«Μου πήρε 50 χρόνια για να βρω τη μητρότητα και την άνευ όρων αγάπη» Diane Keaton

Γοητευτική, πετυχημένη και ταλαντούχα, η Diane Keaton μοιράζεται την εμπειρία ζωής της

Αγγελική Λάλου

Με πλούσια και σημαντική καριέρα, πολυβραβευμένη, με πλούσια δράση κι εκτός κινηματογράφου, γνωστή για το πνευματώδες χιούμορ, τη γοητεία, το ταλέντο της αλλά και την προσωπική της ζωή ως πρώην σύντροφος του Γουόρεν Μπίτι και του Γούντι Άλεν. Η Ντάιαν Κίτον (Diane Keaton) γεννήθηκε στις 5 Ιανουαρίου 1946 και είναι Αμερικανίδα ηθοποιός του κινηματογράφου, σκηνοθέτιδα, παραγωγός και σεναριογράφος βραβευμένη με Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου.

Η Κίτον ξεκίνησε την καριέρα της στο θέατρο και έκανε το ντεμπούτο της στον κινηματογράφο το 1970. Απέκτησε παγκόσμια φήμη όταν ερμήνευσε το ρόλο της Κέι Κορλεόνε στην ταινία του Φράνσις Φορντ Κόπολα Ο Νονός (The Godfather, 1972) πλάι στους Μάρλον Μπράντο και Αλ Πατσίνο. Αλλά οι ταινίες που την καθιέρωσαν στο κινηματογραφικό στερέωμα ήταν εκείνες στις οποίες συμπρωταγωνίστησε με τον Γούντι Άλεν, με τον οποίο είχε μακροχρόνια σχέση. Η πρώτη τους ταινία μαζί ήταν το Ωραίος και Σέξυ (Play it Again Sam, 1972) του Χέρμπερτ Ρος, ενώ έπειτα ο Άλεν τη σκηνοθέτησε στις ταινίες Ο Υπναράς (Sleeper, 1973) και ο Ειρηνοποιός (Love and Death) που ανέδειξαν το κωμικό της ταλέντο. Η τέταρτή της συνεργασία με τον Άλεν στην ταινία Ο Νευρικός Εραστής (Annie Hall, 1977), της οποίας ο τίτλος παραπέμπει στο πραγματικό επώνυμο της ηθοποιού (Χωλ), της χάρισε το Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου. Ακολούθησαν άλλες δυο συνεργασίες με τον Άλεν οι ταινίες Εσωτερικές Σχέσεις (Interiors, 1978) και Μανχάταν (Manhattan, 1979).

Μετά την πραγματοποίηση της ταινίας Μανχάταν, η Κίτον κι ο Άλεν διέκοψαν την επιτυχημένη τους συνεργασία, η Κίτον διεύρυνε τους κινηματογραφικούς της ορίζοντες κι ήταν έτοιμη να δεχτεί νέους ρόλους φοβούμενη ότι ένας χαρακτήρας τόσο δυνατός όσο η Άννι Χωλ, θα τυποποιούσε τους ρόλους που θα της προσέφεραν στη συνέχεια. Με τη βοήθεια του Γουόρεν Μπίτι, με τον οποίο είχε ερωτική σχέση από το 1979, επέστρεψε στους δραματικούς ρόλους υποδυόμενη τη Λουίζ Μπράιαντ σύζυγο του δημοσιογράφου και δημιουργού του Κομμουνιστικού Κόμματος Ηνωμένων Πολιτειών στην ταινία του Μπίτι Οι Κόκκινοι (Reds) η ταινία της απέφερε άλλη μια υποψηφιότητα για όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου αλλά έχασε από την Κάθριν Χέπμπορν για την ταινία Στη Χρυσή Λίμνη (On Golden Pond). Άλλοι σημαντικοί δραματικοί ρόλοι στην καριέρα της ήταν το Αναζητώντας τον Μίστερ Γκούντμπαρ (Looking for Mr. Goodbar, 1977), Το Πάθος της Κυρίας Σοφέλ (Mrs. Soffel, 1984) και Σταγόνες Αγάπης (Marvin's Room) για την οποία έλαβε την τρίτη της υποψηφιότητα για Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου. Επιτυχημένοι της κωμικοί ρόλοι ήταν επίσης στις ταινίες Baby Boom, 1987, Ο Μπαμπάς της Νύφης (Father of the Bride, 1991) και Κλαμπ χωρισμένων γυναικών (The First Wives Club, 1996) όπου συμπρωταγωνίστησε με τις Μπέτι Μίντλερ και Γκόλντι Χον.

