5 τροφές που προστατεύουν την καρδιά σου - AllYou.gr

Search

5 τροφές που προστατεύουν την καρδιά σου

Γνωρίζεις ότι το σημαντικότερο βήμα για να διασφαλίσεις την υγεία της καρδιάς σου ξεκινά από το πιάτο που θα βάλεις μπροστά σου στο τραπέζι;

13 Ιανουαρίου 2017

Αν λάβουμε σοβαρά υπόψη μας το δεδομένο ότι σήμερα οι καρδιοπάθειες αποτελούν τη Νο 1 αιτία θανάτου για άνδρες και γυναίκες παγκοσμίως, τότε σίγουρα η ανακοίνωση για την ανακάλυψη μίας νέας θεραπείας -που θα μείωνε τους θανάτους από τη συγκεκριμένη αιτία- θα αποτελούσε ένα από τα πιο ευχάριστα νέα του ιατρικού χώρου. Κι όμως, αντιθέτως απ' ό,τι θα περίμενε κανείς να ακούσει, η πιο δραστική και αποτελεσματική θεραπεία φαίνεται να είναι τόσο απλή κι εύκολη, που ο περισσότερος κόσμος δεν μπορεί να πιστέψει ότι μπορεί να λειτουργήσει. Στις παραδοσιακές κοινωνίες, εκεί όπου οι άνθρωποι δεν καταναλώνουν επεξεργασμένες τροφές, οι καρδιοπάθειες είναι σπάνιες. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Αν από την παιδική ηλικία ακολουθείς υγιεινή διατροφή, τα καρδιακά επεισόδια αποτρέπονται εξ ολοκλήρου στην ενήλικη ζωή.

Βέβαια, ακόμα κι αν συνήθιζες να τρέφεσαι με junk food, η απόφασή σου να αντιστρέψεις τις διατροφικές σου συνήθειες υιοθετώντας υγιεινές επιλογές αποτελεί σοβαρό πλεονέκτημα οποιαδήποτε στιγμή της ενήλικης ζωής σου. Οι μελέτες έχουν δείξει ότι περίπου το 70% των καρδιακών παθήσεων μπορεί να αποτραπεί με τη σωστή δίαιτα, σύμφωνα με τους ειδικούς Τμήματος Δημόσιας Υγείας στο Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ.  Παρακάτω θα σου μιλήσουμε διεξοδικά για 5 κορυφαία τρόφιμα που κάνουν καλό στην καρδιά σου και θα βάλουν τέλος στα ανθυγιεινά καρδοχτύπια σου.

Πορτοκάλι
Άμεση επίδραση:
Περιορίζει την αρτηριακή πίεση, τη χοληστερόλη και τον κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας.
Τα πορτοκάλια περιέχουν τόσες σωτήριες για την καρδιά ουσίες όσες κι ένα φαρμακείο. Η διαλυτή φυτική ίνα (πηκτίνη) που περιέχουν λειτουργεί όπως ένα τεράστιο σφουγγάρι, που ρουφά τη χοληστερόλη από τα τρόφιμα και μπλοκάρει την απορρόφησή της - ακριβώς όπως ενεργεί και μία ομάδα φαρμάκων, γνωστών ως δεσμευτικοί παράγοντες των χολικών οξέων. Το δε κάλιο στα πορτοκάλια ισοσταθμίζει το αλάτι διατηρώντας την αρτηριακή πίεση υπό έλεγχο. Μοα νέα έρευνα όμως έρχεται να δείξει κάτι ακόμα πιο εκπληκτικό αναφορικά με τη δράση των ουσιών του πορτοκαλιού στον οργανισμό μας. Η πηκτίνη στα εσπεριδοειδή βοηθά στην εξουδετέρωση μίας πρωτεΐνης που ονομάζεται γκαλεκτίνη (galectin-3). Αυτή προξενεί «ουλές» στον καρδιακό ιστό οδηγώντας σε καρδιακή ανεπάρκεια, η οποία συνήθως δύσκολα θεραπεύεται με τα φάρμακα.

Ρόδι
Άμεση επίδραση:
Μειώνει την αθηροσκλήρωση
ο Michael Aviram, καθηγητής βιοχημείας στο Technion Israel Institute of Technology στη Haifa, ανακάλυψε ότι ο χυμός του ροδιού με τα μοναδικά αντιοξειδωτικά στοιχεία που περιέχει όχι μόνο μπλοκάρει την εξέλιξη της πλάκας στα τοιχώματα των αρτηριών, αλλά πολλές φορές μπορεί και να αντιστρέψει την ήδη υπάρχουσα συσσώρευση αν οι ασθενείς πίνουν 1 ποτήρι από το χυμό του κάθε μέρα για ένα χρόνο. Πώς επιτυγχάνεται αυτό; Σε πρόσφατες μελέτες, ο Aviram βρήκε ότι το ρόδι ενεργοποιεί ένα ένζυμο, που καταστρέφει την οξειδωμένη χοληστερόλη.

