Τα αλλαντικά στη διατροφή των παιδιών - AllYou.gr

Search

Τα αλλαντικά στη διατροφή των παιδιών

Τι κίνδυνοι υπάρχουν και ποιες είναι οι καλύτερες επιλογές.

> ΠΑΙΔΙ ::
11 Δεκεμβρίου 2016

Τα τελευταία χρόνια γίνεται πολύς λόγος για τα επεξεργασμένα προϊόντα κρέατος και τις αρνητικές συνέπειες που μπορεί να έχει η αυξημένη κατανάλωσή τους. Κατά συνέπεια, πολλοί γονείς αποφεύγουν να προσφέρουν στα παιδιά τους αλλαντικά όπως το μπέικον, το σαλάμι και τα λουκάνικα και στρέφονται σε επιλογές με χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, όπως το άπαχο ζαμπόν ή το φιλέτο γαλοπούλας.

Πράγματι, η επιλογή άπαχων αλλαντικών συμβάλλει στον περιορισμό της πρόσληψης κορεσμένων λιπαρών, τα οποία σχετίζονται με διαταραχές του λιπιδαιμικού προφίλ και αύξηση του καρδιαγγειακού κινδύνου. Ωστόσο, είναι σημαντικό να γνωρίζει κανείς πως τα κορεσμένα λιπαρά δεν αποτελούν το μοναδικό «ανθυγιεινό» συστατικό των αλλαντικών.

Ειδικότερα, τόσο τα πλούσια σε λιπαρά όσο και τα άπαχα αλλαντικά έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο, η αυξημένη πρόσληψη του οποίου αποτελεί βασικό παράγοντα κινδύνου εμφάνισης υπέρτασης, καρδιαγγειακών νοσημάτων, νεφρικών παθήσεων και άλλων ασθενειών. Από την άλλη, η παρουσία συστατικών όπως τα νιτρώδη και νιτρικά άλατα αποτελεί ένα ακόμη «επιβαρυντικό» στοιχείο, καθώς ερευνητικά δεδομένα δείχνουν ότι συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνων του πεπτικού συστήματος, καθώς και διαταραχών του μεταβολισμού της γλυκόζης και της λειτουργίας των αγγείων.

Συνεπώς, τα άπαχα αλλαντικά αποτελούν σαφώς μια πιο υγιεινή επιλογή συγκριτικά με τα πλούσια σε λίπος επεξεργασμένα προϊόντα κρέατος. Σε κάθε περίπτωση όμως, θα ήταν καλό να καταναλώνονται με μέτρο -ιδιαίτερα από τα παιδιά, καθώς δεν παύουν να περιέχουν άλλα συστατικά, που φαίνεται ότι δρουν επιβαρυντικά για την υγεία. 

Πηγή: neadiatrofis.gr