Skip to main content

ΠΑΙΔΙ

Τι πρέπει να λες μετά από μια παιδική αταξία

Προσοχή στις λέξεις, γιατί πληγώνουν.



Μετά το λάθος ή την αταξία του, το παιδί νομίζει πως δεν το αγαπάτε πια. Δεν πρέπει ποτέ ένα παιδί να σκέφτεται πως δεν το αγαπάνε. Είναι πολύ σημαντικό να γίνεται διάκριση ανάμεσα σ’ αυτό και στη συμπεριφορά του.

Να λέτε: «αυτή η πράξη σου δεν είναι καλή»

Ποτέ όμως: «είσαι κακό παιδί»

Ακόμα και το πιο καλό παιδί έχει δικαίωμα να πέσει σε σφάλμα. Έχει λοιπόν σημασία να ξέρει το παιδί ότι το εκτιμάτε κι ότι δεν συνδέετε αυτή την εκτίμησή σας με το λάθος του.

Μη λέτε : «είσαι βλάκας! Είσαι ανόητος!»

Πείτε διαφορετικά αυτό που εννοείτε «Αυτή η πράξη σου δεν είναι και τόσο έξυπνη. Ίσως ήσουνα λιγάκι αφηρημένος ή ζαλισμένος όταν φέρθηκες έτσι»

Μη λέτε : « Τι άτακτος που είσαι! Παλιόπαιδο! Απρόσεκτε! Τι ενοχλητικός που είσαι!»

Αλλά : «είσαι καλό παιδί. Κάτι όμως θα πρέπει να σου συμβαίνει και σε κάνει να φέρεσαι ενοχλητικά. Πες μου, έχεις καταλάβει τι μπορεί να είναι αυτό να το συζητήσουμε;»

Παράπονα για το μωρό…!

«Μαμά! Μαμά! Ο Γιάννης έσκισε το βιβλίο μου!» ξεφώνισε αγανακτισμένος ο Γιώργος με τα καμώματα του μωρού.

Να λοιπόν μια σωστή συμπεριφορά:

«Γιώργο μου, λυπάμαι που σκίστηκε αυτό το βιβλίο. Μπορούμε να δοκιμάσουμε να το κολλήσουμε αλλά δεν μπορεί να γίνει ακριβώς όπως ήταν πρώτα. Όμως, τι θα μπορούσες να κάνεις για να μη σου ξανασκίσει κάποιο άλλο βιβλίο;»

«Δεν ξέρω!» Το παιδί είχε νευριάσει και δεν μπορούσε να συζητήσει ήρεμα.

«Καλά! Σκέψου τώρα κι εσύ και θα τα πούμε σε λίγο». Θέλω να τελειώσω κάτι τώρα. (πείτε για κάποια δουλειά σας που πρέπει να γίνει πράγματι, πηγαίνετε ν’ ασχοληθείτε μ’ αυτήν.) Έτσι το παιδί θα μείνει μόνο του, θα ηρεμήσει και θα συζητήσει.

«Λοιπόν δεν μπορούμε εμείς να κάνουμε το μωρό να μη σχίζει βιβλία. Τι θα κάνουμε όμως για να το αποφύγουμε όσο μπορούμε;»

«Μαμά, θα κρατήσω τα βιβλία μου κάπου να μη φτάνει το μωρό. Να τα διαβάζω ακόμη, μακριά του »

Χρησιμοποιείστε αυτές τις εκφράσεις

«Καταλαβαίνω πώς νιώθεις! Όμως είμαι σίγουρος πως θα τα καταφέρεις να λύσεις το πρόβλημά σου (π.χ. με το φίλο σου) μόνος σου. Όμως, αν με χρειαστείς ξέρεις πού θα με βρεις!»

Αυτό δεν θα το πούμε ποτέ με οίκτο. Ο τόνος της φωνής μας έχει μεγάλη σημασία για το αποτέλεσμα. Η κατανόηση βοηθάει το παιδί. Όχι η συμπόνια! Ας τα αφήσουμε ακόμα να λύνουν τις διαφορές τους μόνα τους. Τουλάχιστον να το δοκιμάζουν. Αν ζητήσουν βοήθεια θα τους την προσφέρουμε. Και κάποια άλλη ώρα – όχι τη στιγμή που το πρόβλημα είναι έντονο- θα περάσουμε στο παιδί τις σωστές αντιλήψεις γύρω από τις σχέσεις των ανθρώπων και τη συμπεριφορά μας, μεταχειριζόμενοι φυσικά , φανταστικές περιπτώσεις παιδιών για παράδειγμα!

Πηγή: Childit.gr

Διαβάστε επίσης

ΠΑΙΔΙ

Parenting coach μοιράζεται διορατικές συμβουλές για το πώς να αναπτύξετε την αυτοεκτίμηση σε παιδιά κάτω των 5 ετών

Μέχρι την ηλικία των 5 ετών, η αυτοαντίληψη ενός παιδιού έχει ήδη αναπτυχθεί.

ΠΑΙΔΙ

Δραστηριότητες για παιδιά & κατασκευές αφιερωμένες στην Ημέρα της Γης

Μαθαίνοντας στα παιδιά να σέβονται και να προστατεύουν τον πλανήτη μας

ΠΑΙΔΙ

Πώς νιώθουν δέος τα παιδιά και πώς αυτό το συναίσθημα γίνεται ισχυρό κίνητρο

Νέα έρευνα μας βοηθά να κατανοήσουμε καλύτερα την εμφάνιση του δέους στην παιδική ηλικία.

Προτεινόμενα

CELEBS

Ελεονώρα Μελέτη: «Ως παρουσιάστρια βγάζω περισσότερα από ό,τι ένας ευρωβουλευτής»

Όσα είπε για την υποψηφιότητά της στον Νίκο Χατζηνικολάου

ΠΡΩΤΗ ΥΛΗ

«Η ματαιοδοξία είναι η αγαπημένη μου αμαρτία» Al Pacino

Γιορτάζει τα 84 του χρόνια κι εμείς απολαμβάνουμε μαζί του μια κινηματογραφική ζωή