Ήμουν κι εγώ εκεί! - AllYou.gr

Search

Ήμουν κι εγώ εκεί!

Σήμερα, θα ακολουθήσουμε την Ειρήνη σε μια βόλτα εντελώς διαφορετική. Θα περπατήσουμε μαζί της ανάμεσα σε ερείπια και συντρίμμια και θα ζήσουμε το απόλυτο αστυνομικό θρίλερ.

23 Ιουνίου 2015

Αντέχεις τη βία; Κοιτάς κατάματα το φόβο; Είσαι ψυχολογικά έτοιμη να λύσεις ένα μυστήριο; 

Βρισκόμαστε στα Μελίσσια, σε ένα εγκαταλελειμμένο κτίριο, που κουβαλά ακόμα τις αναμνήσεις του παρελθόντος, ένα άδειο προαύλιο, ένα υπόγειο που δεν τολμάς να πλησιάσεις.

Κοιτάω στο τέλος του διαδρόμου, κοντά στις σκάλες. Στα μάτια μου έρχονται ξαφνικά εικόνες αγνώστων. Στα αυτιά μου ακούγονται ανατριχιαστικά ουρλιαχτά. Ανθρώπινος πόνος. Αίμα. Βασανιστήρια. 

Αποφασίζω να κάνω το επόμενο βήμα. Πριν όμως κατέβω τα σκαλιά, κοιτάζω πίσω μου. Είμαι ασφαλής; Κι αν κάτι συμβεί, ποιος θα με ακούσει να φωνάζω βοήθεια; Ρίσκο. Αλλά έτσι είμαι εγώ, ρισκάρω κι όπου βγει.

tainia750.jpg

Λέω να σου λύσω από τώρα το μυστήριο! Βρίσκομαι σε γύρισμα ταινίας. Για ρεπορτάζ. Είμαι στο (εγκαταλελειμμένο) ΝΑΤ στα Μελίσσια και παρακολουθώ τα γυρίσματα της καινούργιας ταινίας του Σωτήρη Τσαφούλια, «Έτερος Εγώ».

Τελευταίο σκαλοπάτι. Δεξιά κι αριστερά δωμάτια άδεια, τοίχοι γκρεμισμένοι, παράθυρα σπασμένα, πόρτες ανύπαρκτες. Ο διάδρομος εκτείνεται στο βάθος. Βλέπω ένα φως. Ξαφνικά, με έπιασε ρίγος, το ομολογώ. Ποιος μπορεί να κρύβεται εδώ; Μήπως πρέπει να γυρίσω πίσω, πριν καν αντιληφθεί την παρουσία μου; 

Βλέπω μια σκιά. Ο κύριος που στέκεται στο βάθος μοιάζει να φοράει στολή αστυνομικού. 

«Κύριε, με συγχωρείτε..». 

Δεν απαντά. Έχει γυρισμένη την πλάτη και δεν μπαίνει στον κόπο ούτε να με κοιτάξει. 

«Συγγνώμη.. Βρίσκομαι εδώ για ένα ρεπορτάζ. Είμαι δημοσιογράφος. Μπορείτε να με βοηθήσετε;», του φώναξα. Καμία απάντηση

Έκανα ένα βήμα παραπέρα. Αν πλησιάσω λίγο ακόμα... Η ανάσα μου κόβεται. Μια αλυσίδα σύρθηκε στο έδαφος. Ο αστυνομικός παραμένει ακίνητος. Οι ψίθυροι γίνονται όλο και πιο έντονοι. Ένας άνθρωπος μέσα στο χώμα και τη σκόνη, με μια τεράστια ανοιχτή πληγή στο θώρακα, βαμμένος στο αίμα, στέκεται στο τέλος του διαδρόμου. Νομίζω, ότι άρχισα να φοβάμαι για τη ζωή μου. Ένιωσα να με διαπερνά κρύος ιδρώτας. Έχασα την επαφή με το σώμα μου, με τις αισθήσεις μου. Μούδιασα...

