Που οφείλεται το άγχος του Φθινοπώρου; - AllYou.gr

Search

Που οφείλεται το άγχος του Φθινοπώρου;

Αν μαζί με τα φύλλα έχει πέσει και η διάθεση σου, μάθε τι φταίει και προχώρα!

> ΕΓΩ ::
21 Οκτωβρίου 2016

Για πολλούς το Φθινόπωρο είναι η καλύτερη εποχή. Δροσιά μετά την πολλή ζέστη, επιστροφή στο σπίτι και τα μυαλά ξανά στη θέση τους, μακρυά από παραλίες και ηλιοβασιλέματα. Για άλλους πάλι, αυτή η εποχή έρχεται μαζί με μελαγχολία και άγχος. 

Πράγματι, το "άγχος του Φθινοπώρου" υπάρχει. Συνήθως εμφανίζεται στις αρχές της εποχής, όμως για πολλούς μπορεί να εκδηλωθεί και αργότερα, ειδικά στην Ελλάδα που η φύση βοηθάει στην παράταση του καλοκαιριού. Αν και εσύ νιώθεις άγχος χωρίς να καταλαβαίνεις τι ακριβώς φταίει, τότε είναι πιθανό να είσαι... θύμα αυτής της παροδικής κατάστασης. Το να εστιάσεις στους λόγους που την προκαλεί, μπορεί να σε βοηθήσει να ηρεμήσεις πιο γρήγορα. Πάμε, λοιπόν, να δούμε που οφείλεται το άγχος του Φθινοπώρου!

1. Μικρότερες μέρες
Η μειωμένη έκθεση σου στην ηλιακή ακτινοβολία, είναι ένας βασικός παράγοντας που μπορεί να σου δημιουργεί άγχος. Όσο οι μέρες μικραίνουν, πιθανότερο είναι να μένεις περισσότερες ώρες στο σπίτι και λιγότερες εκτός αυτού. Πέφτει η Bιταμίνη D και να πως το χαμόγελο χάνεται! 

2. Η επιστροφή στα θρανία
Καλό το σχολείο αλλά μαζί του φέρνει ένα σωρό υποχρεώσεις και άγχη. Μετά από ένα ανέμελο καλοκαίρι, ξαφνικά καλείσαι να ακολουθείς το πρόγραμμα των παιδιών και πια να βάλετε μπροστά τη μελέτη. 

3. Αλλεργίες
Μια έρευνα που έγινε το 2009 και δημοσιεύτηκε στο Journal of Affective Disorders, διαπίστωσε ότι ένας αλλεργικός βιώνει την ίδια κατάσταση με κάποιον που είναι μανιακός ή καταθλιπτικός. Άλλη έρευνα, έχει καταλήξει στο συμπέρασμα ότι τα αλλεργικά συμπτώματα συνδέονται με υψηλότερο άγχος και κατάθλιψη. 

4. Λιγότερη άσκηση
Αν σου αρέσει η άσκηση εκτός σπιτιού, ξέρεις πολύ καλά ότι το Φθινόπωρο δυσκολεύει τα πράγματα. Τα πρωτοβρόχια, η δροσιά, η αλλαγή ώρας, ανατρέπουν τη ρουτίνα σου και ασκείσαι λιγότερο. Αν πάλι είσαι του γυμναστηρίου, η επιστροφή δεν είναι εύκολη υπόθεση και είναι πιθανό η διαδικασία επαναφοράς να σε αγχώνει. Όμως επειδή έχεις ανάγκη από ενδορφίνες, ένας στόχος για έστω και 10 λεπτά περπάτημα την ημέρα, θα σε κάνει να νιώσεις καλύτερα.

5. Πολλές νέες υποχρεώσεις
Νέα σεζόν, νέες ευθύνες! Όσο καλό και να κάνει στον εγκέφαλο σου το να δοκιμάζεις νέα πράγματα, δε γίνεται να μη σου δημιουργεί και άγχος το γεγονός ότι πρέπει να τα μάθεις και να αποδώσεις τα μέγιστα, μια εποχή που έρχεται κατευθείαν μετά την ξεκούραση και την ανεμελιά.



Ακολούθησε το allyou στο Instagram!