Skip to main content

ΠΡΩΤΗ ΥΛΗ

«Η αγάπη είναι βάσανο. Η μία πλευρά πάντα αγαπά περισσότερο» Catherine Deneuve

Η «Ωραία της Ημέρας» παραμένει ωραία, γοητευτική, δυναμική και ταλαντούχα και συνεχίζει να μας εμπνέει



Φινετσάτη, γοητευτική, πνευματώδης, ταλαντούχα, κομψή, ένας ζωντανός θρύλος και μια γυναίκα που αποτελεί πρότυπο και παράδειγμα προς μίμηση. Η Κατρίν Ντενέβ (Catherine Deneuve, πραγματικό όνομα Κατρίν Φαμπιέν Ντορλεάκ, γαλλικά : Catherine Fabienne Dorléac) γεννήθηκε στις 22 Οκτωβρίου 1943 και είναι Γαλλίδα ηθοποιός, τραγουδίστρια, μοντέλο και παραγωγός. Έγινε γνωστή για ρόλους απόμακρων, μυστηριωδών γυναικών που ενσάρκωσε για διάφορους σκηνοθέτες, μεταξύ των οποίων οι Λουίς Μπουνιουέλ, Φρανσουά Τρυφό και Ρόμαν Πολάνσκι. Το 1985 διαδέχθηκε τη Μιρέιγ Ματιέ ως το επίσημο πρόσωπο της εταιρείας Marianne, το εθνικό σύμβολο της ελευθερίας της Γαλλίας. Δεκατέσσερις φορές υποψήφια για Βραβείο Σεζάρ, κέρδισε τα δυο για την ερμηνεία της στην ταινία Το Τελευταίο Μετρό (1980), για την οποία κέρδισε επίσης το βραβείο David di Donatello στην κατηγορία Καλύτερη Ξένη Ηθοποιός, και στην ταινία Ινδοκίνα (1992).

Η Ντενέβ έκανε την πρώτη της εμφάνιση στον κινηματογράφο το 1957 και ήρθε για πρώτη φορά στο προσκήνιο το 1964 με το μιούζικαλ του Ζακ Ντεμύ Οι Ομπρέλες του Χερβούργου, πριν γίνει πρωταγωνίστρια του Πολάνσκι στη ταινία Αποστροφή (1965), του Ντεμύ στις ταινίες Τα Νεαρά Κορίτσια του Ροσεφόρ (1967) και Δέρμα Γαϊδάρου (1970) και του Μπουνιουέλ στις ταινίες Η Ωραία της Ημέρας (1967) και Τριστάνα (1970).

Ήταν υποψήφια για βραβείο BAFTA Καλύτερης Ηθοποιού για την ταινία Belle de Jour και υποψήφια για Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου για την ταινία Ινδοκίνα. Στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας το 1998 κέρδισε το Volpi Cup Α' Γυναικείου Ρόλου για την ταινία Κάτω από τα Φώτα της Πλατείας. Άλλες σημαντικές ταινίες στην αγγλική γλώσσα περιλαμβάνουν τις The April Fools (1969), Hustle (1975), Αίμα και Πάθος (1983), Χορεύοντας στο Σκοτάδι (2000) και 8 Γυναίκες (2002). Το 2008 έκανε την εκατοστή της εμφάνιση στην ταινία Μια Νύχτα Χριστουγέννων.

https://www.instagram.com/p/CVUUr7Xo014/

Αισθητή έχει κάνει την παρουσία της και στον χώρο του μόντελινγκ – ειδικά όταν εμφανίστηκε γυμνή σε δυο εξώφυλλα του περιοδικού Playboy το 1963 και το 1965. Χρησιμοποιήθηκε ως το πρόσωπο της Chanel No. 5 στα τέλη της δεκαετίας του 1970, προκάλεσε έναν μεγάλο αριθμό πωλήσεων του αρώματος στις ΗΠΑ - τόσο πολύ είχε ο αμερικανικός τύπος εντυπωσιαστεί από την ομορφιά της ώστε την έβαλε στη λίστα με τις πιο καλόγουστες γυναίκες στον κόσμο. Το 1983, η εταιρεία American Home Products την επέλεξε ως το κεντρικό πρόσωπο για την σειρά καλλυντικών της και προσέλαβε τον παγκοσμίου φήμης φωτογράφο Richard Avedon για να προωθήσει τη σειρά καλλυντικών Youth Garde, για την οποία η ίδια η Ντενέβ δήλωσε, «Κοιτάξτε πιο προσεκτικά. Του χρόνου θα είμαι 40 χρονών».

