Μαμά πεινάω για...κολοκυθάκια!

Έξι tips που θα βοηθήσουν  το παιδί να τρώει πιο σωστά

Κωνσταντίνα Κύρκου

Το ζήτημα της διατροφής είναι από μόνο του περίπλοκο, όχι μόνο όταν έχεις παιδιά αλλά και για τον ίδιο μας τον εαυτό. Όταν όμως έχεις να κάνεις και με παιδιά, τότε τα πράγματα γίνονται συχνά πιο δύσκολα ή τουλάχιστον έτσι μοιάζουν.

Προσπαθείς  να τρώει το παιδί σου φρούτα, λαχανικά, τροφές υψηλής διατροφικής αξίας και αρκετές φορές, όμως εκείνο αρνείται γιατί μπορεί να μην του αρέσει η γεύση ή να μην έχει δοκιμάσει και να μην θέλει κιόλας.

Το κλειδί για να πετύχεις τον σκοπό σου βρίσκεται στο marketing. Και όπου marketing, όπως και στην κανονική μας ζωή, έτσι και στις διατροφικές συνήθειες, σημασία έχει πώς θα  παρουσιάσεις τα πράγματα! Πώς θα βρεις το τρόπο να κάνεις το παιδί σου όχι μόνο να δοκιμάσει, αλλά και να του αρέσει και να σου ζητήσει να ξαναφάει! Γιατί και το παιδί μας θέλει το... marketing του! 

  1. Φτιάξε πρόγραμμα: Το παιδί, ειδικά στην ηλικία που αναπτύσσεται, πρέπει να τρώει κάθε τρείς με τέσσερεις ώρες. Αυτό σημαίνει πως εκτός από τα τρία κύρια γεύματα, πρέπει να τρώει δυο σνακ και φυσικά πολλά υγρά. Καλό θα ήταν να ακολουθείς πιστά το πρόγραμμα αυτό ακόμα και όταν βρίσκεται εκτός σπιτιού. Μπορείς να έχεις μαζί σου, ένα μπολ με κομμένα φρούτα ή λαχανικά, κάποιο γιαουρτάκι και εννοείται νερό. Με αυτό τον τρόπο δεν χαλάει το πρόγραμμα του ενώ δεν αναγκάζεσαι να αγοράζεις έτοιμα γεύματα από το δρόμο.  
  2. Ένα γεύμα για όλους: Σταμάτα να φτιάχνεις δύο ή παραπάνω γεύματα επειδή το παιδί σου αρνείται να φάει κάτι που δεν έχει δοκιμάσει ποτέ. Περιορίσου στο να μαγειρεύεις ένα γεύμα για όλη την οικογένεια και ακριβώς έτσι σέρβιρέ το. Πολλές φορές τα παιδιά  αντιγράφουν την συμπεριφορά των γονιών τους και αυτός θα είναι ο σκοπός σου. Αν κρατήσεις εσύ μια ισορροπημένη διατροφή, το παιδί σου θα μάθει σε αυτό. 
  3. Σιγά σιγά με τις νέες γεύσεις: Τα παιδιά έχουν την τάση από την φύση τους να αρνούνται να δοκιμάσουν κάτι καινούργιο από αυτό που ξέρουν και αμέσως λένε πως δεν τους αρέσει. Εμείς δεν πρέπει να τα παρατάμε με την πρώτη άρνηση ούτε φυσικά να γινόμαστε πιεστικοί. Σήμερα δώσε του να δοκιμάσει φασολάκια, αύριο ακτινίδιο. Όχι όλα μαζί. Μάλιστα ένα καλό τρικ, αν δεν θέλει να δοκιμάσει καθόλου, είναι να του πεις πως ο αγαπημένος του ήρωας τρώει π.χ αρακά και για αυτό είναι τόσο δυνατός. Σίγουρα θα μπει στον πειρασμό να δοκιμάσει.
  4. Κόψε τα junk food. Πρέπει να θυμάσαι πως εσύ αποφασίζεις τι τρόφιμα μπαίνουν στο σπίτι. Αν μειώσεις τα γλυκίσματα και τα έτοιμα γεύματα που αγοράζεις, και αυξήσεις τα φρούτα, τα λαχανικά, τους ξηρούς καρπούς, τότε το παιδί θα συνηθίσει σε αυτές τις γεύσεις.
  5. Μαγείρεψε μαζί με το παιδί σου: Άφησε το παιδί σου να μπαίνει στην κουζίνα την ώρα του μαγειρέματος. Έκτος του ότι είναι μια διασκεδαστική διαδικασία, το παιδί εμπλέκεται σε αυτή και περιμένει να δοκιμάσει αυτά που δημιούργησε το ίδιο. Δείξε του πώς να ανακατεύει την σαλάτα, αν είναι πιο μεγάλο σε ηλικία, πώς να κόβετε μαζί τα λαχανικά ή τα φρούτα.
  6. «Παίξτε» με το φαγητό: Μπορείς την ώρα που τρώει το παιδί ή όλη μαζί η οικογένεια, να πείς μια αστεία ιστορία για τα λαχανικά, ή το ψάρι που θα έχεις ετοιμάσει. Ονόμασε το μήλο και το πορτοκάλι «Κύριο Στρογγυλό ή Κύριο Πορτοκαλί» και κόψε τα κολοκυθάκια και την πατάτα σε σχήμα αστεράκι ή καρδούλα. Αυτό θα δελεάσει  το παιδί να δοκιμάζει νέα τρόφιμα και σίγουρα θα στα ζητήσει πάλι είτε γιατί του άρεσε είτε για ν' ακούσει  την ωραία ιστορία.  

 

About us

allYOU

Φρέσκο (ολόφρεσκο), δικό σου (καταδικό σου) site:
allyou.gr. Δηλαδή όλη εσύ, όλα εσύ. Όλα για σένα, όλα από σένα.

Ποιοι είμαστε

Top

Σου αρέσει αυτό που διάβασες;

Ακολούθησέ μας στα social. Κάνε κλικ σε ένα από τα εικονίδια!