΠΑΙΔΙ

Έχει σημασία ο τρόπος που μιλάμε για τα παιδιά μας;

Η γλώσσα που βιώνουν τα παιδιά στο σπίτι μπορεί να επηρεάσει την επιτυχία τους στο σχολείο.

ΠΑΙΔΙ

3 τρόποι για να αυξήσετε τη συναισθηματική νοημοσύνη του παιδιού σας

Η συναισθηματική συνειδητότητα είναι το κλειδί για τη συναισθηματική νοημοσύνη – ειδικά στα παιδιά.

Προτεινόμενα