Σκόρδο
Άμεση επίδραση:
Μειώνει την αρτηριακή πίεση και την αθηρωματική πλάκα
Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι ακριβώς όπως τα φάρμακα που πολεμούν την υψηλή αρτηριακή πίεση, το σκόρδο εμποδίζει το ένζυμο που ονομάζεται αγγειοτασίνη και «στενεύει» τα αιμοφόρα αγγεία. Αν και συγκριτικά με τη φαρμακευτική αγωγή η επίδραση θεωρείται μέτρια, το σκόρδο φαίνεται να έχει σημαντικότατη επίπτωση στη συσσώρευση πλάκας. Σε τρεις έρευνες, οι ειδικοί του Πανεπιστημίου UCLA, ανακάλυψαν ότι η εξέλιξη της πλάκας επιβραδύνθηκε στο 50% στους συμμετέχοντες που λάμβαναν εκχύλισμα σκόρδου.

Κόκκινο κρασί
Άμεση επίδραση:
Δίνει ώθηση στην καλή HDL χοληστερόλη και μειώνει τις θρομβώσεις
Το αλκοόλ -πάντα με μέτρο- έχει την ιδιότητα να αυξάνει την καλή χοληστερόλη, η οποία κρατά μακριά την αθηρωματική πλάκα. Το κόκκινο κρασί όμως φαίνεται πως έχει επιπρόσθετα οφέλη: τα συστατικά που ονομάζονται πολυφαινόλες βοηθούν τα αιμοφόρα αγγεία να παραμείνουν ευέλικτα μειώνοντας τον κίνδυνο ανεπιθύμητων θρομβώσεων. Πρόσεξε όμως: Περισσότερα από ένα ποτήρια κρασί ή άλλου αλκοολούχου ποτού την ημέρα αυξάνουν τον κίνδυνο καρκίνου του μαστού, ενώ η χρόνια κατανάλωση αλκοόλ καταστρέφει την καρδιά, άρα όπως κι αν έχει, δεν πρέπει να ξεπερνάς το ένα ποτήρι την ημέρα.

Μαύρη σοκολάτα
Άμεση επίδραση:
Μειώνει την αρτηριακή πίεση
Μια ινδιάνικη φυλή στον Παναμά έχει αξιοζήλευτα χαμηλή αρτηριακή πίεση και σε αντίθεση με τους περισσότερους από εμάς δεν εμφανίζει υπέρταση με την πάροδο των ετών. Οταν ο Norman Hollenberg, MD, καρδιολόγος στο Χάρβαρντ, ξεκίνησε έρευνα για να αποκαλύψει το μυστικό τους, στην αρχή υπέθεσε ότι πρόκειται για κάποιο σπάνιο γενετικό χαρακτηριστικό. Αντιθέτως αυτό που βρήκε ήταν ότι τα άτομα της φυλής πίνουν τεράστιες ποσότητες σχεδόν ανεπεξέργαστου κακάο, το οποίο είναι πλούσιο στα συστατικά που ονομάζονται φλαβονόλες και βελτιώνουν την ελαστικότητα των αιμοφόρων αγγείων. Όλοι μπορούμε να λάβουμε τα ωφέλιμα αυτά στοιχεία από τη σοκολάτα - πρόσεξε, μόνο λίγα κομματάκια την ημέρα. Η μαύρη σοκολάτα πιθανόν να περιέχει περισσότερα από αυτά τα συστατικά, καθώς έχει μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε κακάο. Παρ' όλα αυτά, κάτι τέτοιο δεν αποτελεί προϋπόθεση σε κάθε ποικιλία, αφού οι διαφορετικές μέθοδοι επεξεργασίας μπορούν να τις καταστρέψουν.

Summer in the city

Beach Please! Πώς να ντυθείς για γάμο σε νησί και να είσαι glamorous

Σου αποκαλύπτουμε όλα τα μυστικά για να είσαι… chill but fabulous!

Να τι πρέπει να κάνεις άμα καείς από τον ήλιο

6 tips για να θεραπεύσεις τα ελαφριά εγκαύματα και γρήγορα!

Οι 5+1 καλύτερες παραλίες της Αττικής

Είναι δυο (ή και τρία) βήματα από την Αθήνα και θα σε κάνουν να νιώσεις ότι είσαι ήδη διακοπές!
×