4 τρόποι να απαλλαγείς από τις εμμονικές σκέψεις - AllYou.gr

Search

4 τρόποι να απαλλαγείς από τις εμμονικές σκέψεις

Τον θερμοσίφωνα τον έκλεισες;

> ΕΓΩ ::
16 Οκτωβρίου 2018
Συντάκτης : Αλεξάνδρα Παπαδάκη

Σου έχει τύχει μια φάση στη ζωή σου κατά τη διάρκεια της οποίας κάνεις συνέχεια αρνητικές σκέψεις; Κάτι σαν κολλήματα του μυαλού και μόνιμα, καθημερινά άγχη που σε βασανίζουν;

Φεύγεις από το σπίτι και σκέφτεσαι: «Το σίδερο το έβγαλα από την πρίζα;». Μπαίνεις στο αμάξι και σκέφτεσαι «Λες να τρακάρω;». Παρκάρεις, κάνεις μερικά βήματα και γυρνάς πίσω. «Το αμάξι το κλείδωσα;». Πας στη δουλειά και λες «Μήπως με απολύσουν;». 

Αυτά τα κολλήματα, οι εμμονές είναι κατά κύριο λόγο με αρνητικό πρόσημο και αποτελούν γνωρίσματα αγχώδους διαταραχής. Το άγχος σου, δηλαδή, σε κάνει να ασχολείσαι και να βασανίζεσαι με πράγματα στα οποία σε άλλη περίπτωση δεν θα κολλούσες. 

Για να αντιμετωπίσεις αυτές τις εμμονές:

1. Αποδέξου ότι έχεις εμμονές. Αυτό είναι το πρώτο και σημαντικότερο βήμα. Μην υποτιμάς αυτό που ζεις. 

2. Κάθε φορά που έρχεται στο μυαλό σου μια εμμονική σκέψη, προσπάθησε να μην της δώσεις σημασία. Να την υποτιμήσεις, να την αγνοήσεις. Εκείνη δεν πρόκειται να ξαναγυρίσει ή εάν το κάνει θα είναι πλέον αδύναμη. 
Όσο πιο πολύ ασχολείσαι με τέτοιες σκέψεις, τόσο περισσότερες θα έρχονται να σε βρίσκουν. Και πλέον μιλάμε για ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή.

3.Σκέψου τι σου συμβαίνει. Σε τι κατάσταση είσαι. Ήρθε η σκέψη και πώς αντέδρασες; Με άγχος. 

4.Πάρτο απόφαση ότι το πώς θα αντιδράσεις στις εμμονικές σκέψεις είναι θέμα επιλογής. Μπορείς να επιλέξεις. Μην περνάς στον οργανισμό σου το μήνυμα ότι βρίσκεσαι σε κίνδυνο. Το κάνεις να αντιδρά αναλόγως.  

Είναι στο χέρι σου να ξεκολλήσεις. Όσο για το σίδερο, οκ, ανέβα πάλι πίσω στο σπίτι να το τσεκάρεις. Μπορεί όντως να το έχεις ξεχάσει.



Ακολούθησε το allyou στο Instagram!