Θεωρείται η μούσα του σχεδιαστή Υβ Σαιν-Λωρέν, ο οποίος την έντυσε στις ταινίες Belle de Jour, La Chamade, La sirène du Mississipi, Un flic, Liza και The Hunger. Το 1992 έγινε το μοντέλο για τη σειρά καλλυντικών για το σώμα που κυκλοφόρησε ο Υβ Σαιν-Λωρέν την ίδια χρονιά. Το 2001 επιλέχθηκε ως το νέο πρόσωπο της L'Oréal Paris. Το 2006 αποτέλεσε την έμπνευση για την σειρά καλλυντικών της MAC Beauty και τον Φεβρουάριο του ίδιου χρόνου συνεργάστηκε με την εταιρεία για την χρωματική παλέτα της MAC που διατέθηκε στα καταστήματα ομορφιάς σε όλο τον κόσμο. Το 2007 η Ντενέβ ξεκίνησε να εμφανίζεται στις διαφημίσεις για τις βαλίτσες της Louis Vuitton. Τον Μάρτιο του 2013 η εφημερίδα Guardian την έβαλε στη λίστα με τις 50 πιο καλοντυμένες γυναίκες άνω των 50. Τον Ιούλιο 2017 η Ντενέβ εμφανίστηκε σε μια εκστρατεία της Louis Vuitton με τίτλο Connected Journeys, γιορτάζοντας την κυκλοφορία του ρολογιού Tambour Horizon.

Το 1986 η Ντενέβ κυκλοφόρησε το προσωπικό της άρωμα, με τίτλο Deneuve. Σχεδιάζει γυαλιά, παπούτσια και κοσμήματα.

https://www.instagram.com/p/CVUTCvtKyDx/

Παντρεύτηκε μια φορά, με τον φωτογράφο David Bailey από το 1965 έως το 1972. Έχει υπάρξει ζευγάρι με τον σκηνοθέτη Roger Vadim, τον ηθοποιό Μαρτσέλο Μαστρογιάννι, τον κινηματογραφιστή Hugh Johnson, τον Ισπανό μοντέλο και σήμερα τηλεοπτικό παρουσιαστή Carlos Lozano αλλά και με τον επιχειρηματία του Canal+ Pierre Lescure.

Έχει δύο παιδιά : τον ηθοποιό Christian Vadim, από τη σχέση της με τον Roger Vadim, και την ηθοποιό Κιάρα Μαστρογιάννι από τη σχέση της με τον Μαρτσέλο Μαστρογιάννι. Έχει πέντε εγγόνια.

Στις 6 Νοεμβρίου 2019 το BBC News ανέφερε ότι η Ντενέβ υπέστη ένα ελαφρύ εγκεφαλικό και ότι αναρρώνει σε ένα νοσοκομείο του Παρισιού. Παρόλη την ανησυχία των ιατρών, δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα στις ζωτικές λειτουργίες της.

Έχει έντονη φιλανθρωπική δράση ενώ επίσης έχει ασχοληθεί και με την πολιτική.

Σήμερα με αφορμή τα γενέθλιά της θυμόμαστε μερικές από τις χαρακτηριστικές της φράσεις:

 

«Μια γυναίκα πρέπει να είναι έξυπνη, να έχει γοητεία, μια αίσθηση χιούμορ και να είναι ευγενική. Είναι αυτές οι ίδιες ιδιότητες ωστόσο που χρειάζομαι κι από έναν άνδρα.

 

«Ο γάμος είναι παρωχημένος και παγίδα».

 

«Δεν μπορώ να φανταστώ να έχω μια φυσική σχέση με μια γυναίκα. Δεν το έχω κάνει. Αλλά αγαπώ πραγματικά τις γυναίκες».

 

«Αυτό μου αρέσει σε μια ταινία - μπορεί να είναι παράξενη, κλασική, κανονική, ρομαντική. Ο κινηματογράφος που κάνω είναι το πιο ευπροσάρμοστο πράγμα».

 

«Ήταν πολύ ερωτικό και προκλητικό για τους ανθρώπους να αναρωτιούνται για τα συναισθήματά μου για τις γυναίκες».

 https://www.instagram.com/p/CUp4z88I8T8/

«Μπορείτε να εκφράσετε πολλά πράγματα, πολλή δράση χωρίς να μιλάτε».

