ΠΑΙΔΙ
Η ώρα του ελέγχου
Τι ρόλο παίζουν οι βαθμοί στην ψυχολογία του μαθητή;
Ήρθε η ώρα να πάρουμε στα χέρια μας τους ελέγχους των μικρών μαθητών, των παιδιών μας. Τι προσδοκά ο κάθε γονιός από την αξιολόγηση του παιδιού του; Περιμένει το Άριστα; Και τι γίνεται όταν το Άριστα δεν έρχεται;
Είτε το παιδί είναι αριστούχο είτε πάρει μέτριους ή κακούς βαθμούς:
- Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να μεγαλοποιήσει ο γονιός το θέμα, υπερεκτιμώντας το.
- Πρέπει να θυμόμαστε ότι ο ρόλος που διαδραματίζει η βαθμολογία στην ψυχολογία του παιδιού είναι μεγάλη.
Ένα παιδί που παίρνει χαμηλούς βαθμούς μπορεί να νιώσει στεναχωρημένο, μερικές φορές αδικημένο, να αισθανθεί μειονεκτικά απέναντι στους συμμαθητές του, αμήχανα μπροστά στη δασκάλα του, λίγος στα μάτια των γονιών του.
Εάν πάρει καλούς βαθμούς, μπορεί να αναπτύξει φιλοδοξία, υγιή (ή υπερβολικό) ανταγωνισμό και αυτοπεποίθηση.
- Οι βαθμοί επηρεάζουν τη σχέση του παιδιού με το σχολικό περιβάλλον αλλά και με την ίδια τη δίψα της μάθησης.
- Και φυσικά ο μαθητής που έχει πετύχει καλή βαθμολογία, αξίζει έπαινο από τους γονείς και τους συγγενείς του, χωρίς όμως υπερβολές και τυμπανοκρουσίες ώστε το παιδί να πιστέψει ότι η χαρά της οικογένειάς εξαρτάται μόνο και μόνο από τη σχολική του επίδοση.
Μπορεί η κακή βαθμολογία να βοηθήσει έναν μαθητή;
Εάν οι δάσκαλοι και οι γονείς το χειριστούν σωστά, ναι. Είναι μια ευκαιρία να μάθει το παιδί ότι μέσα από τα λάθη μας, μαθαίνουμε, ότι εάν βάζουμε στόχους μπορούμε να τους πετύχουμε αρκεί να έχουμε επιμονή, και επίσης, ότι πάνω από όλα και όλους πρέπει ο ίδιος ο μαθητής να νιώθει ικανοποιημένος στη διαδικασία της μάθησης.