Skip to main content

ΠΡΟΤΑΣΗ ΗΜΕΡΑΣ

Σήμερα πάμε σινεμά: Ένα ψηλό κορίτσι του Καντεμίρ Μπαλάγκοφ

Βλέπουμε το (βραβευμένο με Όσκαρ) και ταξιδεύουμε στο Λένινγκραντ, το 1945.


Λένα Γρηγορίου

Ένα ψηλό κορίτσι

(Beanpole)

του Καντεμίρ Μπαλάγκοφ

Βραβείο FIPRESCI UN CERTAIN REGARD Φεστιβάλ Καννών

Βραβείο Σκηνοθεσίας UN CERTAIN REGARD Φεστιβάλ Καννών

Υποψηφιότητα της Ρωσίας για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας

Σενάριο: Καντεμίρ Μπαλάγκοφ, Αλεξάντερ Τέρεκοφ

Ηθοποιοί: Βικτώρια Μιροσνιτσένκο, Βασίλισα Περελίτζινα, Αντρέι Μπικόφ

Η ταινία είναι βασισμένη στο βιβλίο "Ο πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας" της βραβευμένης με Νόμπελ Λογοτεχνίας Σβετλάνα Αλεξίεβιτς  ( Εκδόσεις Πατάκη)

Trailer Youtube: 

 Βρισκόμαστε στο Λένινγκραντ, το 1945. Ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος έχει αφήσει την πόλη σε συντρίμμια, τους ανθρώπους εξαντλημένους σωματικά και ψυχικά. Η πολιορκία τελείωσε αλλά η μάχη για τη ζωή συνεχίζεται. Δύο νεαρές γυναίκες, η Ίγια και η Μασά προσπαθούν να ξαναφτιάξουν τη ζωή τους.

Σημείωμα  σκηνοθέτη

«Το «Ένα ψηλό κορίτσι» είναι η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία μου. Είναι πολύ σημαντικό για εμένα που η ιστορία λαμβάνει χώρα το 1945. Οι ήρωες μου, όπως και η πόλη στην οποία ζουν, είναι εξαθλιωμένοι από έναν απαίσιο πόλεμο. Ζουν σε μια πόλη που υπέστη μία από τις χειρότερες πολιορκίες στην ιστορία των πολέμων. Αυτή είναι μια ιστορία για εκείνους και τους ανθρώπους συναντούν στο Λένινγκραντ, τα εμπόδια που καλούνται να ξεπεράσουν και ο τρόπος που τους αντιμετωπίζει η κοινωνία. Ψυχολογικά τραυματισμένοι από τον πόλεμο, θα τους πάρει χρόνο να προσαρμοστούν στη νέα τους ζωή. Με ενδιαφέρει πολύ η μοίρα των γυναικών και ειδικότερα εκείνων που πολέμησαν στον Β’ Παγκόσμιο. Σύμφωνα με τα στατιστικά, είναι ο πόλεμος με τη μεγαλύτερη συμμετοχή γυναικών. Ως συγγραφέας με ενδιαφέρει να απαντήσω στο ερώτημα: τι συμβαίνει στον άνθρωπο που υποτίθεται ότι πρέπει να γεννήσει ζωή αφού έχει περάσει τα δεινά του πολέμου; Η ταινία έχει μια συγκεκριμένη χρωματική παλέτα. Όταν άρχισα να διαβάζω τα ημερολόγια των ανθρώπων που έζησαν εκείνη την περίοδο, έμαθα ότι παρά τις δυσκολίες, περιβάλλονταν από φωτεινά χρώματα κάθε μέρα. Η αντίθεση μεταξύ των χρωμάτων και της μεταπολεμικής ζωής ήταν κάτι πολύ ενδιαφέρον. Το βιβλίο «Ο Πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας»  από τη βραβευμένη με Νόμπελ Σβετλάνα Αλεξίεβιτς ήταν η βασική έμπνευση για την ταινία. Το βιβλίο αυτό μου αποκάλυψε έναν ολόκληρο καινούριο κόσμο. Ανακάλυψα πόσο λίγα γνώριζα για τον πόλεμο κι ακόμη λιγότερα για τις γυναίκες που συμμετείχαν σε αυτόν. Αυτό με οδήγησε σε μα άλλη σκέψη: τι συνέβαινε σε μια γυναίκα όταν τελείωνε ο πόλεμος, όταν είχε συμβεί όλο αυτό στο μυαλό της και τη φύση της, την παραβίαση ουσιαστικά της φύσης της;

 