Το 1993 συνεργάστηκε για άλλη μια φορά με το μέντορά της Γούντι Άλεν στην ταινία του Μυστηριώδεις Φόνοι στο Μανχάταν (Manhattan Murder Mystery). Η επιτυχημένη της πορεία συνεχίστηκε και κατά τη δεκαετία του 2000, όταν έλαβε την τέταρτή της υποψηφιότητα για Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου για την ταινία Κάλλιο Αργά, Παρά Αργότερα (Something's Gotta Give) όπου εμφανίστηκε πλάι στον Τζακ Νίκολσον και με τη συμμετοχή της στην ταινία Η Πέτρα του Σκανδάλου (The Family Stone, 2005). Οι ταινίες στις οποίες πρωταγωνίστησε η Κίτον έχουν κάνει εισπράξεις ανώτερες του 1,1 δισεκατομμυρίου στη Νότια Αμερική, ενώ η ίδια εκτός από την ενασχόλησή της με τον κινηματογράφο είναι φωτογράφος, συγγραφέας και ενίοτε τραγουδίστρια. Με συνεχή παρουσία στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση, από το 1970 μέχρι σήμερα, με πάνω από 40 ταινίες, παραμένει μία από τις σημαντικότερες ηθοποιούς.

Με αφορμή τα πρόσφατα γενέθλιά της θυμόμαστε μερικές από τις χαρακτηριστικές της φράσεις:

 

«Δεν είμαι γνώστης του κρασιού, αλλά μου αρέσει να απολαμβάνω ένα ή δύο ποτήρια το βράδυ».

 

«Η αίσθηση ελευθερίας είναι κάτι που, ευτυχώς, έρχεται με την ηλικία και την εμπειρία της ζωής».

 

«Είπα ότι δεν θα πάω ποτέ σε ψυχίατρο και πέρασα μεγάλο μέρος της ζωής μου στην ψυχανάλυση».

 

«Ο παλιός μου φίλος, ο Γουόρεν Μπίτι, έλεγε ότι ήμουν ψυχρή πραγματίστρια, σκέφτομαι ότι είχε δίκιο. Μου πήρε 50 χρόνια για να βρω τη μητρότητα και την άνευ όρων αγάπη».

 

«Άκουγα συνέχεια Judy Garland - μου αρέσει η Judy Garland και η μουσική της. Αλλά άρχισα να συνειδητοποιώ ότι αν συνεχίσεις να τραγουδάς έτσι, να τραγουδάς τραγούδια που θυμίζουν την αγάπη ξανά και ξανά και ξανά, δεν μπορεί παρά να έχει μια βαθιά επίδραση στη ζωή σου».

 

«Οι σχέσεις είναι δύσκολες. Είσαι τυχερός αν βρεις κάποιον».

 

«Μακάρι να είχα βγάλει τον εαυτό μου λίγο περισσότερο εκεί έξω με περισσότερο έμπειρους ανθρώπους αντί να προστατεύσω τον εαυτό μου».

 

«Οι καλύτερες σχέσεις αναπτύσσονται μέσα από φιλίες».

 

«Η μητρότητα με έχει αλλάξει τελείως. Είναι σχεδόν σαν την πιο ταπεινωτική εμπειρία που είχα ποτέ. Νομίζω ότι σε βάζει στη θέση σου γιατί πραγματικά σε αναγκάζει να αντιμετωπίσεις τα ζητήματα στα οποία ισχυρίζεσαι ότι πιστεύεις και αν δεν μπορείς να σταθείς σε αυτές τις αρχές όταν μεγαλώνεις ένα παιδί, ξέχασέ το».

 

«Νομίζω ότι οι άνθρωποι που είναι διάσημοι τείνουν να είναι υπανάπτυκτοι στις ανθρωπιστικές τους δεξιότητες».

 

«Ποτέ δεν κατάλαβα την ιδέα ότι υποτίθεται ότι ωριμάζεις καθώς μεγαλώνεις. Η επιβράδυνση δεν είναι κάτι με το οποίο έχω σχέση. Ο στόχος είναι να συνεχίσουμε, για καλό και κακό, όλο αυτό».

 

«Οι καλύτερες σχέσεις αναπτύσσονται μέσα από φιλίες».

 

«Χτίζω έναν τοίχο γύρω μου. Δύσκολα γνωρίζω. Οποιοδήποτε χαρακτηριστικό έχεις, χειροτερεύει όσο προχωράς».

 

«Αυτό για το οποίο είναι χρήσιμες οι διασημότητες είναι να φέρουν την προσοχή στο κοινό και να το ευαισθητοποιήσουν. Μπορούν να είναι απίστευτα αποτελεσματικά».

 

«Γιατί πάρα πολύ από τη ζωή μου πέρασα περιμένοντας να με δουν. Ελπίζοντας να με δουν, ελπίζοντας να με διαλέξουν. Μόλις συνειδητοποιήσετε ότι δεν σας βλέπουν πια έτσι, αρχίζουν να συμβαίνουν άλλα πράγματα και πρέπει να βασίζεστε σε άλλα πράγματα για να τα βγάλετε πέρα».

 

«Με ιντριγκάρει η ζωή και θέλω πραγματικά να κρατηθώ από αυτήν».



About us

allYOU

Φρέσκο (ολόφρεσκο), δικό σου (καταδικό σου) site:
allyou.gr. Δηλαδή όλη εσύ, όλα εσύ. Όλα για σένα, όλα από σένα.

Ποιοι είμαστε

Top
0
Shares