Από το τελευταίο δωμάτιο υπάρχει μια ηλιαχτίδα που πέφτει σαν προβολέας επάνω του. Μπορώ πια να διακρίνω το πρόσωπο του. Ο αστυνομικός, που ως εκείνη την ώρα παρέμενε ακίνητος, γυρνά, τον κοιτάζει κι έπειτα, άνθρωποι εμφανίζονται από το πουθενά. Βλέπω άντρες να κουβαλούν πέτρες, ξύλα... Μια γυναίκα κρατά ένα ασπρόμαυρο πίνακα και κοιτάζοντας μια φωτογραφία, επεμβαίνει στα στοιχεία του χώρου. Οι  αστυνομικοί είναι πια περισσότεροι. Ένας άντρας κρατά στα χέρια του ένα σημειωματάριο. Ένας άλλος άντρας μιλά για θανατηφόρες ουσίες. Ένα αρχαιοελληνικό σύνθημα με αίμα στον τοίχο. Αποτρόπαιο έγκλημα...

tainia751.jpg

Θέλω να λύσω το μυστήριο. Θέλω να συναρμολογήσω το παζλ και παίρνω μια βαθιά ανάσα, για να ρωτήσω έναν άνθρωπο που στέκεται δεξιά μου, σε ένα σκοτεινότερο σημείο και παρατηρεί το χώρο, τις κινήσεις, τις δηλώσεις των ύποπτων αυτών ανθρώπων. 

«Χαίρετε! Λέγομαι Ειρήνη Διαμαντακίδου και βρίσκομαι εδώ για ένα ρεπορτάζ που αφορά στην καινούργια ταινία σας. Μπορώ να σας κάνω μερικές ερωτήσεις;»

«Δώστε μου λίγο χρόνο και θα είμαι στη διάθεση σας..», μου απάντησε ο... κατά κόσμον σκηνοθέτης Σωτήρης Τσαφούλιας. 

Καθόμαστε ο ένας δίπλα στον άλλον. Εγώ ρωτάω, εκείνος απαντάει: « Βρισκόμαστε στα γυρίσματα της δεύτερης μεγάλου μήκους ταινίας μου, Έτερος Εγώ», ένα αστυνομικό θρίλερ. 

Στην Αθήνα του 2015, γίνονται πέντε δολοφονίες, οι οποίες έχουν ως κοινό τους στοιχείο τα αρχαία ρητά του Πυθαγόρα στον τόπο του εγκλήματος καθώς και ένα νούμερο. Οι αρχές ζητούν τη συνδρομή ενός καθηγητή εγκληματολογίας, του Δημήτρη Λαϊνη, που υποδύεται ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, ο οποίος πάσχει από σύνδρομο Άσπεργκερ, που είναι μια ήπια μορφή αυτισμού, για να τους βοηθήσει στις έρευνες. Και κάπως έτσι ξετυλίγεται το κουβάρι και μαθαίνουμε ποιος και γιατί κάνει τις δολοφονίες».

Υπάρχουν κοινά σημεία ανάμεσα στην καινούργια σας  ταινία και την προηγούμενη κινηματογραφική σας δουλειά, «Κοινός Παρονομαστής»;

Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα αστυνομικό θρίλερ. Δεν υπάρχει κανένα κοινό στοιχείο μεταξύ τους. 

Τι ήταν αυτό που στάθηκε αφορμή, ώστε να γράψετε ένα αστυνομικό σενάριο;

Δεν είμαι από αυτούς που έχουν το ταλέντο να γράφουν ένα σενάριο κατά παραγγελία. Δεν επιλέγω εγώ τα θέματα των ταινιών μου. Τα θέματα επιλέγουν εμένα. Ο «Κοινός Παρονομαστής» ήταν τελείως διαφορετικό  project. Ήταν η πτυχιακή μου στον κινηματογράφο ας πούμε, να μάθω το αντικείμενο και αυτή η ιστορία δημιουργήθηκε για τελείως διαφορετικούς λόγους.

Πώς επιλέξατε τον τίτλο «Έτερος Εγώ»;

Έχει να κάνει με το συγκεκριμένο θεώρημα του Πυθαγόρα που πραγματεύεται η ταινία, αλλά θα απαντηθεί αυτό από μόνο του. Δεν μπορώ να σας αποκαλύψω περισσότερα! Είναι νωρίς!

Η Ελλάδα κάνει ακόμα μικρά και δειλά βήματα στο χώρο του κινηματογράφου, παρότι μετρά δεκάδες ταλαντούχους ηθοποιούς και σκηνοθέτες κι ενώ παράλληλα το γεωγραφικό της περιβάλλον, τα τοπία, είναι μοναδικά. Τι φταίει και δεν προχωράμε δυναμικά παρακάτω;

Στην Ελλάδα έχουμε μια περίεργη νοοτροπία. Δεν τις βοηθάμε τις νέες ιδέες γενικότερα. Ένα μεγάλο μέρος της κρίσης του κινηματογράφου μας  οφείλεται και στα θέματα που πραγματεύεται, τα οποία απέχουν από το κοινό αίσθημα του κόσμου, από προβλήματα που τον απασχολούν. Συνήθως, κάνουμε τα θέματα που θέλουμε να επικοινωνήσουμε εμείς στον κόσμο κι όχι αυτά που ο κόσμος θα περίμενε. Παρά τις δυσκολίες, σε πείσμα των καιρών και των καταστάσεων, όλο και περισσότερες δουλειές γίνονται. Κάποιες έχουν την τύχη να υλοποιούνται, κάποιες όχι. Είναι πολλά που πρέπει να αλλάξουν. Η νοοτροπία μας γενικότερα. 

