Ποια είναι τα top dealbreakers στο φλερτ, σύμφωνα με νέα μελέτη

Επειδή υπάρχει και το «κακό» φλερτ, δες ποιες παγίδες να αποφύγεις ή ποιες αποφεύγουν οι υπόλοιποι…

Αγγελική Λάλου

Μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Personality and Individual Differences διερεύνησε τους κορυφαίους παράγοντες που μπορεί να ξενερώσουν κατά τη διάρκεια του φλερτ και να απομακρύνουν τους ανθρώπους από έναν πιθανό σύντροφο. Σύμφωνα με τα ευρήματα, οι μεγαλύτερες αποκλίσεις περιλαμβάνουν μια «γλοιώδη» προσέγγιση, κακή υγιεινή και μη επίδειξη αποκλειστικού ενδιαφέροντος.

Το φλερτ είναι ένα σημαντικό βήμα για την προσέλκυση ενός ρομαντικού συντρόφου, αν και δεν το κάνουν όλοι καλά. Το κακό φλερτ έχει τις συνέπειές του — πολλοί single αναφέρουν τις κακές δεξιότητες φλερτ ως τον λόγο που είναι μόνοι. Πώς μοιάζει λοιπόν το κακό φλερτ και υπάρχουν συμπεριφορές που μπορούν να αποφύγουν οι άνθρωποι αν θέλουν να βελτιώσουν;

Οι συγγραφείς της μελέτης Μενέλαος Αποστόλου και Χρυσοβαλάντω Ελευθερίου ξεκίνησαν να απαντήσουν σε αυτές τις ερωτήσεις ρωτώντας τους ανθρώπους ποιες συμπεριφορές τους απενεργοποιούν ή ξενερώνουν περισσότερο όταν κάποιος τους πλησιάζει με διάθεση φλερτ.

«Το ζευγάρωμα είναι μια συναρπαστική πτυχή της ανθρώπινης συμπεριφοράς», είπε ο Αποστόλου, καθηγητής κοινωνικών επιστημών στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας.

Αρχικά, οι ερευνητές εξέτασαν 212 ελληνόφωνους άνδρες και γυναίκες σχετικά με τους τις τακτικές φλερτ τους. Συγκεκριμένα, ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να φανταστούν ότι τους πλησιάζει κάποιος άλλος ενδιαφερόμενος και να καταγράψουν συμπεριφορές και χαρακτηριστικά που θα τους οδηγούσαν να «αποκλείσουν την πιθανότητα να ενδώσουν στο φλερτ του». Στη συνέχεια, οι δύο ερευνητές ανέλυσαν ανεξάρτητα αυτές τις ανοιχτές απαντήσεις και μαζί κατέληξαν σε μια λίστα με 69 λόγους που αναφέρθηκαν ως φλερτ απενεργοποίησης (π.χ. ναρκισσισμός, έλλειψη χιούμορ, κακό ντύσιμο).

Για να ταξινομήσουν αυτούς τους dealbreakers σε μικρότερο αριθμό ευρύτερων κατηγοριών, οι ερευνητές παρουσίασαν αυτήν τη λίστα με 69 στοιχεία σε ένα δεύτερο δείγμα 734 ελληνόφωνων ατόμων. Αυτή τη φορά, ζήτησαν από τους συμμετέχοντες να φανταστούν ότι κάποιος τους φλέρταρε και να βαθμολογήσουν τον βαθμό στον οποίο καθένα από αυτά τα στοιχεία θα τα απενεργοποιούσε.

Στη συνέχεια, οι συγγραφείς της μελέτης εφάρμοσαν μια στατιστική διαδικασία που ονομάζεται ανάλυση βασικών συστατικών, η οποία τους επέτρεψε να συνοψίσουν αυτά τα 69 χαρακτηριστικά σε ένα μικρότερο σύνολο 11 παραγόντων. Οι τρεις κορυφαίοι παράγοντες ήταν η κακή υγιεινή (π.χ. χαλασμένα δόντια, κακή αναπνοή), η έλλειψη αποκλειστικού ενδιαφέροντος (π.χ. να δείχνεις βαριεστημένος, να κοιτάζει άλλους άνδρες/γυναίκες) και μια γλοιώδης προσέγγιση (π.χ. να κάνει γλοιώδη σχόλια για την εμφάνισή του, αγένεια ). Οι άλλοι 8 διαπραγματευτές ήταν χυδαίο λεξιλόγιο, κακή εμφάνιση, υπερβολική οικειότητα, έλλειψη ευφυΐας, ναρκισσισμός, έλλειψη χιούμορ και χαμηλή αυτοεκτίμηση, τσιγκουνιά και διαφορετικές απόψεις.

