Τι εστί «φεμινισμός» μέσα από τα μάτια της Maria Grazia Chiuri - AllYou.gr

Search

Τι εστί «φεμινισμός» μέσα από τα μάτια της Maria Grazia Chiuri

Γιατί είναι σημαντικός ο «αγώνας» της σχεδιάστριας του οίκου Dior.

02 Μαρτίου 2018

Η ενδυνάμωση του γυναικείου φύλου δεν γίνεται για πλάκα. Ο φεμινισμός δεν δημιουργήθηκε για πλάκα. Ο αγώνας για την ισότητα ανάμεσα στα δύο φύλα, δεν γίνεται για πλάκα. Τίποτα απ’ όλα αυτά δεν συμβαίνουν γιατί απλά το καλούν οι τάσεις της εποχής. Γίνονται γιατί η κοινωνία έτσι όπως υπήρχε και υπάρχει μέχρι και σήμερα, είναι λανθασμένη. Ο υποβιβασμός του γυναικείου φύλου, ο ρατσισμός, η έλλειψη των ανθρώπινων δικαιωμάτων όλα, είναι οι τεράστιες πληγές στην ιστορία της σύγχρονης κοινωνία. We got fight, the fight. Όποια και η εποχή, όποιο το μέσο. Ακόμη κι αν το τελευταίο, είναι η μόδα και μερικά ρούχα που περπατούν στην πασαρέλα ενός «απλού» fashion show.

Η Maria Grazia Chiuri ξέρει ποιος είναι ο στόχος της. Ποιο είναι το όραμά της. Ποια είναι η υποχρέωσή της. Η θέση της, της το επιβάλλει εξάλλου. Είναι λοιπόν, να ενημερώσει το κοινό για όλα αυτά τα ζητήματα, επικεντρώνοντας στον φεμινισμό. Ναι, τα ρούχα πρέπει να είναι όμορφα και να πουλάνε, αλλά εκεί είναι η μαγκιά. Να μπορεί κανείς να καταφέρει να περάσει το μήνυμα, και να γίνει viral.

"We Should All Be Feminists", έγραψε πολύ ωμά σε ένα t-shirt για τον οίκο Dior, πριν λίγες σεζόν και το ρούχο αυτό «έβγαλε» εκατομμύρια από τις πωλήσεις, ενώ πέρασε το ισχυρό μήνυμά του. Αυτό τον ρόλο πρέπει να έχει η Μόδα πλέον. Και είναι πιο κρίσιμο από ποτέ να έχει αυτό τον ρόλο, τώρα που όλα μπαίνουν κάτω από το μικροσκόπιο και καταγράφονται κάθε λεπτό της ώρας, μέσα από μια φωτογραφία ή ένα Insta Stories –όπως το αποκαλούν και οι νέοι της εποχής.

Για την Fall 2018 συλλογή του οίκου Dior λοιπόν, έφερε τη διαδήλωση του Woman’s March, στην πασαρέλα. Είχε όμως αέρα από τα ‘60s-‘70s αυτή η διαδήλωση. Είχε μια σύγχρονη, ρετρό αίσθηση η συλλογή εξάλλου. Εμπνευσμένη από τα συμβάντα που έλαβαν μέρος το 1968 στην Γαλλία, η Chiuri βρίσκει αφορμή να μιλήσει για τα σημερινά, που πραγματοποιούνται καθημερινά και σε κάθε γωνιά της Γης.

Ανά δύο λεπτά ανήλικα κορίτσια σε υποανεπτυγμένες χώρες παντρεύονται. Γυναίκες ηθοποιοί του Χόλυγουντ πληρώνονται λιγότερο από τους άνδρες για να κάνουν την ίδια δουλειά. Έγκυοι δεν προσλαμβάνονται με τον φόβο ότι για λίγες εβδομάδες, δεν θα μπορούν να εκπληρώσουν τα καθήκοντά τους στην δουλειά.

Όλα αυτά τα ζητήματα θέλει να «σκαλίσει» η σχεδιάστρια με την βοήθεια εκπληκτικών ενδυμάτων που προσφέρουν δυναμισμό, ρομαντικό αλλά τιμούν και τις παραδόσεις. Μόνο μια γυναίκα σαν την Chiuri που εκτιμάει την ιστορία του φεμινισμού, μπορεί να τα προσφέρει όλα αυτά μαζί και γι’ αυτό ξεχωρίζει από τον όχλο.  

Τα ρούχα; Funky και μοντέρνα και τελικά νοσταλγικά. Οι καπιτονέ patchwork μπότες, τα oversized logo πουλόβερ είναι ήδη στις must have λίστες των καλοβαλμένων fashionistas. Τα χρωματιστά πορτοκαλί γυαλιά, το ίδιο, ενώ η ύπαρξή τους σημάνει την επιστροφή της μόδας της δεκαετίας του ’70.

1968, baby. @dior

A post shared by Laura Brown (@laurabrown99) on

Αυτό που όμως που αξίζει να κρατήσουμε πραγματικά απ’ αυτό το show, αλλά και από αντίστοιχα shows, σbrands του ίδιου βεληνεκούς (Chanel, Missoni κ.ά.) είναι η ανάγκη που γεννιέται στο να γιορτάσουν τη γυναίκα, μέσα από τις συλλογές τους.

Let the celebrations begin.

dior_fall18_pfw_01.jpgdior_fall18_pfw_02.jpgdior_fall18_pfw_03.jpgdior_fall18_pfw_04.jpgdior_fall18_pfw_05.jpgdior_fall18_pfw_06.jpgdior_fall18_pfw_07.jpgdior_fall18_pfw_08.jpgdior_fall18_pfw_09.jpg



Ακολούθησε το allyou στο Instagram!