 

«Η πορνεία συμβαίνει εξαιτίας των ανδρών, λόγω των προβλημάτων που έχουν. Στην πραγματικότητα καμία γυναίκα δεν θα επιλέξει να το κάνει αυτό».

 

«Όταν βλέπω πρώτα τον φακό, κοιτάζω μόνο τον εαυτό μου, αλλά τότε αρχίζετε να βλέπετε τη σκηνή».

 

«Το σεξ είναι ένα μεγάλο ερωτηματικό. Είναι κάτι που οι άνθρωποι πάντα θα θέλουν να μιλήσουν».

 

«Μερικές φορές είναι πιο δύσκολο να κάνετε πολύ απλές ταινίες χαμηλού προϋπολογισμού».

 https://www.instagram.com/p/CRKLahClSq_/

«Μπορεί να έχω ένταση, να νευριάζω, να αγχώνομαι, αλλά ποτέ δεν βαριέμαι».

 

«Είναι πάντα δύσκολο να παίξω μια σκηνή σωματικής βίας, επειδή πάντα φοβάμαι ότι δεν γνωρίζω τη δική μου δύναμη και ότι μπορεί να βλάψω κάποιον».

 

«Στη Belle de Jour, ο παραγωγός ήταν πολύ προστατευτικός. Ήταν πολύ δύσκολο για μένα».

 

«Νομίζω ότι οτιδήποτε έχει να κάνει με τη σεξουαλικότητα κάνει τους ανθρώπους να ενδιαφέρονται πολύ».

 

«Οι άνθρωποι που με γνωρίζουν ότι ξέρουν ότι είμαι δυνατή, αλλά είμαι ευάλωτη».

 

«Δεν αφιέρωσα τη ζωή μου στην υποκριτική. Δίνω πολλά για τη δουλειά μου, αλλά η ζωή μου ήταν πάντα πιο σημαντική».

 

«Μου αρέσει να κάνω πολύ μεγάλες και περίπλοκες σκηνές».

 

«Μπορώ να είμαι πολύ επικριτική για τον εαυτό μου και για άλλους ανθρώπους. Μπορώ να είμαι πολύ απαιτητική».

 

«Είμαι επιπόλαιη. Μετά αισθάνομαι ενοχές».

 

«Το να είσαι ηθοποιός στον κινηματογράφο είναι πολύ διαφορετικός από έναν θεατρικό ηθοποιό».

 https://www.instagram.com/p/CVTuUdDoov4/

«Δεν είμαι πάντα ο ωραιότερος άνθρωπος για να με συναντήσει κανείς, γιατί ξεχνώ πολύ εύκολα ότι είμαι ηθοποιός όταν δεν δουλεύω».

 

«Δεν ήμουν ποτέ μια επικίνδυνη γυναίκα. Δεν είμαι η ξανθιά μοιραία γυναίκα που θα μπορούσε να κλέψει τον σύζυγό σας».

 

«Η αγάπη είναι βάσανο. Η μία πλευρά πάντα αγαπά περισσότερο».

Διαβάστε επίσης

ΠΡΩΤΗ ΥΛΗ

«Δεν φοβάμαι τα ελαττώματά μου. Λατρεύω τις ατέλειές μου» Lady Gaga

Happy birthday στη μία και μοναδική Lady Gaga

ΠΡΩΤΗ ΥΛΗ

«Ως γυναίκα δεν έχω χώρα. Ως γυναίκα, η χώρα μου είναι όλος ο κόσμος» Virginia Woolf

Η εμβληματική συγγραφέας Virginia Woolf αποφάσισε να φύγει από τη ζωή στις 28 Μαρτίου 1941, αφήνοντας πίσω της ένα μεγαλειώδες έργο

ΠΡΩΤΗ ΥΛΗ

Jon Fosse «Ο πόλεμος και η τέχνη είναι αντίθετα. Η τέχνη είναι ειρήνη».

Ο Νορβηγός νομπελίστας συγγραφέας, Jon Fosse, μας συγκινεί με το μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου 2024

Προτεινόμενα

FASHION NEWS

Ο Alessandro Michele νέος creative director του οίκου Valentino

Η ανακοίνωση του εμβληματικού οίκου βάζει τέλος στις φήμες που τον ήθελαν εδώ και καιρό να αναλαμβάνει το τιμόνι του

CELEBS

Δημήτρης Σέρφας: Η ηλικία, η καταγωγή και η αδυναμία στη μητέρα του

Όσα δεν ξέρουμε για τον «Γρηγόρη» από το «Προξενιό της Ιουλίας»