Skip to main content

BLOGS

"You've got ...MALE"

Ο Θεοδόσης Κώνστας γράφει εντυπώσεις από τις σειρές, τις ταινίες, τη μουσική, τα πρόσωπα που συναντάει (στον δρόμο του) και αναρωτιέται: Η ζώη έκανε την ποπ κουλτούρα ή η ποπ κουλτούρα τη ζωή;


Θεοδόσης Κώνστας

Αγαπάμε να φοβόμαστε

Το πετυχημένο σερί χολυγουντιανών ταινιών τρόμου συνεχίστηκε και φέτος δίνοντάς μας σοβαρές ανατριχίλες!

theo.jpg

Με πρωτότυπες ιδέες αλλά και με ανακατασκευές κλασικών κι αγαπημένων συνταγών, οι ταινίες τρόμου είχαν και φέτος την τιμητική τους.
Στις 23 Νοεμβρίου έφυγε από την ζωή ο  σκηνοθέτης Nicolas Roeg. Ήταν γνωστός για τις ταινίες του «Performance» με τον Mick Jagger, «The Man Who Fell To Earth» με πρωταγωνιστή τον David Bowie σε ρόλο εξωγήινου και κυρίως για το «Don’t Look Now» ένα ψυχολογικό θρίλερ, όπου ο Donald Sutherland και  η Julie Christie υποδύονται ένα ανδρόγυνο αντιμέτωπο με την φρίκη που προκάλεσε ο θάνατος της τετράχρονης κόρης τους.
 Η ταινία κυκλοφόρησε το 1973 και είναι  από τα πρώτα δείγματα ταινίας τρόμου ή θρίλερ, όπου το κακό δεν είναι εξωπραγματικό τέρας, διψασμένοι για ανθρώπινη σάρκα απέθαντοι , βρυκόλακας ή ο Σατανάς αλλά η ανθρώπινη ψυχική κατάσταση.

Παρόλο που δίχασε το κοινό όταν βγήκε στις αίθουσες, ωρίμασε καλά και θεωρείται πλέον κλασσική κυρίως για το αυθάδικο μοντάζ της, την υποβλητική ατμόσφαιρα και την εντυπωσιακή τελική σεκάνς που οδηγεί σε ένα ανατρεπτικό φινάλε.
Πολλοί μεταγενέστεροι σκηνοθέτες την ονομάζουν ως επιρροή τους ,αναμεσά τους κι ο Αri Aster o δημιουργός του φετινού «Hereditary».

Η «Διαδοχή» -ο ελληνικός τίτλος της ταινίας- είναι μια πρόφαση ταινίας φρίκης , ένα έργο που φτιάχτηκε σύμφωνα με τους κανόνες των ταινιών τρόμου , όντας  στον πυρήνα του ένα οικογενειακό δράμα.
Η Άννι , ενσαρκωμένη στην τελειότητα από την Toni Collette, είναι μια γυναίκα  που στον απόηχο του θανάτου της μητέρας της, παλεύει να ορίσει την θέση της μέσα στην οικογένειά της, αμφιβάλλοντας στην πορεία τόσο για την ίδια της την ουσία όσο και για τα μητρικά της ένστικτα.

Ο έφηβος γιός της βρίσκεται σε μόνιμη επανάσταση απέναντί της , η μικρή κόρη της ζει στο δικό της κόσμο της ζωγραφικής και των περίεργων ήχων, ο σύζυγός της ημιαπόμακρος προσπαθεί να διατηρήσει της ισορροπίες κι ο θάνατος την περιμένει σε κάθε της βήμα..
Η ταινία ξεκινά ως ψυχόδραμα κι όταν οι θεατές έχουμε δεσμευτεί με συμπόνια για την εικονιζόμενη τραγωδία μία αλλαγή σεναριακής πλεύσης, βγαλμένη από τα ψιλά γράμματα των horror ανατροπών μας στέλνει στο ντελιριακό δαιμονικό φινάλε.

theo1.jpgtheo3.jpg
  
Η «Διαδοχή» αποφεύγοντας με απαράμιλλο στύλ τα κλισέ των περισσότερων πρόσφατων ταινιών τρόμου που βασίζονται σε εύκολα τρομοπετάγματα και αιμοδιαρροές κατατάσσεται στην ίδια κατηγορία με  τις  παλιότερες ταινίες από τις οποίες εμπνέεται όπως «Το Μωρό Της Ρόζμαρι» του Πολάνσκι και το προαναφερθέν «Don’t Look Now».