Είναι ενδιαφέρον ότι προέκυψαν διαφορές φύλου. Οι γυναίκες έδωσαν υψηλότερες βαθμολογίες για σχεδόν και τους 11 παράγοντες, υποδηλώνοντας ότι ήταν πιο ευαίσθητες στους dealbreakers από τους άνδρες. Η εξαίρεση ήταν ότι οι άνδρες έδιναν υψηλότερες βαθμολογίες για ορισμένα από τα στοιχεία που σχετίζονται με την κακή εμφάνιση, όπως «μη ελκυστικό σώμα» και «κακό ντύσιμο». Η εξήγηση για τις γενικά υψηλότερες βαθμολογίες των γυναικών συμμετεχόντων θα μπορούσε να είναι ότι οι γυναίκες έχουν εξελιχθεί ώστε να είναι πιο επιλεκτικές έναντι των συντρόφων τους λόγω της υψηλότερης γονικής επένδυσης στην ανατροφή των παιδιών.

Υπήρχαν επίσης διαφορές ηλικίας - με τους μεγαλύτερους σε ηλικία συμμετέχοντες να τείνουν να βαθμολογούν τα είδη του dealbreaker ως πιο δυσάρεστα από τους νεότερους συμμετέχοντες. Αυτό μπορεί να αντανακλά την τάση των ανθρώπων να αυξάνουν τα πρότυπα γνωριμιών τους καθώς μεγαλώνουν, καθώς εναρμονίζονται περισσότερο με τις προτιμήσεις της σχέσης τους και ενδιαφέρονται περισσότερο για μακροχρόνιες σχέσεις.

Οι Αποστόλου και Ελευθερίου λένε ότι τα ευρήματά τους μπορεί να προσφέρουν κατευθύνσεις στους κλινικούς γιατρούς που ελπίζουν να βοηθήσουν τους πελάτες να βελτιώσουν το φλερτ τους. «Συνεπάγεται ότι οι άνθρωποι μπορούν να γίνουν πιο αποτελεσματικοί εμπνευστές του φλερτ εάν δουλέψουν στην προσέγγισή τους, αποφεύγουν, για παράδειγμα, να κάνουν γλοιώδη και σεξιστικά σχόλια, να αγγίζουν και να είναι πολύ οικείοι και να αποφεύγουν επίσης να φλερτάρουν με περισσότερα από ένα άτομα τη φορά», γράφουν στη μελέτη τους. Τα ευρήματα υποδηλώνουν επίσης ότι η εργασία για την προσωπική υγιεινή και η βελτίωση του λεξιλογίου είναι άλλοι τρόποι με τους οποίους οι άνθρωποι μπορούν να βελτιώσουν το φλερτ τους.

Δεδομένου ότι το δείγμα της μελέτης περιορίστηκε σε κατοίκους της Ελλάδας και της Κυπριακής Δημοκρατίας, τα ευρήματα ενδέχεται να μη γενικεύονται εκτός αυτού του πλαισίου. «Δεν θα έλεγα ότι υπάρχουν μεγάλες επιφυλάξεις, αλλά δεδομένης της πολυπλοκότητας του φαινομένου, απαιτούνται περισσότερες μελέτες για να κατανοήσουμε πλήρως τι συνιστά κακό φλερτ», είπε ο Αποστόλου. Οι επακόλουθες μελέτες μεταξύ πρόσθετων δειγμάτων ενδέχεται να διαφωτίσουν τον τρόπο με τον οποίο οι διαπραγματευτές που φλερτάρουν επηρεάζονται από παράγοντες όπως το πολιτισμικό πλαίσιο και ο σεξουαλικός προσανατολισμός.

 

«Η έρευνα δείχνει ότι πολλοί άνθρωποι (ίσως ένας στους δύο) αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο φλερτ», πρόσθεσε ο Αποστόλου. «Η κατανόηση του ποιοι είναι οι dealbreaker στο φλερτ θα επέτρεπε στους ανθρώπους να βελτιωθούν σε αυτόν τον τομέα».

 

Η μελέτη «Τι συνιστά κακό φλερτ: Μια διερευνητική μελέτη των dealbreakers» , συντάχθηκε από τον Μενέλαο Αποστόλου και τη Χρυσοβαλάντω Ελευθερίου.



About us

allYOU

Φρέσκο (ολόφρεσκο), δικό σου (καταδικό σου) site:
allyou.gr. Δηλαδή όλη εσύ, όλα εσύ. Όλα για σένα, όλα από σένα.

Ποιοι είμαστε

Top
0
Shares