Skip to main content

BLOGS

Η Ένωση Συντηρητών Αρχαιοτήτων σφάζει κυριολεκτικά ΕΛ.ΑΣ. και κυβέρνηση για το χειρισμό των Πικάσο και Μοντριάν

«Ο όλος χειρισμός καθώς και οι τραγικές εικόνες, που έχουν κάνει τον γύρω του κόσμου, δεν περιποιούν τιμή για την χώρα μας»



 

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΕΣΑ σχετικά με τον χειρισμό των έργων ζωγραφικής των Πικάσο και Μοντριάν:

Pixel
Pixel

Την δεκαετία του ‘80 η Μελίνα Μερκούρη από την θέση της Υπουργού Πολιτισμού έθεσε σε πρώτη προτεραιότητα και διεθνοποίησε το ζήτημα της επανένωσης των γλυπτών του Παρθενώνα. Ένα από τα πρώτα αντεπιχειρήματα των άγγλων αρνητών ήταν πως η χώρα μας δεν διέθετε το ανάλογο επιστημονικό προσωπικό για την Προστασία και τη Συντήρησή τους. Το 1985 η Συντήρηση Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης στην χώρα μας βρίσκει τη θέση της στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Σήμερα, μετά από 36 χρόνια, η Συντήρηση Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης βρίσκεται σε υψηλότατο επίπεδο και η τεχνογνωσία που έχει κτιστεί και διαρκώς εμπλουτίζεται, αποτελεί για την χώρα μας εξαγώγιμο προϊόν. Ο χειρισμός, στην ολότητά του πλέον, των αρχαιοτήτων και των έργων τέχνης γίνεται από επαγγελματίες οι
οποίοι πέρα και πάνω από όλα κατανοούν τις ιδιαιτερότητες, την ευαισθησία της ύλης τους και τη μοναδικότητά τους, ενώ γνωρίζουν να δείχνουν την απαιτούμενη προσοχή και τον ανάλογο σεβασμό.

Τα όσα είδαμε στον χειρισμό των έργων «Γυναικείο Κεφάλι» του Πάμπλο Πικάσο και «Ο Ανεμόμυλος Στάμερ» του Πιτ Μοντριάν δείχνουν ότι αυτοί που βρέθηκαν κοντά τους δεν έχουν κατανοήσει την μοναδικότητά τους, το ανεπανάληπτο της ύπαρξής τους. Εδώ δεν αρκεί μόνο η εφαρμογή των νόμων ή η εξιχνιαστική δεινότητα της αστυνομίας. Όταν γίνεται κάποιο έγκλημα το προσωπικό της αστυνομίας συλλέγει τα πειστήρια με περισσή προσοχή και εξοπλισμό, λαμβάνοντας γενικά όλα τα απαραίτητα μέτρα για να μην αλλοιωθούν τα αποδεικτικά στοιχεία. Τα έργα των Πικάσο και Μοντριάν δεν είχαν καν αυτή την τύχη των προστατευτικών μέτρων.

Τα συγκεκριμένα έργα τέχνης από τη στιγμή της κλοπής τους και μέχρι σήμερα έχουν βρεθεί σε άγνωστες και ανεξέλεγκτες περιβαλλοντικές συνθήκες, επιβαρυντικές για την κατάσταση διατήρησή τους. Το μόνο που δεν χρειαζόταν ήταν η δημόσια παρουσίασή τους, μόλις βρέθηκαν, μπροστά σε δεκάδες ανθρώπους και φωτογραφικά φλας και μάλιστα με την πρακτική της αστυνομίας για τα κοινά κλοπιμαία. Ας μην αναφερθούμε στο τραγικό περιστατικό της πτώσης και της βιαστικής επανατοποθέτησης στο... ράφι του έργου «Γυναικείο Κεφάλι»!

Ο όλος χειρισμός καθώς και οι τραγικές εικόνες, που έχουν κάνει τον γύρω του κόσμου, δεν περιποιούν τιμή για την χώρα μας. Προκαλούν δε την εντύπωση ότι στην περίπτωση των δύο σημαντικών αυτών έργων τέχνης για την Πολιτεία η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς δεν ήταν η προτεραιότητα.

 

 

Διαβάστε επίσης

BLOGS

“Hind’s Hall”: Ο Macklemore παρουσιάζει ένα κομμάτι για τη στήριξη του παλαιστινιακού λαού

Το κομμάτι πήρε τον τίτλο του από ένα κατειλημμένο κτίριο του Columbia University που τιμά ένα εξάχρονο κορίτσι που έχασε τη ζωή του στον πόλεμο - όλα τα έσοδα θα διατεθούν στο United Nations Relief and Works Agency for Palestine Refugees  

BLOGS

10 απίθανα στοιχεία για τη σειρά «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ»

Πολλοί πιστοί στις εκκλησίες προσεύχονταν στις φωτογραφίες του τηλεοπτικού Ιησού, Robert Powell, μαζί με άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία και trivia γύρω από τη θρυλική σειρά του Franco Zeffirelli. Γράφει ο Μάνος Νομικός

Προτεινόμενα

ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ

Ζώδια Παρασκευής 10 Μαΐου

Εάν θέλετε πραγματικά να εξαφανιστεί το άγχος, πιστέψτε στον εαυτό σας

BLOGS

“Hind’s Hall”: Ο Macklemore παρουσιάζει ένα κομμάτι για τη στήριξη του παλαιστινιακού λαού

Το κομμάτι πήρε τον τίτλο του από ένα κατειλημμένο κτίριο του Columbia University που τιμά ένα εξάχρονο κορίτσι που έχασε τη ζωή του στον πόλεμο - όλα τα έσοδα θα διατεθούν στο United Nations Relief and Works Agency for Palestine Refugees  

SEX

Ερωτογενείς ζώνες αντρών

Τα πιο ευαίσθητα σημεία για να φιλήσεις έναν άντρα