12 αποτελεσματικοί τρόποι για να σώσεις την καρδιά σου - AllYou.gr

Search

12 αποτελεσματικοί τρόποι για να σώσεις την καρδιά σου

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρας καρδιάς, ήρθε η στιγμή να μπεις σε πρόγραμμα!

> ΥΓΕΙΑ ::
27 Σεπτεμβρίου 2015

1. Τηλεφώνησε στους δικούς σας

…και μάθε ποιος ή ποια έχει ή είχε υψηλή χοληστερόλη, υπέρταση, διαβήτη ή έχει πάθει έμφραγμα. Αν έχεις οικογενειακό ιστορικό καρδιοπαθειών, ζήτησε από το γιατρό σου να σου προγραμματίσει τακτικούς ελέγχους χοληστερόλης, τριγλυκεριδίων, σακχάρου και υπέρτασης.

2. Πάρε μία μεζούρα

…και μέτρησε την περίμετρο της μέσης σου. Η μεγάλη περίμετρος είναι ένα από τα σημάδια του συνδρόμου αντίστασης στην ινσουλίνη, που αυξάνει τον κίνδυνο εμφράγματος. 

3. Βούτηξε ένα σακουλάκι τσάι

Αν ανακινείς συνεχώς για 3 λεπτά το σακουλάκι, απελευθερώνονται 5 φορές περισσότερες πολυφαινόλες, δηλαδή 5 φορές περισσότερες προστατευτικές αντιοξειδωτικές ουσίες για την καρδιά σου.

4. Βάλε στόχο

... να κόψεις το κάπνισμα. Μπορεί να χρειασθούν 2-3 ή και περισσότερες προσπάθειες έως ότου τα καταφέρεις, αλλά αξίζει τον κόπο. 

5. Φάε έξυπνα 

Οι σαρδέλες, καθώς και όλα τα λιπαρά ψάρια, βοηθούν στη μείωση του κινδύνου για καρδιοπάθεια επειδή είναι πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Προτίμησε να τις καταναλώνεις ψητές στη σχάρα ή στο φούρνο, για να αποφύγεις τις περιττές θερμίδες από το τηγάνισμα.

6. Πες ναι στη μαύρη σοκολάτα

Είναι πλούσια σε φλαβονοειδή (αντιοξειδωτικά), τα οποία εμποδίζουν το σχηματισμό θρόμβων. Προτίμησε την μαύρη σοκολάτα, χωρίς άλλες προσμείξεις (π.χ. γάλα), και μην καταναλώνεις περισσότερα από 25 γρ. την ημέρα.  

7. Θυμήσου τα όσπρια 

Μία νέα μελέτη που έγινε στις ΗΠΑ σε 10.000 ανθρώπους έδειξε ότι η κατανάλωση φασολιών, αρακά ή φακής 4 φορές την εβδομάδα ελαττώνει τον κίνδυνο στεφανιαίας νόσου κατά 22%.

8. Φάε 1 κουταλάκι μέλι

Επιστήμονες της Διατροφής στο Πανεπιστήμιο του Ιλινόις ανακάλυψαν ότι αυτό το «χρυσό» γλυκαντικό είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά. Πειραματικές μελέτες καταδεικνύουν ότι το μέλι καθυστερεί την οξείδωση της κακής LDL χοληστερόλης στο αίμα. 

9. Ενίσχυσε τους οικογενειακούς δεσμούς σου

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός για την Καρδιά προσέθεσε επισήμως τις... εγκάρδιες σχέσεις στη λίστα των απαραίτητων μέτρων για την προστασία της καρδιάς. Γιατί; Διότι η εκδήλωση θετικών συναισθημάτων μειώνει το στρες, την κατάθλιψη και το άγχος, που αποτελούν ισχυρό κίνδυνο για καρδιαγγειακά προβλήματα.

10. Πιες φρέσκους χυμούς

Ο χυμός πορτοκαλιού περιέχει εκτός από βιταμίνη C και άλλα θρεπτικά συστατικά, καθώς και φυλλικό οξύ, που βοηθά στην πτώση των επιπέδων της ομοκυστεΐνης. Επίσης, ο χυμός σταφυλιού, πλούσιος σε φλαβονοειδή, εμποδίζει τη δημιουργία πλάκας, άρα και το φράξιμο των αρτηριών.

11. Διάλεξε πολύχρωμα φρούτα και λαχανικά

Ορισμένα φρούτα και λαχανικά ανακαλύφθηκε ότι περιέχουν σαλικυλικό άλας, στοιχείο που έχει περίπου τις ιδιότητες της ασπιρίνης. Για να εμπλουτίσεις τη διατροφή σου με προστατευτική για την καρδιά φυσική «ασπιρίνη», πρόσθεσε στη διατροφή σου πορτοκάλια, κεράσια, βερίκοκα, σταφύλια, δαμάσκηνα, μπρόκολο, κολοκυθάκια, πράσινες πιπεριές.

12. Πιες νερό 

Δεν δίνει απλώς ενέργεια, αλλά αποτελεί πηγή μεταλλικών στοιχείων και είναι απαραίτητο για τη ζωή, καθώς -ανάμεσα σε άλλα- μπορεί να εμποδίσει τη θρόμβωση. Η ελάχιστη απαραίτητη ημερήσια «δόση» εκτιμάται στα 8 ποτήρια νερό. Όμως, σε κάποιες παθολογικές καταστάσεις ενδεχομένως να χρειαστεί η λήψη μεγαλύτερων ποσοτήτων. 

Συντάκτης

Summer in the city

Beach Please! Πώς να ντυθείς για γάμο σε νησί και να είσαι glamorous

Σου αποκαλύπτουμε όλα τα μυστικά για να είσαι… chill but fabulous!

Να τι πρέπει να κάνεις άμα καείς από τον ήλιο

6 tips για να θεραπεύσεις τα ελαφριά εγκαύματα και γρήγορα!

Οι 5+1 καλύτερες παραλίες της Αττικής

Είναι δυο (ή και τρία) βήματα από την Αθήνα και θα σε κάνουν να νιώσεις ότι είσαι ήδη διακοπές!