 Το Λένινγκραντ ήταν ιδιαίτερα σημαντικό για εμένα, καθώς ήταν η πόλη που επιβίωσε της πολιορκίας και οι συνέπειες της έπρεπε να είναι εμφανείς στην ταινία. Έπρεπε να υπάρχει αυτό το background, ένα συναίσθημα που σου βγάζει ακόμη και σήμερα η πόλη (Αγία Πετρούπολη). Νοιώθουμε τις συνέπειες του πολέμου στο χώρο όπου εκτυλίσσεται η δράση και στα χρώματα της ταινίας. Πάνω απ’όλα όμως είναι στη μοίρα των ηρώων μας. Ήθελα να αποτυπωθούν οι συνέπειες του πολέμου στα πρόσωπα των ανθρώπων, τα μάτια τους, τα σώματα τους, όχι απλά στα κατεστραμμένα κτίρια. «Beanpole» σημαίνει «καλαμιά», η λέξη περιγράφει τα φυσικά χαρακτηριστικά της πρωταγωνίστριας μας, Ίγια, που είναι ένα πολύ ψηλό κορίτσι. Για μένα η λέξη αντιπροσωπεύει την αδεξιότητα, τον τρόπο με τον οποίο οι ήρωες μου αισθάνονται κι εκφράζονται μέσα στην ταινία, μαθαίνουν να ζήσουν μετά τον πόλεμο και τους είναι πάρα πολύ δύσκολο.» - Καντεμίρ Μπαλάγκοφ

Το «Ένα ψηλό κορίτσι» παρουσιάστηκε στο Τμήμα «Ένα κάποιο βλέμμα» του 72ου Φεστιβάλ Καννών και τιμήθηκε με το Βραβείο Fipresci και το Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας. Trivia  Δεν υπάρχει καμία εικόνα του Στάλιν ή του Λένιν στην ταινία. 

Τα αυτοκίνητα στην ταινία είναι όλα αυθεντικά. Τα δανείστηκε η παραγωγή από το Μουσείο Μεταφορών της Αγίας Πετρούπολης. Το αυτοκίνητο του Σάσα είναι επίσης δανεικό από το μουσείο. Είναι μια Μερσεντές του 1938 και ο ηθοποιός χρειάστηκε να κάνει ειδική εκπαίδευση για να μάθει να το οδηγεί χωρίς βοήθεια.

Για το διαμέρισμα που έμεναν οι δύο γυναίκες, κατασκευάστηκε από την αρχή ένα αυθεντικό διαμέρισμα της εποχής. Κάθε τοίχος ήταν καλυμμένος με ταπετσαρία που έφτανε και τα πέντε στρώματα. Μπορεί να ήταν προπολεμική ταπετσαρία ή σελίδες από εγκυκλοπαίδειες με εξωτικά πουλιά. Κάποια από τα κομμάτια που χρησιμοποιήθηκαν ήταν αυθεντικά της εποχής. Όταν ο ιστορικός σύμβουλος επισκέφτηκε το σετ εντυπωσιάστηκε από το γεγονός ότι δε μπορούσε να καταλάβει τη διαφορά του αυθεντικού υλικού από το νέο. 

Η παραγωγή χρησιμοποίησε αυθεντικές εφημερίδες του 1942 για να κλείσει τις τρύπες στα παράθυρα του διαμερίσματος που έμεναν οι δύο γυναίκες (κάτι που συνηθιζόταν πολύ εκείνη την περίοδο). Ο καλλιτεχνικός διευθυντής βρήκε τα ιστορικά τεύχη σε ένα παζάρι. Οι εφημερίδες αυτές χρησιμοποιήθηκαν και για τις χαρτοπετσέτες για τη σκηνή της πρωτοχρονιάς στο νοσοκομείο. Ήταν τοποθετημένες δίπλα στα κρεβάτια των ασθενών. 

 

Διαβάστε επίσης

ΠΡΟΤΑΣΗ ΗΜΕΡΑΣ

«Να ονειρεύομαι το αδύνατο, αυτή είναι η επιδίωξή μου» Μιγκέλ ντε Θερβάντες

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου, θυμόμαστε τον μπαμπά του πιο ονειροπόλου ήρωα, που πέθανε στις 23 Απριλίου 1616

ΠΡΟΤΑΣΗ ΗΜΕΡΑΣ

Όλα όσα θα δούμε στο Disney+ τον Απρίλιο

Με αποκλειστικό, πρωτότυπο περιεχόμενο, χιλιάδες τίτλους Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic και περιεχόμενο γενικής ψυχαγωγίας, το Disney+ προσφέρει στους fans περισσότερα από όσα φαντάζονται, όλα σε ένα σημείο.

ΠΡΟΤΑΣΗ ΗΜΕΡΑΣ

Στην ΑΒ Βασιλόπουλος οι τιμές πέφτουν σταθερά!

Κάθε μέρα χαμηλή τιμή σε φρέσκα φρούτα, λαχανικά, ζυμαρικά, γαλακτοκομικά, δημητριακά, απορρυπαντικά και πολλές ακόμη κατηγορίες!

Προτεινόμενα

ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ

Ζώδια για 29/4 έως 4/5

Πριν πάρετε οριστικές αποφάσεις σε οτιδήποτε, χρειάζεται να βάζετε μπροστά τη λογική

ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ

Cupcakes-λαγουδάκια για να γιορτάσετε το Πάσχα

Δημιουργήστε τα δικά σας γλυκά έθιμα αυτό το Πάσχα