ΕΤΣΙ επηρεάζει το στρες το κορμί σου - AllYou.gr

Search

ΕΤΣΙ επηρεάζει το στρες το κορμί σου

Αναγνώρισε τα 6 πιο συνηθισμένα σημάδια του.

> ΕΓΩ ::
22 Ιουλίου 2016

Ό,τι παθαίνει το κορμί, τα φταίει το κεφάλι, λέει η γνωστή παροιμία. Το χρόνιο άγχος έχει μακροπρόθεσμες συνέπειες στην υγεία σου (π.χ. κατάθλιψη, ημικρανίες), τις οποίες συνήθως οι περισσότεροι από εμάς αγνοούμε. Διάβασε παρακάτω πώς το άγχος επηρεάζει τις σωματικές λειτουργίες σου.

1. Σημάδι ανησυχίας: Φταρνίζεσαι και «τρέχει» συνέχεια η μύτη σου

Το στρες σε κάνει εύκολο στόχο απέναντι στα αλλεργιογόνα στοιχεία, διότι κάνει πιο αδύναμο το ανοσοποιητικό σου σύστημα.

Ηρέμησε: Αρκούν 30 λεπτά τακτικής άσκησης για να ενισχύσεις τον οργανισμό σου. Ο λόγος; Η άσκηση συμβάλλει στην έκκριση επινεφρίνης, που δρα αποσυμφορητικά.

2. Σημάδι ανησυχίας: Βλέπεις περίεργα όνειρα

Όταν είσαι αγχωμένη, ξυπνάς πιο συχνά, με αποτέλεσμα να διακόπτεις την παραπάνω διαδικασία και να επιτρέπεις σε περίεργες και άσχημες εικόνες να τρυπώνουν στα όνειρά σου.

Ηρέμησε: Προσπάθησε να κοιμάσαι 7 με 8 ώρες καθημερινά και μείνε μακριά από τον καφέ και το αλκοόλ πριν πας για ύπνο. 

3. Σημάδι ανησυχίας: Ουλίτιδα

Μία πρόσφατη Βραζιλιάνικη ανάλυση 14 ερευνών έδειξε ότι τα άτομα που ανησυχούν υπερβολικά εμφανίζουν ευαισθησίες στα ούλα. Κι αυτό γιατί η κορτιζόλη, η ορμόνη που συνδέεται με το άγχος, μπορεί να πλήξει το ανοσοποιητικό σύστημα και να επιτρέψει στα βακτηρίδια να εισβάλλουν στην στοματική κοιλότητα.

Ηρέμησε: Αν συνηθίζεις να τρως στη δουλειά, φρόντισε να έχεις μαζί σου μία οδοντόβουρτσα και να τα πλένεις μετά από κάθε γεύμα. Σημείωσε, ωστόσο, ότι μετά την κατανάλωση όξινων τροφών (π.χ. εσπεριδοειδή), καλό θα ήταν να περιμένεις λίγο πριν τα πλύνεις.

4. Σημάδι ανησυχίας: Πονάς κατά την περίοδο

Έρευνα του Πανεπιστημίου Harvard δείχνει ότι οι αγχώδεις γυναίκες αναφέρουν πιο έντονους πόνους κατά την περίοδο, συγκριτικά με εκείνες που παίρνουν τα πράγματα πιο χαλαρά.

Ηρέμησε: Η άσκηση περιορίζει τόσο το στρες όσο και τους πόνους της περιόδου, καθώς μειώνει την δραστηριότητα του συμπαθητικού νευρικού συστήματος, το οποίο διατηρεί το σώμα σου σε κατάσταση ετοιμότητας.

5. Σημάδι ανησυχίας: Πονάει συχνά η κοιλιά σου

Τόσο η αγωνία όσο και το άγχος βάζουν... στόχο την κοιλιά σου. Συγκεκριμένα, τα αγχώδη άτομα έχουν τις τριπλάσιες πιθανότητες να υποφέρουν από συχνούς πόνους στην κοιλιά και το στομάχι. Αυτό πιθανόν συμβαίνει διότι η κοιλιά και ο εγκέφαλος μοιράζονται κοινά νεύρα. Έτσι, όταν οι νευρώνες αντιδρούν στο στρες, τα κύτταρα της κοιλιάς μιμούνται τη συμπεριφορά τους.

Ηρέμησε: Ο διαλογισμός, η ψυχοθεραπεία και η άσκηση θα σε ανακουφίσουν σημαντικά από το άγχος και, κατά συνέπεια, τους συχνούς πονόκοιλους.

6. Σημάδι ανησυχίας: Θέλεις να τρως συνέχεια  junk food και σοκολάτα

Κι όμως, δεν είναι υπεύθυνα τα οιστρογόνα για την λατρεία που... τρέφεις για την σοκολάτα. Στην πραγματικότητα, τα υψηλά επίπεδα κορτιζόλης μπορεί να εκτοξεύσουν την επιθυμία σου για γλυκό στα ύψη.

Ηρέμησε: Όσο τα επίπεδα κορτιζόλης στο αίμα και, επομένως, το άγχος σου παραμένουν υψηλά, προτίμησε μία τσίχλα χωρίς ζάχαρη στη θέση της σοκολάτας.

Hot αυτή τη στιγμή!

ΣΠΙΤΙ

Αυτό το κρεβάτι είναι μόνο για το κινητό σου

Εσύ έχεις ένα αναπαυτικό στρώμα να ξεκουραστείς τη νύχτα. Το κινητό σου;
ΠΑΙΔΙ

Υπάρχει οστεοπόρωση στα παιδιά;

Όλα όσα πρέπει να ξέρεις για τη χαμηλή οστική πυκνότητα-μάζα στα παιδιά.
ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Έτσι θα κρατήσεις φρέσκα τα κομμένα φρούτα

'Ενα απλό τρικ για να παρατείνεις τη ζωή των αγαπημένων φρούτων που έχεις ήδη κόψει!
FASHION NEWS
BEAUTY NEWS

Τα 10 καλύτερα hairstyles από το φαντασμαγορικό show της Victoria's Secret

Όταν ζηλέψαμε τα αψεγάδιαστα χτενίσματα που είχαν τα "αγγελάκια"...
SEX

Γιατί εκείνος μπορεί να κάνει σεξ μετά από το τσακωμό;

Νέα αμερικανική έρευνα εξηγεί γιατί η ερωτική διάθεσή του συντρόφου σου δεν κλωνίζεται από κανένα –μικρό ή μεγάλο– καβγά.