Έχουμε τα φόντα, έχουμε ανθρώπους που γράφουν εξαιρετικά σενάρια. Έχουμε πολλούς κινηματογραφιστές, φοβερούς ηθοποιούς, απλά είναι λίγο δύσκολες οι συνθήκες γενικά. 

Βρισκόμαστε στο εγκαταλελειμμένο ΝΑΤ, στα Μελίσσια. Γιατί διαλέξατε το συγκεκριμένο χώρο για να γίνει το γύρισμα; 

Η επιλογή του χώρου έχει να κάνει με  τις πέντε δολοφονίες του σεναρίου και τον τόπο όπου βρέθηκαν τα θύματα. Όταν ξεκινήσαμε το τεχνικό ρεπεράζ (τη διαδικασία εύρεσης των κατάλληλων για το σενάριο χώρων), θεωρήσαμε αυτόν ως πιο κατάλληλο, ατμοσφαιρικό και ταιριαστό στη σκηνή, έτσι όπως την είχαμε φανταστεί.

tainia752.jpg

Και τον αφήσατε έτσι όπως ήταν ή έγιναν παρεμβάσεις;

Τον αφήσαμε όπως ήταν, με ελάχιστες σκηνικές παρεμβάσεις, γιατί βοήθησε πάρα πολύ σαν χώρος. 

Σημειώσεις σκηνοθέτη

Το σύνδρομο Άσπεργκερ μπήκε ως συνθήκη στον ήρωα, γιατί όπως στη ζωή, έτσι και στον κινηματογράφο έχουμε προσωπικές δυσκολίες, ζητήματα, δαίμονες. Τα έσοδα των ταινιών μου πηγαίνουν σε φιλανθρωπικό σκοπό. Τα έσοδα της ταινίας «Κοινός Παρονομαστής» διατέθηκαν στην καταπολέμηση του καρκίνου του μαστού και του τραχήλου. Τα έσοδα του «Έτερος Εγώ» θα διατεθούν σε παιδιά με αυτισμό, ώστε να δείξουμε ότι τα παιδιά που πάσχουν από το συγκεκριμένο Σύνδρομο δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται ως κάτι το ξεχωριστό. Ίσα ίσα πρόκειται για περιπτώσεις ανθρώπων που μπορεί να είναι εσωστρεφείς, αντικοινωνικοί ή δυσπρόσιτοι, αλλά αν βρουν την κλίση τους, έχουν την ικανότητα να πετύχουν σπουδαία πράγματα.

Οι προβολείς κλείνουν, το συνεργείο μαζεύει, ηθοποιοί, τεχνικοί κι εμείς εγκαταλείπουμε το ερειπωμένο ΝΑΤ. Η αίσθηση μυστηρίου παραμένει. Δεν έχουμε παρά να περιμένουμε την πρεμιέρα της ταινίας.

Hot αυτή τη στιγμή!

DO IT YOURSELF

Το αναζωογονητικό scrub σώματος που θα λατρέψεις

Αυτή η diy συνταγή θα γίνει η αγαπημένη σου!
ΣΧΕΣΕΙΣ

Πώς η επιτυχία σου επηρεάζει το μέλλον της σχέσης σου

Νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι η επαγγελματική πρόοδος επηρεάζει την προσωπική σου ζωή.
ΠΑΙΔΙ

Tι πρέπει να πεις στο παιδί σου για τον Άγιο Βασίλη;

Και να που δε ξέρεις αν είναι καλύτερο να πεις την αλήθεια ή το παραμύθι.
STREET STYLE

7 σύνολα για να εμπνευστείς αυτή την εβδομάδα

Πάρε τώρα την εβδομαδιαία δόση έμπνευσης που χρειάζεσαι!
ΑΣΚΗΣΗ

Τα 20 λεπτά που θα «ανάψουν» τον μεταβολισμό σου

Αύξησε τις αθλητικές επιδόσεις σου, χωρίς να χρειαστεί να φτάσεις στα άκρα!
ΕΓΩ

Να γιατί πρέπει να ακούς μουσική στη δουλειά

Νέα έρευνα σού προτείνει να βάζεις πιο συχνά τα ακουστικά σου.