10 tips αυτοβοήθειας για να κόψεις το κάπνισμα

Έχεις πάρει την απόφασή σου και ο μόνος σου εχθρός είναι ο ίδιος σου ο εαυτός!

Ναταλία Πετρίτη

Έχεις πάρει την απόφασή σου και ο μόνος σου εχθρός είναι ο ίδιος σου ο εαυτός!

Έχεις αποφασίσει εδώ και καιρό ότι το κάπνισμα κι εσύ πρέπει να πάρετε ξεχωριστούς δρόμους. Κι όμως δυσκολεύεσαι ακόμη να πάρεις την απόφαση και να το κόψεις, κυρίως επειδή κανείς δεν σου έχει δώσει τις απαραίτητες συμβουλές που θα σε βοηθήσουν στον μεγάλο αυτό αγώνα. Ευτυχώς όμως, το AllYou σου έχει τα απόλυτα tips αυτοβοήθειας, για να κόψεις το κάπνισμα όσο πιο εύκολα και γρήγορα γίνεται.

Σκέψου θετικά

Στο ξεκίνημα και καθ’ όλη τη διάρκεια της προσπάθειάς σου, σκέψου θετικά. Όσο αστείο κι αν σου ακούγεται, το να ξεκινάς με καλή ψυχολογία είναι αυτό που θα κάνει τη διαφορά.

Φτιάξε ένα πλάνο

Υποσχέσου στον εαυτό σου, όρισε μια ημερομηνία και κατάγραψε την πρόοδό σου. Σημείωνε τα μικρά milestones που πετυχαίνεις και αυτό θα σε βοηθήσει να συνεχίσεις ακάθεκτη.

Αναθεώρησε τη διατροφή σου

Το τσιγάρο μετά το φαγητό είναι και το καλύτερό σου; Αυτό ίσως έχει να κάνει με την ποιότητα των τροφών που καταναλώνεις. Για παράδειγμα, το κρέας σύμφωνα με έρευνες κάνει το τσιγάρο μετά την κατανάλωσή του πιο απολαυστικό. Αντίθετα, τροφές όπως ο τυρί, τα φρούτα και τα λαχανικά, έχουν το αντίστροφο αποτέλεσμα. Γι’ αυτόν τον λόγο διαμόρφωσε για το πρώτο διάστημα τη διατροφή σου ώστε αυτή να είναι σύμμαχος στην προσπάθειά σου.

Άλλαξε το ρόφημά σου

Τα αναψυκτικά, το αλκοόλ, το τσάι και ο καφές κάνουν το τσιγάρο να έχει απολαυστική γεύση μετά την κατανάλωσή τους. Γι’ αυτό επίλεξε για το πρώτο διάστημα έναν χυμό ή αρωματισμένο νερό από φρούτα και βότανα, που θα σε βοηθήσουν στην αποχή.

Αναγνώρισε πότε αναζητάς ένα τσιγάρο

Ένα craving μπορεί να κρατήσει μέχρι και πέντε λεπτά. Αναγνώρισε πότε αυτό προκύπτει και άλλαξε τη στρατηγική σου για αυτό το διάστημα. Αν για παράδειγμα είσαι σε ένα μπαρ και σου έρθει η ανάγκη για ένα τσιγάρο, βγες για λίγο έξω, ζήτα ένα ποτήρι νερό ή φάε μια τσίχλα.

Ζήτησε τη στήριξη των δικών σου

Επικοινώνησε την απόφασή σου στους δικούς σου ανθρώπους και ζήτα τους αν είναι εύκολο να μην καπνίζουν μπροστά σου.

Γυμνάσου

Η γυμναστική είναι ο καλύτερος σύμμαχος στην προσπάθειά σου, αφού βοηθά τον εγκέφαλο να παράγει χημικές ουσίες με anti-craving εφέ. Επιπλέον, όσο περνά ο καιρός που θα απέχεις από το κάπνισμα, τόσο καλύτερες επιδόσεις θα έχεις σε αυτήν, πράγμα που θα ενισχύσει και τη διάθεσή σου, αλλά και την υγεία σου εν γένει.

Κάνε παρέα με μη-καπνιστές

Όταν βρίσκεσαι σε ένα πάρτι ή κοινωνική εκδήλωση, κάνε παρέα με τους μη καπνιστές ώστε να μην ενδίδεις στο τσιγάρο κατά τη διάρκειά τους. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα αποφεύγεις φυσικά τους φίλους σου!

Κράτα χέρια και στόμα απασχολημένα

Αντικείμενα όπως μια μπάλα anti-stress ή ένα fidget spinner, αλλά και ειδικές τσίχλες και δάκρυα μαστίχας μπορούν να κάνουν τη διαφορά κάθε φορά που έχεις ανάγκη από ένα τσιγάρο.

Κάνε μια λίστα από λόγους ώστε να το κόψεις

Μια λίστα με τους λόγους για τους οποίους θέλεις να κόψεις το κάπνισμα είναι και αυτή που θα κάνει τη διαφορά και θα σου δίνει αδιάκοπο motivation. Φρόντισε η σύνταξή της να είναι από τις πρώτες σου κινήσεις.



About us

allYOU

Φρέσκο (ολόφρεσκο), δικό σου (καταδικό σου) site:
allyou.gr. Δηλαδή όλη εσύ, όλα εσύ. Όλα για σένα, όλα από σένα.

Ποιοι είμαστε

Top
0
Shares