Στα τέλη των 60’ς και κατόπιν στα 70’ς ο τρόμος στον κινηματογράφο ήρθε πιο κοντά στον άνθρωπο. Το κακό δεν βρισκόταν πια σε μακρινά νησιά, απομονωμένες επαύλεις ή το διάστημα. Οι δημιουργοί του ’60 , με την μιζέρια του οικονομικού κραχ , την απελπισία του δεύτερου παγκόσμιου πολέμου και την ψυχροπολεμική πυρηνική αγωνία  να ξεθωριάζουν,  παρασυρόμενοι κι από το γενικότερο κύμα της αλλαγής και αμφισβήτησης των παλαιωμένων αρχών , βλέπουν «τέρατα» στην καθημερινότητα των ανθρώπων:

Ο Αλφρεντ Χίτσκοκ –πάντα πρωτοπόρος- αναστάτωσε τις αίθουσες με το Ψυχώ, χώνοντας μαχαιριά στην σχέση μητέρας-γιου, καθιστώντας τον Norman Bates τον πιο διαστροφικό μαμάκια στην ιστορία των θρίλερ , και τον  πρώτο slasher κακό του κινηματογράφου.
Λίγο αργότερα ο George Romero στο «Night Of The Living Dead» εξαπολύει αιμοδιψή ζόμπι στο κατόπι ανυποψίαστων επαρχιωτών και κάνει πολιτικό σχόλιο τόσο για τις φθαρμένες οικογενειακές αρχές , όταν παιδί-ζόμπι κατασπαράζει τους γονείς του, αλλά και με το τέλος του αφροαμερικανού πρωταγωνιστή του.

Στο «Μωρό Της Ρόζμαρι» ο Ρόμαν Πολάνσκι φέρνει τον δαίμονα στο κέντρο της Νέας Υόρκης και η Μία Φάροου υποδύεται μία γυναίκα αιχμάλωτη της απειλής που πηγάζει από κάθε πλευρά της αστικής της καθημερινότητας: το πανάκριβο σπίτι της έχει τρομακτικό παρελθόν , ο σύζυγός της την παραμελεί απορροφημένος από την καριέρα του, οι ηλικιωμένοι γείτονές της είναι ανησυχητικά διαθέσιμοι, η εγκυμοσύνη της έχει επιπλοκές.. καταστάσεις γνώριμες σε πολλές γυναίκες, με την εξαίρεση ότι το μωρό της Ρόζμαρι ήταν παιδί του Εωσφόρου..

theo3.jpgtheo4.jpg

……… συνεχίζεται Ho Ho Hooooo!!!!!

Διαβάστε επίσης

BLOGS

«Η πιο βαθιά σχέση που θα έχουμε ποτέ είναι αυτή με τον εαυτό μας» Shirley MacLean

Λαμπερή όπως πάντα, η Shirley MacLean γιορτάζει τα 90 της χρόνια

BLOGS

Ripley: Ο ταλαντούχος κύριος Scott στην καλύτερη τηλεοπτική διασκευή των τελευταίων ετών

Εντυπώσεις από την τηλεοπτική διασκευή του κλασικού noir μυθιστορήματος της Patricia Highsmith, που βάζει το Netflix ξανά στο παιχνίδι. 

BLOGS

"Το πιο ρομαντικό που μπορείς να κάνεις για κάποιον είναι να βρεθείς κοντά του όταν σε χρειάζεται" James McAvoy

Γοητευτικός, ταλαντούχος και φιλάνθρωπος – ένας ευγενικός υπερήρωας!

Προτεινόμενα

ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ

Ζώδια Σαββάτου 27 Απριλίου

Προσπεράστε με άνεση ό,τι δεν σας πάει καλά

VIRAL

Η Taylor Swift παρουσιάζει το video της για το “Fortnight”, στο οποίο συνεργάζεται με τον Post Malone

Ethan Hawke και Josh Charles συμπρωταγωνιστούν μαζί με τους Swift και Malone στο πρώτο μουσικό video του Tortured Poets Department